Το ηλεκτρικό μέλλον της DS. Στο Background η γνώση της Citroen

Ακολουθώντας διάφορες σαιζόν με ανταγωνισμό στο πρωτάθλημα Formula E της FIA, η θυγατρική DS της Citroen, σχεδιάζει την παρουσίαση μιας πλήρους σειράς εντελώς νέων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων

Η DS επιταχύνει την ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων για την γκάμα της. Αρχής γενομένης με το DS 7 Crossback του 2017, η εταιρεία θα παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο, όλα με μια ηλεκτρική έκδοση (υβριδική ή πλήρως ηλεκτρική). Η DS Automobiles αγωνίζεται στην Formula E – μια δοκιμαστική πλατφόρμα για την απόκτηση εμπειρίας και την επιτάχυνση της ανάπτυξης. Οι πρόσφατοι αγώνες e-Prix εντός πόλεων όπως το Μονακό, το Παρίσι και το Βερολίνο, θα συνεχιστούν στη Νέα Υόρκη και το Μόντρεαλ παρέχοντας περαιτέρω ευκαιρίες επίδειξης των αναπτυσσόμενων τεχνολογιών που δοκιμάζονται και αξιολογούνται για τα μελλοντικά μοντέλα παραγωγής, με τρία συγκεκριμένα σχέδια να βρίσκονται ήδη στα προχωρημένα στάδια.

"Η DS εισέρχεται στη σκηνή των ηλεκτρικών οχημάτων", εξηγεί ο Eric Apode, Διευθυντής Προϊόντων και Ανάπτυξης στην DS. "Μέχρι το 2025, περισσότερα από το 1/3 των οχημάτων DS που θα πωλούνται θα είναι υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά. Τα μοντέλα επιδόσεων θα διαθέτουν και υβριδικές εκδόσεις, και πρώτο στη σειρά θα είναι το DS 7 Crossback E-Tense – το υβριδικής ισχύος όραμα της DS με απόδοση 300 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ.".

"Ο συναγωνισμός μεταξύ πλήρως ηλεκτρικών αγωνιστικών αυτοκινήτων αποτελεί προφανώς ένα ιδανικό περιβάλλον δοκιμών για τις επερχόμενες τεχνολογίες μας", πρόσθεσε ο Xavier Mestelan Pinon, διευθυντής DS Performance. "Με κάθε επιτυχημένο αγώνα ή δοκιμή, επιταχύνουμε την ανάπτυξη αυτή και κάθε νέο εξάρτημα για να κατανοήσουμε καλύτερα πώς θα βελτιστοποιήσουμε την ηλεκτρική μονάδα κίνησης και την διαχείριση της ενέργειας, έχοντας κυρίως την ψύξη κατά νου".

Βελτιωμένη ηλεκτρική αυτονομία για τα μοντέλα παραγωγής

Η σχέση μεταξύ της μέγιστης ταχύτητας των 140mph του DSV-02 (DS Virgin 2ης γενιάς) αγωνιστικού αυτοκινήτου και της ηλεκτρικής αυτονομίας των 60 χλμ. του DS 7 Crossback E-Tense (Εικόνα 1) είναι ότι και τα δύο εξαρτώνται από την τεχνική που χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της ενέργειας που παρέχεται από την μπαταρία και τις στρατηγικές διαχείρισης. Αυτό έγινε ξεκάθαρο στις ομάδες DS Performance με την συμμετοχή στην Formula E και αυτά τα δεδομένα βελτίωσαν τις γνώσεις των μηχανικών της DS στην ανάπτυξη του υβριδικού ηλεκτρικού-βενζίνης.

Το σύστημα βενζίνης PHEV διαθέσιμο στο νέο SUV της DS, το οποίο αναμένεται την άνοιξη του 2019, θα επιτυγχάνει αυτονομία 60 χλμ. σε όλους τους ηλεκτρικούς τύπους λειτουργίας, χωρίς συμβιβασμούς στην δυναμική απόδοση του αυτοκινήτου. Συμπληρωματικά  στο βενζινοκινητήρα ΤΗΡ 200hp (Turbo Υψηλής πίεσης), το DS 7 Crossback E-Tense φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες 80 kW για την οδήγηση κάθε άξονα, και είναι ικανό να αναπτύξει μία συνολική απόδοση ισχύος των 300 hp με τέσσερις τροχούς κίνηση.

Εκλεπτυσμένη ηλεκτρονική αρχιτεκτονική

Η απώλεια και η ανάκτηση ενέργειας αποτελεί πρόκληση κάθε ομάδας μηχανικών στην αυτοκινητοβιομηχανία, στη συνεχή τους αναζήτηση για την απόλυτη απόδοση και την βελτιστοποίηση της λειτουργίας. Όλοι τα μονοθέσια που συμμετέχουν στην Formula E διαθέτουν ίδιο σασί, ίδιο μπροστινό σύστημα άξονα και συστοιχία μπαταριών, οπότε αυτό που κάνει την διαφορά είναι το κιβώτιο ταχυτήτων και το ηλεκτρικό μοτέρ, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο η ενέργεια παρέχεται, ελέγχεται και ψύχεται – καρπός της εφευρετικότητας κάθε ομάδας. Στο διάστημα του ενός χρόνου ανάπτυξης του DSV-02, η ομάδα των δέκα μηχανικών και οι τεχνικοί που τους πλαισίωναν, βρήκαν διάφορους τρόπους για την βελτιστοποίηση της αποδοτικής λειτουργίας του ηλεκτρικού μοτέρ και του συστήματος μετάδοσης, με τους καταλληλότερους να αναπτύσσονται για την έκδοση δρόμου της μονάδας κίνησης PHEV του επερχόμενου DS 7 Crossback E-tense.

Βέλτιστη σύζευξη μηχανισμού μετάδοσης κίνησης για έξυπνο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης στο DS 7 Crossback

Το DS 7 Crossback είναι εξοπλισμένο με τη νέα αποτελεσματική Αυτόματη Μετάδοση (Efficient Automatic Transmission) 8 ταχυτήτων (EAT8), τοποθετημένη εγκάρσια μεταξύ του βενζινοκινητήρα εσωτερικής καύσης και του ηλεκτρικού μοτέρ.

Η εμπειρία και η τεχνογνωσία της DS χρησιμοποιεί τις πληροφορίες των ομάδων του PSA Group και της DS Performance R&D για να εξασφαλίσει ότι η επίδοση του συστήματος μετάδοσης είναι βελτιστοποιημένη ως προς την απόδοση και τις επιδόσεις με το ηλεκτρικό μοτέρ των 80kW.

Δυνατότητες ηλεκτρικής ισχύος για το μέλλον της αποδοτικότητας των αυτοκινήτων

Σκοπός της ομάδας μηχανικών της DS Performance είναι να καταστήσει προσβάσιμες τις σχετικές τεχνολογίες για τη βελτιστοποιημένη ανάπτυξη των οχημάτων DS. Για παράδειγμα, η τάση που χρησιμοποιείται στα ηλεκτρικά οχήματα. Τα σημερινά οχήματα παραγωγής χρησιμοποιούν τάση 400V, ενώ τα αυτοκίνητα της Formula E χρησιμοποιούν 700V. “Μία από τις προκλήσεις της ομάδας DS Performance είναι η πλήρης διαχείριση της ανθεκτικότητας των εξαρτημάτων, ειδικά για τον ελεγκτή ισχύος στα 700V, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι επιτυγχάνεται καλύτερη λειτουργική αποδοτικότητα ”, σχολίασε ο Xavier Mestelan Pinon. Ο Eric Apode πρόσθεσε: “Αφού απαντήσουμε σε όλες τις ερωτήσεις σχετικά με τη λειτουργία στα 700V, μπορούμε να προχωρήσουμε και να αυξήσουμε την τάση που χρησιμοποιείται στα μοντέλα παραγωγής, για να επιτύχουμε ακόμη μεγαλύτερη απόδοση και δυνητικά μεγαλύτερη εμβέλεια αυτονομίας”.

Περισσότερο από ένα concept

Το DS E-Tense είναι κάτι περισσότερο από ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο, γιατί δείχνει το δρόμο για το μέλλον της DS, όσον αφορά το σχεδιασμό και την τεχνολογία. Με τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες που αναπτύσσουν 402 ίππους στους πίσω τροχούς, αυτό το θεαματικά όμορφο coupé παράγει ροπή 516 Nm από την εκκίνηση και μπορεί να υπερηφανεύεται για μέγιστη ταχύτητα 155 mph. Εκτός από την εξαιρετική αίσθηση οδήγησης, η μπαταρία ιόντων λιθίου παρέχει τη δυνατότητα να ταξιδεύει σε μια πιθανή απόσταση εμβέλειας 167 μιλίων και είναι επίσης ιδανική για καθημερινές εφαρμογές οδήγησης, όπως αποδείχθηκε πρόσφατα.

Παράλληλα με την προφορά τεχνογνωσίας στην τεχνολογία ηλεκτρικών κινητήρων και την επιτάχυνση της ανάπτυξης εργαλείων προσομοίωσης (στο τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης) που μπορούν να μεταφερθούν σε μοντέλα παραγωγής, η εμπλοκή της DS στους αγώνες της  Formula E προσφέρει μια πολύτιμη εμπειρία μάθησης που καθοδηγεί τους μηχανικούς στο βέλτιστο σχεδιασμό. Επιλογές που μπορούν να εφαρμοστούν ταχέως στα οχήματα παραγωγής της DS. Το DS 7 Crossback, το νέο SUV από την DS, θα είναι επίσης διαθέσιμο από την άνοιξη του 2019 σε μια νέα υβριδική βενζινοκίνητη ηλεκτρική έκδοση (PHEV): το DS 7 Crossback E-Tense.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter