Είναι το Tesla Model X το απόλυτο EV;

Εκτενής ανάλυση της οδηγικής εμπειρίας του Charles Morris

Η Tesla θέλησε να κατασκευάσει όχι τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά τα καλύτερα αυτοκίνητα και πολλοί θα υποστήριζαν ότι έχει επιτύχει αυτόν τον στόχο. Τα μοντέλα S και X είναι δύο από τα πιο προηγμένα, πλούσια σε χαρακτηριστικά αυτοκίνητα στην αγορά σήμερα. Κατά μία έννοια, το μοντέλο Χ πρέπει να θεωρείται το απόλυτο, καθώς έχει περισσότερο εσωτερικό χώρο, συν την ικανότητα ρυμούλκησης που στερείται το model S.

Το Charged πρόσφατα είχε την ευκαιρία να οδηγήσει ένα Model X P90D για μερικές ημέρες, και εντυπωσίασε με τις επιδοσεις του. Αυτό το πράγμα έχει αρκετά καμπάνες και σφυρίγματα για να ξεκινήσει ένα σιδηρόδρομο - ρυθμιζόμενο ύψος οδήγησης, αυτόματες πόρτες, φωνητική πλοήγηση και ροή μουσικής, υποδοχές USB - ο κατάλογος συνεχίζεται και παραπέρα.

Η Tesla προσπαθεί να μας απομακρύνει από κάποιες απο τις παλαιές λειτουργίες των οχημάτων που έχουμε συνηθίσει μετά από δεκαετίες οδήγησης και οι παλιές συνήθειες πεθαίνουν δύσκολα. Ο καθρέφτης φαίνεται μικρός και η ορατότητα 360 μοιρών δεν είναι τόσο μεγάλη (στην πραγματικότητα ένα κοινό παράπονο σε σχέση με τα SUV και τα μίνι βαν). Αλλά πιθανότατα δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείτε τους καθρέφτες, αν μπορείτε να συνηθίσετε να κοιτάτε την εκτεταμένη οπίσθια όψη που εμφανίζεται στην τεράστια οθόνη πολλαπλών χρήσεων. Οι πόρτες ανοίγουν και κλείνουν από μόνες τους, κάτι που είναι πολύ ανανεωμένο - μόλις συνηθίσετε στο γεγονός ότι δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το κλείδωμα του αυτοκινήτου όταν παρκάρετε.

Οι πόρτες Falcon Wing είναι ένα θαύμα της μηχανικής, μια απόλαυση για να τις  παρακολουθείτε. Ωστόσο, όσο έξυπνες είναι, είναι ακόμα πολύ πιθανό να σπάσετε το κεφάλι σας επάνω τους, όπως έπαθε ο ανταποκριτής του Charged.

tesla model x 02

Το μοντέλο που οδήγησε είχε το Autopilot πρώτης γενιάς. Ο προσαρμαζόμενος ρυθμιστής ταχύτητας (Adaptive cruise control) λειτούργησε ομαλά και είναι εύκολα ενεργοποιούμενος με το πάτημα του διακόπτη του τιμονιού (γιατί τα άλλα αυτοκίνητα το κάνουν τόσο περίπλοκο;). Το Autosteer πιθανώς δεν είναι για όλους. Λειτουργεί καλύτερα στον αυτοκινητόδρομο, αν και λειτουργεί σε οποιοδήποτε δρόμο με δείκτες λωρίδων. Ωστόσο, μπορεί να μπερδευτεί εάν τα σημάδια στο οδόστρωμα είναι ακαθόριστα και ο οδηγός διαπίστωσε ότι οι διορθώσεις της πορείας του είχαν την τάση να είναι κοφτές - όχι σχεδόν τόσο απαλές όσο του ανθρώπου.

Όταν έρθουμε και στον εσωτερικό χώρο, το Model Χ το έχει - υπάρχει χώρος για πέντε άτομα, ή ακόμα και εφτά, αν χρησιμοποιείτε τα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα. Ο πίσω χώρος φορτίου είναι εύκολα προσβάσιμος, με επίπεδο δάπεδο και δεν έχει το ενοχλητικό κατώφλι που έχει το μοντέλο S.

Το Model X είχε τα παλαιότερα καθίσματα, τα οποία δεν αναδιπλώνονται, γεγονός που καθιστά τον χώρο φόρτωσης περιορισμένο. Εάν είναι φορτίο που φέρετε δεν είναι άνθρωποι, υπάρχουν πολύ μικρότερα αυτοκίνητα που θα σας δώσουν ένα παρόμοιο ποσό χρήσης του χώρου φόρτωσης (το ίδιο θα μπορούσε να λεχθεί και για τα περισσότερα SUV).

Το Model X είναι από μόνη του είναι μια κατηγορία - είναι το μοναδικό EV που έχει βαθμολογηθεί για ρυμούλκηση και είναι το μοναδικό EV που έχει αυτό τον άπλετο εσωτερικό χώρο. Ωστόσο, ακόμη και αν είναι το τέλειο EV δεν είναι ιδανικό για όλους. Είναι ένα τεράστιο, βαρύ όχημα - είναι τίποτε άλλο παρά υποτονικό. Η επιτάχυνση είναι εκπληκτική. Ωστόσο, το τιμόνι είναι σκληρό σε σύγκριση με τα μικρότερα αυτοκίνητα, και η αναγεννητική πέδηση είναι πολύ ισχυρή σε σύγκριση με άλλα EVs. Όταν τερματίζετε το πεντάλ, χτυπάει νούμερα επιτάχυνσης, αλλά όταν αφήνετε το πεντάλ, πραγματικά γραπώνετε και φρενάρει (υπάρχουν δύο επιλογές επιλογής αναγεννητικής πέδησης, αλλά δεν αντιλαμβάνεται κανείς μεγάλη διαφορά).

Ο οδηγός-αρθρογράφος δηλώνει ότι δεν είναι καθόλου ειδικός στο κράτημα - θα το αφήσω αυτό στους συναδέλφους μου στο Motor Trend, οι οποίοι βρήκαν την ποιότητα οδήγησης του Model Χ να είναι "εξαιρετική, με σχεδόν τέλειο έλεγχο του αμαξώματος." Είναι θέμα προσωπικής προτίμησης. Ο υπογράφων το σχετικό άρθρο θεωρεί τον εαυτό μου έναν πατριώτη Αμερικανό, πραγματικά δεν του αρέσει να οδηγεί μεγάλα αυτοκίνητα, και έχει μια ίσως παράλογη περιφρόνηση για τα SUV.

Ο καθένας έχει τη δική του ιδέα για το τέλειο όχημα, και του υπογράφονος είναι σίγουρα μια περίεργη - ένα μικρό αυτοκίνητο με ικανότητα φορτίων του χώρου αποσκευών. Αν χρειάζεται να μεταφέρετε πολλούς επιβάτες, και θέλετε ένα SUV απλώς να παίξετε με όλα τα παιχνίδια που μπορεί να σας προσφέρει ένα τέτοιο αυτοκίνητο, τότε μάλλον θα αγαπήσετε Model X.

Και θα είστε με καλή παρέα - μια πρόσφατη έρευνα από την εταιρεία δημοσκοπήσεων Strategic Vision αξιολόγησε το Model X το πιο αγαπημένο όχημα στην Αμερική.
   
   
Πηγή:
https://chargedevs.com/newswire/is-teslas-model-x-the-ultimate-ev-extended-drive-review/

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter