Υποθαλάσσια ζεύξη Αττικής – Σαλαμίνας: O σχεδιασμός προχωρά κανονικά

Κανονικά φαίνεται πως προχωρούν οι διαδικασίες για την έναρξη των εργασιών για την υποθαλάσσια ζεύξη της Σαλαμίνας με την Αττική.

Μία πρώτη εκτίμηση είναι ότι τα έργα θα μπορέσουν να ξεκινήσουν το 2019 αφού πρώτα η σύμβαση παραχώρησης θα έχει περάσει την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων.

Οι πρώτες πληροφορίες σχετικά με τα σχέδια για την υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας –Περάματος έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Συγκριμένα, φαίνεται πως απομένει η ολοκλήρωση της έρευνας του Πανεπιστημίου Πατρών  για τυχόν αρχαιολογικά ευρήματα που βρίσκονται στον βυθό, αφού ο σχεδιασμός για την σύνδεση των δύο περιοχών έχει «κλειδώσει».

Σε αυτή τη φάση σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com αξιολογούνται οι προτάσεις από την Επιτροπή Ανταγωνιστικού Διαλόγου και λογικά μέχρι το τέλος του έτους θα έχουμε ολοκληρώσει με τη Β’ φάση.

Μετά θα περάσουμε στην κρίσιμη Γ’ φάση από όπου θα προκύψει ο ανάδοχος του έργου (παραχωρησιούχος) μιας και οι 3 διαγωνιζόμενοι θα λάβουν τα τεύχη δημοπράτησης της Γ’ φάσης και θα κληθούν να υποβάλουν τις δεσμευτικές προσφορές τους με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά.

Οι τρεις υποψήφιοι  ανάδοχοι του έργου για την τρίτη φάση είναι οι ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία VINCI CONCESSIONS – VINCI HIGHWAYS – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ενώ ανάλογα με την εμπορικότητα του έργου θα προκύψει τελικά η συμμετοχή του Δημοσίου.

Εδώ αξίζει να θυμηθούμε την περίπτωση του Αεροδρομίου Καστελίου όπου η συμμετοχή Δημοσίου "παζαρεύτηκε" και τελικά έπεσε κατά 40 εκατ. ευρώ. Κάτι παρόμοιο θα έχουμε πιθανότατα και εδώ καθώς αυτό κρίθηκε επιτυχημένο. Να σημειώσουμε ότι η συμμετοχή Δημοσίου θα καλυφθεί από δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕπ σε ένα έργο άκρως εμπορικό.

Μόλις συνταχθεί η περιβαλλοντική μελέτη, θα κοινοποιηθεί στους Δήμους Περάματος, Σαλαμίνας και στην Περιφέρεια Αττικής για θετική γνωμοδότηση και έπειτα θα σταλεί στο ΥΠΕΝ για να δοθεί η σχετική αδειοδότηση.

Το πότε θα ξεκινήσουν τα έργα εξαρτάται κατά πόσο το έργο θα υπογραφεί πριν ή μετά τις επικείμενες εκλογές που φαίνονται έντονα μετά το καλοκαίρι. Η περίοδος παραχώρησης φυσιολογικά θα κυμαίνεται στα 30-35 χρόνια (περιλαμβάνεται και ο χρόνος κατασκευής) ενώ ίσως προκύψουν κάποια προβλήματα σε σχέση με τις απαλλοτριώσεις που πρέπει να γίνουν, κυρίως στην Σαλαμίνα.

Η κατασκευή όμως της υποθαλάσσιας ζεύξης θα είναι μία χαμένη ευκαιρία για τη Σαλαμίνα αν η σήραγγα είναι αποκλειστικά οδική και δεν υπάρχει μέριμνα για την (έστω και σε επόμενο στάδιο) όδευση μέσω αυτής και γραμμής Τραμ η οποία στη συνέχεια θα επεκταθεί στη Σαλαμίνα. Άλλωστε, σε λίγα χρόνια το Τραμ πρόκειται να επιστρέψει στο Πέραμα.

Η γραμμή Τραμ που πρότεινε η μελέτη αυτή περιλάμβανε όδευση μέσω των οδών Αιτωλικού, Τζαβέλλα, Πέτρου Ράλλη και Λεωφ. Σαλαμίνας, από όπου συνεχιζόταν η παλιά διαδρομή ως το Πέραμα, ενώ μέσω υποθαλάσσιας σήραγγας το Τραμ κατέληγε στη Σαλαμίνα.

Εξάλλου το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας-Αττικής 2021, το οποίο ψηφίστηκε το 2013, περιλαμβάνει την κατασκευή γραμμής Τραμ (αναφέρεται ως “ελαφρύ Μετρό”) στη γραμμή Πειραιάς – Κερατσίνι – Πέραμα – Σαλαμίνα.

Εφόσον πραγματοποιηθεί το έργο, έχει γίνει ήδη γνωστό πως θα τα ferry θα συνεχίσουν να κινούνται μεταξύ των Πορθμείων Σαλαμίνας-Περάματος όπως συνέβη και με την Ζεύξη Ρίου-Αντιρρίου.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter