E.E: Μείωση των πωλήσεων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων και μεγαλύτερη αύξηση των βενζινοκίνητων.

Το μερίδιο αγοράς των  «Diesel» αυτοκινήτων στην Ε.Ε. των 15 μειώθηκε από 50,2% σε 46,3% σε ποσοστά των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2017. Σε απόλυτους αριθμούς πωλήθηκαν 152.323 λιγότερα αυτοκίνητα ντίζελ.

meiwsi diesel1

Σχηματικό διάγραμμα  με τις ταξινομήσεις νέων επιβατικών οχημάτων στην EU-15 ανά τύπο καυσίμου
APV = Alternatively-powered vehicles - Οχήματα με κινητήρες εναλλακτικής ισχύος
HEV = Hybrid electric vehicles - Υβριδικά - ηλεκτροκίνητα οχήματα
ECV = Electrically-chargeable vehicles - Οχήματα ηλεκτρικά

Η μείωση αυτή αντισταθμίστηκε από την αύξηση της πώλησης βενζινοκίνητων οχημάτων. Οι κατασκευαστές όμως αυτοκινήτων προειδοποιούν ότι αυτή η στροφή προς βενζινοκινητήρες με υψηλότερες τιμές CO2 θα δημιουργήσει πρόσθετες προκλήσεις για την επίτευξη των μελλοντικών στόχων μείωσης του CO2.

Για πρώτη φορά από το 2009, τα βενζινοκίνητα οχήματα έχουν ξεπεράσει τα  πετρελαιοκίνητα  αυτοκίνητα για να γίνουν πρώτα σε πωλήσεις όλων των τύπων αυτοκινήτου στην ΕΕ των 15.

Τα οχήματα βενζίνης αντιπροσωπεύουν σήμερα το 48,5% των πωλήσεων νέων επιβατικών αυτοκινήτων, από 45,8% πριν από ένα χρόνο, γεγονός που μεταφράζεται σε 328,615 επιπλέον αυτοκίνητα βενζίνης που πωλούνται σε ετήσια βάση. Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν το 1,3% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων (μερίδιο αγοράς που παραμένει σταθερό), τα υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν το 2,6% και τα αυτοκίνητα με υγραέριο ή φυσικό αέριο αντιπροσωπεύουν το 1,3%.

Σύμφωνα με τους ευρωπαίους κατασκευαστές οι κινητήρες εναλλακτικών καυσίμων αναμφισβήτητα θα διαδραματίσουν έναν αυξανόμενο ρόλο στον συνδυασμό των κυκλοφορούντων οχημάτων και όλοι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές επενδύουν σε αυτούς πολύ.

Για το σκοπό αυτό όμως, πρέπει να δοθούν περισσότερα κίνητρα σε υποδομές και παροχές ώστε  να ενθαρρυνθούν οι καταναλωτές να αγοράσουν οχήματα εναλλακτικών καυσίμων. Για παράδειγμα με τη θέσπιση των κατάλληλων κινήτρων και την ανάπτυξη της υποδομής επαναφόρτισης σε όλη την ΕΕ.

Εν τω μεταξύ, όμως, καθώς τα πετρελαιοκίνητα οχήματα εκπέμπουν σημαντικά λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα CO2 από ό, τι τα ισοδύναμα βενζινοκίνητα οχήματα, αυτά θα πρέπει να αποτελέσουν μέρος της σταδιακής μετάβασης σε οχήματα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα CO2, ενεργώντας ως «τεχνολογική γέφυρα».

Επίσης οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής στην Ε.Ε. γνωρίζουν ότι μια ξαφνική αλλαγή από την τεχνολογία πετρελαίου σε βενζίνη θα οδηγήσει σε αύξηση των εκπομπών CO2, δεδομένου ότι η διείσδυση στην αγορά των οχημάτων εναλλακτικών κινητήριων μονάδων παραμένει χαμηλή.

Συγκριτικός πίνακας ( πρώτο εξάμηνο 2017 – 2016) με τις ταξινομήσεις νέων επιβατικών οχημάτων στην EU-15 ανά τύπο καυσίμου

meiwsi diesel2

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter