Φάκελος: Παράνομα Συνεργεία - Συνέντευξη με το πρόεδρο του Σωματείου Μεσσηνίας Κο Καλογερόπουλο

Ο πρόεδρος των επισκευαστών Ν. Μεσσηνίας θεωρείται ως ο πιο επιτυχημένος πρόεδρος στον επισκευαστικό κλάδο στο θέμα καταπολέμηση της μάστιγας των παράνομων συνεργείων στο Ν. Μεσσηνίας.

PARANOMA SYNERGEIA1aΑυτό που πραγματικά έκανε το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ και η 51 χρόνων Τεχνική Εφημερίδα «Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου» είναι να αναδείξει την στρατηγική που ακολούθησε ο Κος Καλογερόπουλος και αν υπάρχει «συνταγή θεραπείας» σε αυτό τεράστιο θέμα που αποδεικνύεται μάστιγα για το κλάδο.

Αγαπητέ κύριε Καλογερόπουλε, πόσα χρόνια είστε στο συνδικαλιστικό χώρο και πόσα χρόνια πρόεδρος του Συλλόγου επισκευαστών Ν. Μεσσηνίας;

Θ.Κ.: Από το 2003 μέχρι σήμερα βρίσκομαι στον συνδικαλιστικό κίνημα, παρακολουθώ και αγωνίζομαι για τα προβλήματα του κλάδου και των συναδέλφων ενώ εδώ  και τέσσερα χρόνια είμαι προεδρος του Δ.Σ. του σωματείου μας

Πόσα ήταν τα παράνομα συνεργεία στο νομό σας.

Θ.Κ.: Διαπίστωσα ότι ήταν γύρω στα 90 παράνομα συνεργεία. Δυστυχώς όπως καταλαβαίνετε τα παράνομα συνεργεία, σε αυτό τον αριθμό αλλά και σε έναν μονό νομό αποτελούν σοβαρό πρόβλημα για τον κάθε ένα επαγγελματία από εμάς, ενώ ο αθέμιτος ανταγωνισμός οδηγεί συναδέλφους ακόμη και στο κλείσιμο της επιχείρησης τους. Αν σε αυτό συμπεριλάβουμε το γεγονός ότι μία επισκευή σε ένα παράνομο συνεργείο δεν εξασφαλίζει τεχνική και οδηγική ασφάλεια για το όχημα και το χρήστη και τις απώλειες των  δημοσίων εσόδων που τις επιβαρυνόμαστε όλοι, σίγουρα το πρόβλημα «παράνομο συνεργείο» έχει πολλές και μεγάλες διαστάσεις.

Πως τα καταγράψατε και τα εντοπίσατε;

Θ.Κ.: Συγκαλέσαμε  σαν ΔΣ μία γενική συνέλευση των μελών του συλλόγου με θέμα τα «παράνομα συνεργεία». Στην γενική συνέλευση  παρακάλεσα όλους τους συναδέλφους, ο καθένας  να γράψει ανώνυμα σε ένα χαρτί τι ξέρει, αν ξέρει κάποιο παράνομο συνεργείο η κάποια ανάλογη δραστηριότητα και  τα  συγκεντρώσαμε σε μία κάλπη που στήθηκε στα γραφεία του σωματείου.
Έτσι σχηματίσαμε μία πρώτη εκτίμηση για το τι συμβαίνει με τα παράνομα συνεργεία στον επαγγελματικό μας χώρο.

Υπήρξε μια ξεκάθαρη στρατηγική για να πετύχετε αυτό το αποτέλεσμα που είναι αναγνωρισμένο από πολλούς συνάδελφούς σας;

Θ.Κ.: Η στρατηγική ήταν απλή. Τους καλούσα έναν – έναν προσωπικά στο μαγαζί μου και τους ενημέρωνα αφενός ότι γνωρίζουμε το παράνομο της δραστηριότητας τους και αφετέρου συζητούσα μαζί τους τα προβλήματα και τους λόγους που τους οδήγησαν στην «παράνομη» δραστηριότητα και με ποιούς τρόπους θα μπορούσαν να κανούν αυτό που κάνουν νόμιμα.

Έχετε κάποια αριθμητικά στοιχεία να μας δώσετε σε σχέση με τα όσα πετύχατε;

Θ.Κ.: Αυτή η κίνηση εντοπισμού των «παράνομων» και η ενημερωσή τους σίγουρα είχε θετικά αποτελέσματα. Αριθμητικά αυτά αποτιμώνται στα εξής:

  1. Έγιναν περίπου τα 30 δωρεάν σεμινάρια, τα οποία παρακολούθησαν όσοι ήθελαν από ειδικούς επάνω στις εξελίξεις του κλάδου μας και πολλά δημοσιεύματα στον ημερήσιο τοπικό τύπο και ηλεκτρονικά μέσα
  2. Υπήρξε μεγάλη συμμετοχή νέων συναδέλφων στα προγράμματα ΛΑΕΚ για επιμόρφωση  και για την προσαρμογή τους στις νέες τεχνολογικές αλλά και επιχειρηματικές εξελίξεις
  3. Έγιναν επώνυμες καταγγελίες στους αρμόδιους φορείς δήμους-πυροσβεστική για να ελέγξουν και να σταματήσουν την παράνομη εργασία για όσους «συναδέλφους» δεν έδειξαν διάθεση προσαρμογής και νομιμοποίηση της εργασίας τους
  4. επαφή με την πρώτη ευκαιρία για σύσφιξη σχέσεων μεταξύ των αρχών του νομού μας.

Η κρίση είναι η βασική αιτία δημιουργίας των παράνομων συνεργείων. Αρκετά από τα συνεργεία που σήμερα κλείνουν επίσημα, λειτουργούν ανεπίσημα ως παράνομα σε έναν αγώνα επιβίωσης.

Οι συνάδελφοί σας πως σας αντιμετώπισαν (νόμιμοι και παράνομοι);

Θ.Κ.: Υπήρξε μία ιδιαίτερη ικανοποίηση από όλους τους «νόμιμους» συναδέλφους για αυτή  την προσπάθεια επαγγελματικής τακτοποίησης του κλάδου. Υπήρξε όμως και ικανοποίηση από αυτούς που τους δόθηκε η ευκαιρία και την εκμεταλλεύτηκαν ή πρόκειται να την εκμεταλλευτούν για να κάνουν αυτό που ξέρουν σαν εργασία, επάγγελμα.

Ανοίξατε έμμεσα ένα πόλεμο δυσαρέσκειας για την επιβίωση των συναδέλφων σας και του κλάδου. Όλοι  αυτοί που παρείχαν παράνομη εργασία ήταν συνεργάσιμοι ή όχι; Δεχτήκατε απειλές;

Θ.Κ.: όπως ανέφερα και προηγουμένως στις περισσότερες περιπτώσεις λύθηκε το θέμα με φιλική κουβέντα και ενημέρωση. Από το σύνολο  δέχτηκα προσωπικά δύο «απειλές»  αλλά και πάλι όταν κατάλαβαν ότι ήμουν τόσο εγώ, όσο και τα υπόλοιπα μέλη του σωματείου, αμετακίνητα στις αποφάσεις μας, αναθεώρησαν και  υποχώρησαν σιωπηλά.

Ποια ήταν η πιο δύσκολη περίπτωση που αντιμετωπίσατε χωρίς να αναφέρετε ονόματα (μικρή σημασία έχουν στην περίπτωσή μας).

Θ.Κ.: Η πιο δύσκολη περίπτωση, με κοινωνικές εκτός από επαγγελματικές διαστάσεις για εμάς, ήταν η περίπτωση ενός  συνάδελφου με 4 ανήλικα παιδιά που δούλευε σε παράνομο αλλά και ακατάλληλο χώρο. Όταν όμως υπάρχει καλή και θετική πρόθεση επίλυσης του προβλήματος  όλα γίνονται. Βρέθηκε λύση και ο συνάδελφος έγινα πλέον ένας νόμιμος επαγγελματίας.

Οι συνάδελφοί σας από το ΔΣ σας στήριξαν ή ήταν ένας αγώνας μοναχικός και προσωπικός;

Θ.Κ.: Θα πρέπει να αναφέρω ότι σύσσωμο το Δ.Σ.,  που ενημερωνόταν συνεχώς για τα πάντα ήτανε δίπλα μου. Στήριζε και στηρίζει τις αποφάσεις και τις ενέργειες που αναλαμβάνουμε μιας και ο στόχος είναι κοινός, η λύση των προβλημάτων του κλάδου. Και όπως ανέφερα, τόσο για εμάς εδώ στην Μεσσηνία, όσο και για όλες τις περιοχές πανελλαδικά, το πρόβλημα με τα παράνομα συνεργεία είναι μεγάλο. Είναι ένα από τα κακά αποτελέσματα της κρίσης και όσο αυτή θα υπάρχει, το πρόβλημα θα μεγαλώνει αν δεν ληφθούν μέτρα κυρίως από την πολιτεία και τα αρμόδια όργανα.

To κεφάλαιο παράνομα συνεργεία έκλεισε για το νομό σας ή τελικά αυτός ο αγώνας δεν τελειώνει ποτέ και συνεχίζεται ακόμη αφού όλο και κάποιοι καινούργιοι μπορεί να εμφανίζονται;

Θ.Κ.: Όπως ανέφερα και προηγουμένως η κρίση είναι η βασική αιτία δημιουργίας των παράνομων συνεργείων. Αρκετά από τα συνεργεία που σήμερα κλείνουν επίσημα, λειτουργούν ανεπίσημα ως παράνομα σε έναν αγώνα επιβίωσης. Το ίδιο γίνεται και με τους συναδέλφους μηχανικούς που χάνουν την δουλειά τους και δεν έχουν άλλη επαγγελματική και οικονομική διέξοδο. Επισκευάζουν ένα αυτοκίνητο κατά από την πιλοτή τους, σε ένα υπόγειο ή οπουδήποτε. Το πρόβλημα λοιπόν είναι αρκετά σύνθετο και όσο υπάρχει οικονομική κρίση θα υπάρχει και το πρόβλημα. Εμείς από την πλευρά μας, εγώ σαν πρόεδρος και το ΔΣ του σωματείου σίγουρα θα αγωνιζόμαστε για το φαινόμενο ή το πρόβλημα του παράνομου συνεργείου αλλά και για κάθε άλλο πρόβλημα του κλάδου.

Ευχαριστούμε τον πρόεδρο για τις ειλικρινείς του απαντήσεις και την προσωπική συνέντευξη που μας παραχώρησε στην όμορφη πόλη της Καλαμάτας. Ελπίζουμε να συμβάλλει ουσιαστικά και να βοηθήσει και όλους τους Πανελλαδικά κατά τόπους προέδρους να δώσουν το δικό τους αγώνα… έναν αγώνα για την δική τους επιβίωση.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter