Υψηλό το επίπεδο των ΚΤΕΟ, επιβεβλημένη η εκπαίδευση των ελεγκτών.

Για το επίπεδο τεχνικών γνώσεων και υπηρεσιών των ΚΤΕΟ και την κατάρτιση του τεχνικού προσωπικού μιλά ο κ. Γιώργος Καπετανάκης, Τεχνικός Διευθυντής του ΙΔΕΕΑ (Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης Επιχειρήσεων Αυτοκινήτου)

- Έχουν βελτιωθεί τα ΚΤΕΟ σε επίπεδο τεχνικών γνώσεων και υπηρεσιών;

α) Ως προς το επίπεδο των τεχνικών γνώσεων υπάρχουν ΚΤΕΟ που επενδύουν στην τεχνογνωσία των τεχνιτών τους αλλά και ΚΤΕΟ τα οποία απλά φροντίζουν να τηρούν τις τυπικές νομοθετικές προϋποθέσεις αδιαφορώντας για την ουσιαστική τεχνική ενημέρωση του προσωπικού τους ως προς τις τεχνολογικές εξελίξεις των οχημάτων, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον τεχνικό έλεγχο.

Προς την κατεύθυνση αυτή δεν βοηθά και η ετήσια απαίτηση της εκπαιδευτικής ύλης που ορίζεται από το ΥΜΕ για την επιμόρφωση των Προϊσταμένων των ΚΤΕΟ, αλλά και του υπόλοιπου τεχνικού προσωπικού.

Η εκπαιδευτική ύλη, ειδικά τα τελευταία χρόνια αναφέρεται στο σύνολο της μόνο σε νομοθετικά θέματα και αποφάσεις και όχι στις τεχνολογικές εξελίξεις των οχημάτων.

Θα υπενθυμίσουμε ότι κάθε νομοθετική απόφαση μόλις βγει κοινοποιείται σε όλα τα ΚΤΕΟ και η εφαρμογή της είναι υποχρεωτική, άρα σε όλους γνωστή, προς τι λοιπόν η εκπαίδευση του προσωπικού αποκλειστικά σχεδόν στην νομοθεσία;    

β) Ως προς το επίπεδο των παρεχομένων υπηρεσιών, δυστυχώς, υπάρχουν ΚΤΕΟ που λειτουργούν μόνο σαν «κερδοφόρες επιχειρήσεις με ευχαριστημένους πελάτες» αγνοώντας ότι τόσο οι Ιδιωτικές όσο και οι Δημόσιες επιχειρήσεις που ακούνε στο όνομα «ΚΤΕΟ» έχουν ρητή επιχειρηματική δραστηριότητα τον έλεγχο για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και την περιβαλλοντική λειτουργία τους.

Αυτό επιβεβαιώνεται από τα αποτελέσματα των δωρεάν τεχνικών ελέγχων που κάνουν κατά καιρούς κάποια σωματεία επισκευαστών αυτοκινήτων.

Υπάρχουν ΚΤΕΟ όπου τα αποτελέσματα των τεχνικών ελέγχων εμφανίζουν καλοσυντηρημένα αυτοκίνητα τεχνικά (ελαστικά, σύστημα διεύθυνσης, ανάρτησης, καυσαέρια κ.α) σε ποσοστό μεγαλύτερο του 90%, ενώ ο (δωρεάν) τεχνικός έλεγχος που γίνεται κατά καιρούς με πρωτοβουλία σωματείων επισκευαστών  δείχνει ελλείψεις που μερικές φορές  ξεπερνούν σε ποσοστό το 30% (π.χ. το 38% των πετρελαιοκίνητων οχημάτων που ελέχθησαν τον Μάιο του 2017 από το σωματείο επισκευαστών Τρικάλων ήταν ρυπογόνα).

Όπως γίνεται λοιπόν αντιληπτό, επειδή όταν κάποιος οδηγός πάει το αυτοκίνητό του σε ένα ΚΤΕΟ και το ΚΤΕΟ τον «κόψει», ο «αδικημένος οδηγός» θα πάει εκεί που θα περάσουν τον «δημόσιο κίνδυνο» του και θα του δώσουν «συγχωροχάρτι». Αυτό βάζει τα ΚΤΕΟ στην διαδικασία «εξυπηρέτησης» και όχι ουσιαστικού και πραγματικού ελέγχου με στόχο την αύξηση των πελατών τους και την κερδοφορία τους.

- Τι είδους κατάρτιση έχει και πρέπει να έχει το τεχνικό προσωπικό των ΚΤΕΟ;

Το τεχνικό προσωπικό των ΚΤΕΟ θα πρέπει κυρίως να παρακολουθεί τις τεχνολογικές εξελίξεις των οχημάτων σε συνδυασμό με κάθε άλλη εκπαιδευτική ενότητα που θα αναβαθμίζει τις υπηρεσίες της επιχείρησης ΚΤΕΟ και σίγουρα θα περιλαμβάνει τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας εργασίας του προσωπικού.

- Ποια τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων ΚΤΕΟ;

Από πλευράς εξοπλισμού και διαδικασιών λειτουργίας σήμερα τα περισσότερα ΚΤΕΟ βρίσκονται σε υψηλό επίπεδο προδιαγραφών.
Είναι φιλικά προς τον πελάτη, έχουν σύγχρονο εξοπλισμό όπως απαιτεί η σχετική νομοθεσία και είναι συνεχώς συνδεδεμένα ηλεκτρονικά με το ΥΜΕ για την διασφάλιση ενός άρτιου τεχνικού ελέγχου των οχημάτων. 

- Με τις αλλαγές που επιφέρει ο νέος νόμος θα χρειαστεί επιπλέον επιμόρφωση των τεχνικών των ΚΤΕΟ;

Ήδη ο νέος νόμος προβλέπει την τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης σε οχήματα επικίνδυνων εμπορευμάτων FL ή AT και επιβάλει την υποχρεωτική επιμόρφωση των τεχνιτών που θα διενεργούν τις εγκαταστάσεις αυτές.

Συνεπώς επιβεβλημένη θα πρέπει να είναι και η εκπαίδευση του προσωπικού του ελεγκτικού μηχανισμού, των ΚΤΕΟ δηλαδή

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter