Αμάξωμα και νέα συγκολλητικά υλικά

Περισσότερες συγκολλητικές ουσίες ενισχύουν τη δομή του αμαξώματος στην νέα έκδοση του πολυμορφικού της Honda, Odyssey 2018.

Οι δομικές κόλλες κερδίζουν συνεχώς σε εφαρμογές χρήσης καθώς οι μηχανικοί τις χρησιμοποιούν σαν συγκολλητικό μέσο στα  ελαφριά υλικά αμαξώματος αφού συμβάλουν  στην επίτευξη μιας σταθερής συγκόλλησης  με  βελτιωμένη ακαμψία του αμαξώματος συνδυάζοντας  και άλλα οφέλη.

Σήμερα βλέπουμε την εφαρμογή δομικών συγκολλητικών υλικών συνολικού ύψους αρκετών μέτρων σε ορισμένα επιβατικά οχήματα σε σύγκριση με την ελάχιστη χρήση μόλις πριν από μερικά χρόνια.

Τα δομικά συγκολλητικά υλικά (κόλλες) χρησιμοποιούνται συνήθως σε συνδυασμό με μια παραδοσιακή τεχνική σύνδεσης καθώς σήμερα οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν να χρησιμοποιούν λεπτότερα υλικά και λεπτότερους χάλυβες στην κατασκευή των αμαξωμάτων. Η μεθοδολογία των σημειακών συγκολλήσεων (πόντες)  σε αυτή την περίπτωση χρήσης λεπτότερων υλικών δεν είναι απαραιτήτως η καλύτερη επιλογή.

Για τον λόγο αυτό στο αμάξωμα  της Honda, Odyssey 2018 επιλέχτηκε ένας συνδυασμός σημειακών συγκολλήσεων και συγκολλητικών ουσιών, γνωστών και σαν κόλλες συγκόλλησης.  Το αμάξωμα του πολυμορφικού Odyssey 2018, με το χαρακτηριστικό ακρωνύμιο  BIW (Body-In-White)  αποτελείται από χάλυβες χαμηλής αντοχής σε ποσοστό 41%, συμπιεσμένους χάλυβες 7%, χάλυβες αντοχής 6%, χάλυβες υψηλής αντοχής 37%, χάλυβες με εξαιρετικά υψηλή αντοχής 8% και αλουμίνιο 1%.

Στο νέο αυτό αμάξωμα του  Odyssey  πέμπτης γενιάς η Honda  διπλασίασε την ποσότητα δομικών συγκολλητικών υλικών σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Τα 44 μέτρα  κόλλας  επέτρεψαν στους μηχανικούς να αποφύγουν κατά 5 κιλά βάρους πρόσθετες αυλακώσεις και ενισχύσεις ενώ συνέβαλαν στην αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας του αμαξώματος κατά 10%.

Το αμάξωμα  και τα φύλλα του αμαξώματος που πρόκειται να συγκολληθούν φθάνουν σε μια μονάδα συναρμολόγησης που χρησιμοποιούνται συστήματα επεξεργασίας ψεκασμού καθαριστικών ουσιών στο μέταλλο για την απομάκρυνση των ελαίων κοπής και των άλλων υπολειμμάτων για μία καθαρή συγκόλληση.

Όμως αυτή η διαδικασία καθαρισμού μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα για τα μη σκληρυνθέντα συγκολλητικά υλικά. Αν οι κόλλες ξεπλυθούν από τα υλικά καθαρισμού  μειώνεται η αντοχή της σύνδεσης.

Σήμερα τα νέα υλικά συγκόλλησης ξεπερνούν αυτό το πρόβλημα με διαφορετικό ιξώδες και σημαντικά βελτιωμένες χημικές και μηχανικές αντοχές και θα συμβάλλουν στην ευρύτερη  χρήση των δομικών συγκολλητικών υλικών, σύμφωνα με τα συμπεράσματα  του συνεδρίου SMDI 2017 Great Designs in Steel στην Livonia, MI σχετικά με τον αυξανόμενο ρόλο της κόλλας στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Πόσο όμως αυτά τα υλικά θα προβληματίσουν την επισκευή και συντήρηση του αμαξώματος αφού η εφαρμογή των νέων συγκολλητικών υλικών κόλλας  απαιτεί και νέες τεχνικές εργασίας και εξοπλισμού, ως προς τον καθαρισμό την επεξεργασία, την εφαρμογή και την σκλήρυνση; …το μέλλον θα δείξει.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter