DPF, Φίλτρο αιθάλης και υπολείμματα στάχτης

Κατά πόσο επηρεάζεται το φίλτρο αιθάλης DPF ενός πετρελαιοκινητήρα από τα υπολείμματα στάχτης και πως προστατεύεται από αυτήν;

Για να εξασφαλιστεί η σωστή λειτουργία του συστήματος του φίλτρου σωματιδίων πετρελαίου θα πρέπει να χρησιμοποιείται μόνον ορυκτό καύσιμο Diesel με μέγιστη αναλογία θείου 350 ppm σύμφωνα με DIN EN 590.

Η χρήση καυσίμου με υψηλότερη αναλογία θείου απαγορεύεται αυστηρά, επειδή το θείο επηρεάζει την παραγωγή του ΝΟ2 στον καταλύτη οξείδωσης πετρελαίου. Κατά συνέπεια, δεν υπάρχει αρκετό διαθέσιμο ΝΟ2 (Διοξείδιο του Αζώτου) για την διαδικασία της παθητικής αναγέννησης, κι έτσι το φίλτρο αντί για αυτό χρειάζεται ενεργή αναγέννηση.

Επιπρόσθετα, το θείο μειώνει τον χρησιμοποιήσιμο όγκο του φίλτρου.

Η ανάμειξη οποιωνδήποτε πρόσθετων ή καθαριστικών μέσων στο καύσιμο Diesel (π.χ. επιταχυντή ψυχρής εκκίνησης, καθαριστικό βαλβίδων) απαγορεύεται αυστηρά. Αυτά τα πρόσθετα σχηματίζουν υπολείμματα στάχτης κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της καύσης μέσα στον κινητήρα, με αποτέλεσμα την μείωση του χρησιμοποιήσιμου όγκου του φίλτρου.

Η χρήση λαδιού κινητήρα με άλλες προδιαγραφές εκτός από ACEA C2/C3 απαγορεύεται αυστηρά. Το λάδι του κινητήρα με υψηλότερη αναλογία στάχτης από την προβλεπόμενη (π.χ. ACEA A3/B4) οδηγεί σε μείωση του χρησιμοποιήσιμου όγκου του φίλτρου. Από την άλλη πλευρά, το λάδι του κινητήρα με χαμηλότερη αναλογία στάχτης από την προβλεπόμενη (π.χ. ACEA C1) μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα την υπερβολική φθορά των εξαρτημάτων του κινητήρα εξ' αιτίας της μειωμένης απόδοσης της λίπανσής του.

Ο εγκέφαλος ECM υπολογίζει την ποσότητα της στάχτης που συσσωρεύεται μέσα στο φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου από την συνολική ποσότητα του ψεκασμού.

Εάν η ποσότητα της στάχτης μέσα στο φίλτρο φθάσει σε ένα ορισμένο όριο, αναβοσβήνει η προειδοποιητική λυχνία του DPF και καταγράφεται στη μνήμη του εγκεφάλου ECM Κωδικός Βλάβης
Για να διορθωθεί αυτή η περίπτωση, θα πρέπει να αντικατασταθεί το φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου και θα πρέπει να επανέλθουν στην αρχική ρύθμιση οι τιμές εκμάθησης μέσα στον εγκέφαλο ECM οι οποίες έχουν σχέση με το DPF.

Η στάχτη λοιπόν καταστρέφει – βουλώνει  το φίλτρο σωματιδίων. Για τον λόγο αυτό θα πρέπει τόσο ως προς την ποιότητα του καυσίμου, όσο και ως προς τον τύπο του λιπαντικού που χρησιμοποιείται να είστε σύμφωνοι με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter