×

Σφάλμα

[sigplus] Κρίσιμο σφάλμα: Ο φάκελος εικόνων Awards υποτίθεται πως είναι μια σχετική διαδρομή προς τον βασικό φάκελο εικόνων όπως έχει οριστεί στον πίνακα διαχείρισης.

Engine Of The Year Awards - Τα OSCAR των κινητήρων

[sigplus] Κρίσιμο σφάλμα: Ο φάκελος εικόνων Awards υποτίθεται πως είναι μια σχετική διαδρομή προς τον βασικό φάκελο εικόνων όπως έχει οριστεί στον πίνακα διαχείρισης.

Απόλυτος Κυρίαρχος o TwinAir το 2011 - Για ακόμα μία χρονιά βραβεύθηκαν οι καλύτεροι κινητήρες στον καθιερωμένο ετήσιο διαγωνισμό «Engine Of The Year Awards». Ο θεσμός ξεκίνησε το 1999 και την κριτική επιτροπή απαρτίζουν 76 δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου από 36 χώρες.

Ν. Περσαντζής & Α. Κοντογεώργης από το «Σ» στην Engines Expo 2011Ανάμεσά τους και ο «δικός μας» Νίκος Κουνίτης, από το περιοδικό «4 ΤΡΟΧΟΙ». Η βράβευση για φέτος έγινε σε ειδική τελετή, στα πλαίσια της διεθνούς έκθεσης Engine Expo 2011, 17-19 Μαΐου, στο Messe της Στουτγάρδης.

Όπως πάντα στα μεγάλα γεγονότα και τις διεθνείς εκθέσεις τo «Σ» ήταν εκεί, το μόνο ελληνικό έντυπο από το χώρο του αυτοκινήτου.

Σε συνέχεια του άρθρου μας στο τεύχος 1014 του Ιουνίου, σας παρουσιάζουμε σήμερα, όπως είχαμε υποσχεθεί, την απονομή των βραβείων για τους κινητήρες της χρονιάς.

Engine of the Year

And the winner is...

Απόλυτος κυρίαρχος λοιπόν για το 2011 ήταν ο επαναστατικός δικύλινδρος κινητήρας «TwinAir» της Fiat στα 875cc, καθώς διακρίθηκε με τη μεγαλύτερη βαθμολογία από τους κριτές σε τέσσερις κατηγορίες:

  • καλύτερος κινητήρας στους μικρότερους των 1.000 cc,
  • καλύτερος νέος κινητήρας, 
  • καλύτερος «πράσινος» κινητήρας και φυσικά, 
  • καλύτερος κινητήρας της χρονιάς.

Για την ιστορία, η μόνη άλλη φορά που κάποιος κινητήρας είχε κερδίσει 4 βραβεία ήταν πριν από 7 χρόνια, όπου ο κινητήρας 1,5 λίτρων της Toyota «Hybrid Synergy Drive» είχε αναδειχθεί σαν ο καλύτερος κινητήρας στην κατηγορία 1,4 έως 1,8 λίτρα, καλύτερος νέος κινητήρας, οικονομικότερος κινητήρας και –ως εκ τούτου- ο κινητήρας της χρονιάς 2004.

Αξίζουν πράγματι συγχαρητήρια στην ομάδα του Gianni Mastrangelo, που σχεδίασε και υλοποίησε το νέο επίτευγμα της Fiat, ξεκινώντας από «λευκό χαρτί».

Όπως είπε και ο ίδιος: «μόνο λίγες βίδες δανειστήκαμε από τον τετρακύλινδρο κινητήρα FIRE 1.2 lt. Η μεγαλύτερη πρόκληση ήταν να ενσωματώσουμε το σύστημα MultiAir στη νέα δικύλινδρη μονάδα». Και τα κατάφεραν.

ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ

Ποιος είναι ο ΝΕΟΣ & ΠΡΑΣΙΝΟΣ TwinAir

Στα χνάρια του μεγάλου αδελφού των 1,4 λίτρων, ο νέος TwinAir έχει συμπεριλάβει αρκετές τεχνολογικές καινοτομίες, που συνήθως βρίσκει κανείς σε κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού. Για παράδειγμα ο ηλεκτροϋδραυλικός έλεγχος των βαλβίδων εισαγωγής και μια καινοτομική καδένα χρονισμού, που περικόπτει δραστικά τα κόστη χρήσης, μιας και δεν χρειάζεται συντήρηση. Ένας υπερσυμπιεστής σταθερής γεωμετρίας βοηθά τον TwinAir των 875 cc να αποδίδει ισχύ 85 bhp στις 5.500 rpm και ροπή 150 Nm μόλις στις 2.000 rpm. Έχει διάμετρο x διαδρομή 80.5Χ86 mm και σχέση συμπίεσης 10.0:1.

Fiat twin air

Ο νέος TwinAir με αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 5, μπορεί να έχει αυξημένη ισχύ και ροπή, την ίδια στιγμή που μειώνει τις εκπομπές ρύπων στα 95 g/km CO2, χάρη σε ένα τριοδικό καταλύτη στο χώρο του κινητήρα και δύο αισθητήρων «λ». Η τροφοδοσία καυσίμου γίνεται με διαδοχικό ψεκασμό πολλαπλών σημείων (MPI) με υπερσυμπίεση. Όσον αφορά την οικονομία, ο TwinAir βάρους 85 kg τοποθετημένος στο FIAT 500 έχει μια μέση κατανάλωση βενζίνης 4,34 l/100 km. H Fiat έχει στα σκαριά έναν ακόμη ατμοσφαιρικό TwinAir στους 65 bhp και έναν «πειραγμένο» για σπορ οδήγηση στους 105 bhp. Και το καλύτερο: ετοιμάζεται νέα «καθαρή» έκδοση διπλού καυσίμου – βενζίνης και LPG. Το μέλλον διαγράφεται λαμπρό.

Ο ανταγωνισμός

Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της φετινής επιτυχίας της Fiat, σας παρουσιάζουμε εδώ τους κινητήρες με τους οποίους συναγωνίστηκε ο TwinAir ανά κατηγορία, τις ψήφους που συγκέντρωσε ο καθένας και τα μοντέλα αυτοκινήτων που τον χρησιμοποιούν.

Είναι αξιοπρόσεκτο πως αυτοκινητοβιομηχανίες μεγαθήρια, όπως οι BMW, Opel, Nissan, Toyota, VW, Ford, Mitsubishi, που τοποθετούν τους κινητήρες τους σε πληθώρα μοντέλων (και όχι μόνον σε δικά τους), βρίσκονται στις θέσεις 2 έως 8.

Και όταν λέμε μεγαθήρια, αναλογιζόμαστε και τη δύσκολη θέση των δημοσιογράφων-κριτών όταν ψηφίζουν… Ας δούμε όμως την κατάταξη, ανά κατηγορία βραβείου.

Ο ανταγωνισμός

Ιταλική υπεροχή

Αριστερά: Dario Sacco, Αντιπρόεδρος της Fiat Powertrain, Engine Platforms, Δεξιά: Aldo Marangoni, Αντιπρόεδρος της Fiat Powertrain, Product Engineering. Aνά χείρας τα τέσσερα βραβεία της FIAT Powertrain για το 2011Αξίζει να σημειωθεί πως με εξαίρεση την περυσινή βράβευση του κινητήρα 1,4 Multi-Air Turbo σαν καλύτερος νέος κινητήρας για το 2010, η Fiat δεν είχε ανέβει ξανά στο βάθρο των νικητών. Φέτος λοιπόν ήρθε αποφασισμένη και σάρωσε τα βραβεία, επιστρέφοντας στην Ιταλία μαζί με τη Ferrari με 6 από τους 12 τίτλους.

Η φετινή βράβευση επιβεβαιώνει την υπεροχή της Fiat στην ανάπτυξη και μαζική παραγωγή κινητήρων μικρού κυβισμού, με υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο και αντίστοιχα χαμηλό περιβαλλοντικό απο­τύπωμα. Ο βραβευμένος κινητήρας TwinAir των 85 ίππων (875 cc turbo) είναι διαθέσιμος στα μοντέλα Fiat 500/500C.

Τόσο η βράβευση, όσο και αυτές καθαυτές οι επιδόσεις του σε απόδοση, οικονομία και ρύπους προβλέπεται να μεταφρασθούν και σε εμπορική επιτυχία, σε μια εποχή που η οικονομική κρίση ωθεί τους καταναλωτές σε οικονομικά αυτοκίνητα μικρού κυβισμού.

Και στην αγωνία όλων για ένα καθαρότερο περιβάλλον, η Fiat απαντά για 4η χρονιά με τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών CO2 για τα οχήματα που πουλήθηκαν συνολικά στην Ευρώπη το 2010, με μέση μέτρηση 123,1 g/km.

Οι εκπλήξεις

Οι άνθρωποι του marketing της αυτοκινητοβιομηχανίας στρέφουν την προσοχή τους στα βραβεία του νέου και του οικολογικού κινητήρα κάθε χρονιά, διότι εκεί είναι που εμφανίζονται οι καινοτομίες και οι επαναστατικές λύσεις. Και στις δύο αυτές κατηγορίες τα «στοιχήματα» παιζόταν υπέρ του ηλεκτροκινητήρα της Nissan που φοράει το Leaf. Το αουτσάιντερ του Fiat 500 τον υπερσκέλισε με 191 ψήφους διαφορά στην κατηγορία των νέων κινητήρων, ενώ υστέρησε και στους πράσινους κινητήρες, μαζί με τον υβριδικό 1,8 lt της Toyota (Prius, Auris). Ο ίδιος ο αντιπρόεδρος της Fiat Aldo Marangoni που βρέθηκε εκεί για να παραλάβει τα βραβεία, δεν έκρυβε την έκπληξή του:

«Αυτό είναι κάτι που πραγματικά δεν το περιμέναμε. Γνωρίζαμε ότι ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος. Ελπίζαμε στη βράβευση του TwinAir στην κατηγορία του κυβισμού του, αλλά μιλώντας ειλικρινά, το να κερδίσουμε 4 βραβεία, είναι για εμάς ένα σοκ».

Μας αποκάλυψε μάλιστα ότι στα σχέδια του ομίλου είναι να τοποθετηθεί σύντομα ο TwinAir και στα μοντέλα Lancia Ypsilon και Fiat Panda, υλοποιώντας τη στρατηγική εφαρμογής του νέου κινητήρα σε ένα ευρύ φάσμα μοντέλων της μικρής κατηγορίας.

O Toni Robinson, ιδρυτής της έκθεσης και του θεσμού για τα βραβεία κινητήρων, με τους Ν. Περσαντζή (δεξιά) και Π. Καραμπίλα (αριστερά)


Η γνώμη του οργανωτή

Dean SlavnichΟ Dean Slavnich, εκδότης του περιοδικού «Engine Technology International» και πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής των βραβείων «Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς», λέει:

«Η Fiat έχει δημιουργήσει ένα κινητήρα από τους καλύτερους όλων των εποχών. Ποιος θα το φανταζόταν ότι ένα δικύλινδρο μοτέρ θα μπορούσε να γίνει ο Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς, όταν ξεκινήσαμε τα βραβεία το 1999; Ο θρίαμβός του είναι ένα σαφές μήνυμα ότι «το λιγότερο είναι περισσότερο». Οι άνθρωποι θέλουν χαμηλές εκπομπές ρύπων, χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και ισχυρούς κινητήρες, και με μόλις δύο κυλίνδρους, ο νέος TwinAir φαίνεται βεβαίως να παρέχει μια ολοκληρωμένη λύση»!

 

Φωτορεπορτάζ

Engine Awards 2011

{gallery}Awards{/gallery}


 

  

 Engine Expo 2011

{gallery}Expo{/gallery}


 

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter