Η μάχη των φορτηγών του μέλλοντος! Η αντεπίθεση της GM

Νέα αυτόνομη πλατφόρμα φορτηγών SURUS κυψελών καυσίμου (Υδρογόνου) από τη GM.

Πρέπει να παραδεχτώ ότι εκπλήσσομαι από την ανακοίνωση της GM για τη νέα ρομποτική αυτόνομη πλατφόρμα φορτηγών παντός εδάφους που κινείται με κυψέλες καυσίμου, τη SURUS. Οι περισσότερες αποκαλύψεις των αυτοκινητοβιομηχανιών δεν είναι με βεβαιότητα χρήσιμες αν και αυτό φαίνεται να είναι μια αναγέννηση ενός concept της GM και που θεωρούσα ότι ήταν πολύ νεκρό.

Αναφέρομαι στο concept των κυψελών καυσίμου Hy-wire fuel-cell που χαρακτηριζόταν σαν μια αυτοτελής πλατφόρμα κάτι  σαν skateboard. Η έκπληξη είναι καλή, γιατί η ιδέα φαίνεται πολύ ελπιδοφόρα. Και όλα αυτά όταν μόλις στο προηγούμενο τεύχος γράφαμε ότι η Toyota – ένας θερμός υποστηρικτής των κυψελών καυσίμου, αναγκαζόταν να κάνει στροφή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έστω και καθυστερημένα.

Με πολλούς τρόπους, το SURUS είναι σαν μια πολύ εκσυγχρονισμένη έκδοση του παλιού στρατιωτικού οχήματος Willys M274. Είναι μια ιδέα αυτοκινούμενης πλατφόρμας σε συνδυασμό με το σύστημα πρόωσης ηλεκτρικών κυψελών καυσίμου του προγράμματος Hy-wire και στη συνέχεια βελτιώνεται με σύγχρονες αυτόνομες τεχνολογίες οδήγησης. Το αποτέλεσμα είναι ένα ρομποτικό όχημα παντός εδάφους με χώρο φορτίου σε όλο το μήκος του οχήματος.

Η GM θέτει το concept SURUS σε εφαρμογές κοινής ωφέλειας και στρατιωτικές εφαρμογές και το δελτίο τύπου της περιγράφει τις πιθανές ικανότητες του οχήματος: Το SURUS θα προσφέρει εξαιρετικά κινητή αυτόνομη ικανότητα και ευελιξία σε απρόβλεπτο έδαφος.

Το SURUS διαθέτει σύστημα διεύθυνσης με τέσσερις τροχούς, δύο ηλεκτροκινητήρες, σύστημα μπαταριών ιόντων λιθίου - LiON καθώς και σύστημα κυψελών καυσίμου για συνολικά 400 μίλια αυτονομία και χρησιμοποιεί εξαρτήματα πλαισίου από τις υπάρχουσες γραμμές φορτηγών της GM.

Το περίεργο είναι το όνομα του SURUS που τεχνικά σημαίνει «Silent Utility Rover Universal Superstructure». Υποψιάζομαι ότι η GM ήθελε το όνομα SURUS επειδή ο τελευταίος ελέφαντας πολέμου του Hannibal ονομάστηκε Surus (που σημαίνει «ο Συριανός»). Ονομάζοντας κάτι τέτοιο μετά από έναν ελέφαντα πολέμου είναι μια πολύ περίεργη ιδέα.

Είμαι επίσης ενθουσιασμένος που βλέπω μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία να εισαγάγει αυτό που είναι ουσιαστικά ένα κενό ηλεκτρικό πλαίσιο-πλατφόρμα στην αγορά. Υποστηρίζω μάλιστα ότι η Tesla το κάνει αυτό με το αυτοσχέδιό τους σκελετό σαν σασί για περισσότερο από ένα χρόνο και είμαι πολύ ευχαριστημένος που βλέπω την ιδέα να πραγματοποιηθεί και από την GM με κάποιο τρόπο.

Αλλά σκεφτείτε το - μια εμπορευματική έκδοση του SURUS θα έκανε μια φανταστική πλατφόρμα για οχήματα παράδοσης, λεωφορεία και καλύτερα απ ‘όλα, RVs! Ένα τροχόσπιτο που θα μπορούσε να κατευθυνθεί έξω από τον αυτοκινητόδρομο, ενώ εσείς ψήνετε κάποια πίτσα.

Η GM έχει διαρρεύσει κάποιες εικόνες που δείχνουν μια καμπίνα επιβατών στην πλατφόρμα και είναι εύκολο να φανταστεί κανείς πώς αυτή η ωραία επίπεδη επιφάνεια θα μπορούσε να φιλοξενήσει και άλλους τύπους αμαξωμάτων, όπως αυτή του ασθενοφόρου.

Αυτή είναι μια συναρπαστική ιδέα και είμαι πολύ περίεργος να δούμε πού πηγαίνει στη συνέχεια.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter