Haldex Traction. Η ιστορία και η εξέλιξη ενός συμπλέκτη σταθμού στην τετρακίνηση

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

  • Η BorgWarner εξαγόρασε το τμήμα Haldex Traction AB του ομίλου Haldex το Φεβρουάριο του 2011.
  • Η «Haldex Traction AB» ήταν ένα τμήμα της σουηδικής κατασκευαστικής εταιρείας Haldex AB. Ειδικεύεται στην ανάπτυξη και κατασκευή ευφυών συστημάτων τετρακίνησης (AWD).
  • Από την πρώτη εφεύρεση της Gen I το 1998, η εταιρεία παρήγαγε αρκετές γενιές προϊόντων με άδεια και προσαρμογή για αρκετές μεγάλες μάρκες αυτοκινήτων, οι οποίες με τη σειρά τους κυκλοφορούσαν στο εμπόριο το Haldex Traction AWD με διαφορετικά ονόματα.

ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ HALDEX

Ο συμπλέκτης Haldex 1ης γενιάς 1998

Έκανε την πρώτη εμφάνισή του το 1998 στα Audi TT, Audi S3 8L και VW Golf  με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη υδραυλική και μηχανική σύμπλεξη όλων των τροχών . Αυτό το σύστημα επιχειρεί να εμπλέξει τους πίσω τροχούς όταν οι εμπρόσθιοι τροχοί αρχίσουν να ολισθαίνουν. Χρησιμοποιεί την διαφορά στροφών μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα.

Ένα μηχανικό και ηλεκτρομηχανικό  σύστημα δίσκων και εμβόλων δημιουργεί την απαιτούμενη πίεση του λαδιού λειτουργίας. Με την βοήθεια αυτής της πίεσης συμπιέζονται μεταξύ τους οι δίσκοι του συμπλέκτη. Η τιμή της πίεσης του λαδιού καθορίζει και την μεταφερόμενη ροπή μεταξύ των αξόνων.

hadlex1

Ο συμπλέκτης Haldex 2ης γενιάς - 2001

Η δεύτερη γενιά  Haldex είναι ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μόνιμο σύστημα 4x4 με διαφορικό Haldex που υπολογίζει  το ποσοστό κίνησης που θα πρέπει να κατευθύνεται στους πίσω τροχούς.

Το σύστημα Haldex κατανέμει αυτόματα την ισχύ μεταξύ του εμπρός και του πίσω τροχού ανάλογα με την ολίσθηση, αλλά κανονικά στέλνει το 95% της ισχύος στους εμπρός τροχούς. 

hadlex2a

hadlex2b

Στο συμπλέκτη Haldex 3ης γενιάς - 2006

Η τρίτη γενιά Haldex εμφανίστηκε στο Land Rover Freelander 2 (LR2 στις Ηνωμένες Πολιτείες). Με βελτιωμένες δυνατότητες, αποσκοπεί στην παροχή πιο άμεσης ανταπόκρισης στην κίνηση  εκτός δρόμου .

Αυτή η γενιά Haldex μοιράζεται αργότερα και με τη Volvo, ονομάζεται «Instant Traction»  και είναι κατασκευασμένο από 2005-2008, ανάλογα με το μοντέλο.

Η πίεση στους δίσκους του συμπλέκτη ρυθμίζεται με την βοήθεια των μηχανικών βαλβίδων αναρρόφησης και πίεσης με την χρήση μίας ηλεκτρονικά ελεγχόμενης βαλβίδας από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου -  εγκέφαλος.

hadlex3

Ο συμπλέκτης Haldex 4ης γενιάς

Η Saab εισήγαγε ένα συνδυασμό  του συμπλέκτη Haldex στο σύστημα μετάδοσης του 9-3 Turbo-X στα τέλη του 2007 που το ονομάζει XWD (Cross-Wheel Drive).

Ελέγχεται αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά, έτσι ώστε ανεξάρτητα από την ολίσθηση να μπορεί να δημιουργείται οποιαδήποτε ροπή μετάδοσης.

Η κατανομή της ροπής μετάδοσης στους μπροστινούς και στους πίσω τροχούς γίνεται μεταβλητά και εξαρτάται από το ρυθμό  οδήγησης ή τις συνθήκες οδήγησης. Σε περίπτωση πολύ υψηλής ολίσθησης των τροχών του μπροστινού άξονα ή ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες οδήγησης μπορεί ο συμπλέκτης να μεταφέρει στον πίσω άξονα μέχρι και το 50 % της ροπής μετάδοσης.

Η νέα γενιά του συμπλέκτη Ηaldex διασφαλίζει έτσι την ιδανική μεταφορά της ισχύος στο οδόστρωμα.

hadlex4

Ο συμπλέκτης Haldex 5ης γενιάς

Στις 16 Απριλίου 2009, η Haldex ανακοίνωσε μία νέα συμφωνία ύψους περίπου 530 εκατ. Δολαρίων για να παράσχει στην Volkswagen ένα νέο σύστημα AWD για τη νέα πλατφόρμα οχημάτων της εταιρείας που θα έμπαινε σε παραγωγή το 2012.

Ο συμπλέκτης Haldex  Gen V AWD, που διανέμεται τώρα από την BorgWarner TorqTransfer Systems, διαθέτει ένα νέο σχεδιασμό που στοχεύει στη μείωση της πολυπλοκότητας των οχημάτων και στην απλοποίηση της ενσωμάτωσης στο σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Ένας νέος ηλεκτροϋδραυλικος ενεργοποιητής του συμπλέκτη χρησιμοποιεί μία φυγόκεντρο βαλβίδα υπερχείλησης  που στοχεύει στην ακόμη πιο ακριβή κατανομή ισχύος ανάμεσα στον εμπρόσθιο και στον πίσω άξονα και εξαλείφοντας την ανάγκη για έναν συσσωρευτή, την  ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα και το φίλτρο.

Χρησιμοποιεί επίσης μια ενσωματωμένη ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου.

hadlex5


Webinar Header Form

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter