Diesel: νέα στοιχεία αποδεικνύουν ότι τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα εκπέμπουν στο δρόμο χαμηλά όρια ρύπων

Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα τελευταίας γενιάς εκπέμπουν χαμηλότερες  εκπομπές ρύπων στο δρόμο, ακόμη και από το αυστηρότερο όριο NOx που θα είναι υποχρεωτικό από τον Ιανουάριο του 2020.

Περίπου 270 νέοι τύποι πετρελαιοκίνητων οχημάτων που εγκρίθηκαν βάσει του τελευταίου προτύπου Euro 6d-TEMP εισήχθησαν στην ευρωπαϊκή αγορά κατά τον περασμένο χρόνο.

Τα  νέα στοιχεία δείχνουν ότι όλα αυτά τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν αρκετά καλές επιδόσεις κάτω από το όριο των  NOx της δοκιμής εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (RDE), που ισχύει για όλους τους νέους τύπους αυτοκινήτων από τον Σεπτέμβριο του 2017.

Ήδη σήμερα τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα δείχνουν  αποτελέσματα που είναι κάτω από το αυστηρότερο όριο των NOx που θα είναι υποχρεωτικό από τον Ιανουάριο του 2020.

diesel co2 1

Η μέθοδος RDE (Real Driving Emissions) μετρά τους βασικούς ρύπους, όπως τα NOx και τα σωματίδια, που εκπέμπονται από τα αυτοκίνητα όταν οδηγούνται σε δημόσιους δρόμους, σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Επομένως, η μέθοδος RDE εξασφαλίζει ότι τα επίπεδα εκπομπών ρύπων που μετρούνται κατά τη διάρκεια της εργαστηριακής δοκιμής (WLTP) επιβεβαιώνονται στο δρόμο και ότι δεν σημειώνεται υπέρβαση των νόμιμων ορίων κατά την καθημερινή οδήγηση.

Κάθε ένας από αυτούς τους τύπους πετρελαιοκίνητων οχημάτων που είναι συμβατοί με το πρότυπο RDE 270 αντιπροσωπεύει μια ολόκληρη «οικογένεια» παρόμοιων αυτοκινήτων διαφορετικών παραλλαγών, οπότε στην αγορά διατίθενται πολλά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα  με χαμηλές εκπομπές  ρύπων.

diesel co2 3

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ADAC, εκτιμά ότι υπάρχουν διαθέσιμα σήμερα  περισσότερα από 1.200 διαφορετικά αυτοκίνητα συμβατά με το πρότυπο RDE. Επιπλέον, η διαθεσιμότητά τους αυξάνεται ραγδαία.

Ο κ. Erik Jonnaert, Γενικός Γραμματέας της ACEA, δήλωσε: «Αυτά τα νέα ευρήματα αποδεικνύουν ότι τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα οχήματα, υποστηριζόμενα από πολιτικές ανανέωσης του στόλου και συνδυασμένα με εναλλακτικά συστήματα κίνησης, θα διαδραματίσουν ισχυρό ρόλο στην προσπάθεια των πόλεων να ακολουθήσουν τους στόχους ποιότητας του αέρα. Παράλληλα, τα πετρελαιοκίνητα οχήματα θα συνεχίσουν να παραμένουν σημαντικά για τη μείωση των εκπομπών CO2 βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα, παρόλο που όλοι οι κατασκευαστές επεκτείνουν την παρουσία τους στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις για να επιτύχουν γρήγορα αυτές τις τεράστιες μειώσεις των εκπομπών NOx. Είναι σημαντικό να σταματήσουμε να δαιμονοποιούμε την τεχνολογία ντίζελ στο σύνολό της. Αντ' αυτού, πρέπει να διαφοροποιήσουμε τις εκπομπές μεταξύ του παλαιού στόλου πετρελαιοκίνητων οχημάτων και της τελευταίας γενιάς οχημάτων.»

diesel co2 2Αυτά τα ευρήματα υποστηρίζονται από τρίτους. Η ADAC διενήργησε πρόσφατα ανεξάρτητη δοκιμή οδικής κυκλοφορίας  πετρελαιοκίνητων οχημάτων συμβατών με το πρότυπο RDE και διαπίστωσε ότι οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες εκπέμπουν κατά 85% λιγότερα NOx από τα αυτοκίνητα Euro 5, καταλήγοντας στο συμπέρασμα οι τελευταίοι πετρελαιοκινητήρες είναι "πολύ καθαροί".

Επίσης οι πρόσθετες δοκιμές τους κατέδειξαν ότι οι Euro 6 πετρελαιοκινητήρες που πληρούν τις προδιαγραφές RDE εκπέμπουν μέχρι και 95-99% λιγότερα NOx από τα οχήματα Euro 5.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter