Έρχεται ο νέος αυστηρότερος έλεγχος (WLTP) για τη μέτρηση των ρύπων και των εκπομπών CO2

Τον Σεπτέμβριο θα τεθεί σε ισχύ ο αυστηρότερος εργαστηριακός έλεγχος για τη μέτρηση των ρύπων και των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα με την συντομογραφία WLTP.

Αυτή η νέα δοκιμή βάζει τέλος στον προηγούμενο κύκλο NEDC (New European Driving Cycle) και  κάνει τις απαραίτητες βελτιώσεις στον τρόπο δοκιμής των αυτοκινήτων ώστε να ανταποκρίνεται ο νέος κύκλος WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) περισσότερο σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, αλλά η εισαγωγή του νέου κύκλου  είναι επίσης πιθανό να προκαλέσει ερωτήσεις στους καταναλωτές.

Από τον Σεπτέμβριο του 2017, η δοκιμή WLTP θα εφαρμοστεί επίσημα στους νέους τύπους αυτοκινήτων (δηλαδή μοντέλα οχημάτων που εισάγονται στην αγορά για πρώτη φορά). Ένα χρόνο αργότερα, από τον Σεπτέμβριο του 2018, η δοκιμή WLTP θα ισχύει για όλες τις εγγραφές νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Ο κύκλος δοκιμής WLTP θα εισαγάγει πολύ πιο ρεαλιστικές συνθήκες δοκιμών, όπως υψηλότερες ταχύτητες, πιο αντιπροσωπευτική οδηγική συμπεριφορά και αυστηρότερες συνθήκες μέτρησης, σε σύγκριση με την τρέχουσα εργαστηριακή δοκιμή (NEDC). Η νέα δοκιμή θα διασφαλίσει ότι οι εργαστηριακές μετρήσεις θα αντικατοπτρίζουν καλύτερα τις επιδόσεις του οχήματος επί της οδού.

Τα ζητήματα που εξακολουθούν να απαιτούν την προσοχή της ΕΕ και των εθνικών κυβερνήσεων περιλαμβάνουν την ενημέρωση των καταναλωτών, τη φορολογία και την εναρμονισμένη εισαγωγή του κύκλου δοκιμής  WLTP σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τι είναι ο κύκλος WLTP και πώς θα λειτουργήσει;

Κάτω από τις συνθήκες που ορίζονται από τη νομοθεσία της ΕΕ, μία νέα  εργαστηριακή  δοκιμή, η Παγκόσμια εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής (WLTP) για ένα ελαφρύ όχημα, θα χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2 από τα επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς και για τις εκπομπές των ρύπων τους.

Η σημερινή εργαστηριακή δοκιμή - που ονομάζεται Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης (NEDC) - σχεδιάστηκε στη δεκαετία του 1980. Λόγω των εξελίξεων στις συνθήκες της τεχνολογίας και την οδήγηση, σήμερα η δοκιμή αυτή έχει γίνει ξεπερασμένη. Κατά συνέπεια, η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει αναπτύξει ένα νέο τεστ, που ονομάζεται Παγκόσμια εναρμονισμένη διαδικασία δοκιμής για κάθε ελαφρύ όχημα (WLTP).

Ενώ το παλιό τεστ NEDC καθορίζει τις τιμές των δοκιμών με βάση ένα θεωρητικό προφίλ οδήγησης, ο κύκλος WLTP αναπτύχθηκε χρησιμοποιώντας στοιχεία σε συνθήκες πραγματικής οδήγησης που συγκεντρώθηκαν από όλο τον κόσμο. Ως εκ τούτου αντιπροσωπεύει καλύτερα το καθημερινό προφίλ οδήγησης.

Ο κύκλος οδήγησης WLTP χωρίζεται σε τέσσερα τμήματα  με διαφορετικές μέσες ταχύτητες: χαμηλή, μεσαία, υψηλή και επιπλέον υψηλή.

Κάθε τμήμα του κύκλου περιέχει μια ποικιλία από φάσεις οδήγησης, όπως στάση, εκκίνηση, επιτάχυνση και φρενάρισμα. Για έναν ορισμένο τύπο αυτοκινήτου, δοκιμάζεται κάθε κινητήρας που θα χρησιμοποιηθεί στο μοντέλο με το τεστ WLTP από τον ελαφρύτερο (πιο οικονομικό) μέχρι και τον βαρύτερο (τουλάχιστον οικονομικό).

Ο κύκλος δοκιμής WLTP αναπτύχθηκε με σκοπό να χρησιμοποιηθεί ως παγκόσμιος κύκλος δοκιμών σε διάφορες περιοχές του κόσμου, των ρύπων και των εκπομπών CO2, καθώς των τιμών  κατανάλωσης καυσίμου, ώστε τα μεγέθη αυτά να είναι συγκρίσιμα σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, ενώ η δοκιμή WLTP θα έχει ένα κοινό  παγκόσμια αποδεκτό «πυρήνα», η Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλες περιοχές θα  εφαρμόσουν το τεστ με διαφορετικούς τρόπους, ανάλογα με τους νόμους και τις ανάγκες της οδικής κυκλοφορίας τους

Τι περιλαμβάνουν οι νέες συνθήκες δοκιμής;

WLTP θα εισαγάγει πολύ πιο ρεαλιστικές συνθήκες δοκιμών. Αυτές θα περιλαμβάνουν:

  • kiklos dokimon2Πιο ρεαλιστική οδική συμπεριφορά.
  • Μια μεγαλύτερη ποικιλία των καταστάσεων οδήγησης (αστικές, υπεραστικές, κεντρικό δρόμο, αυτοκινητόδρομο).
  • Μεγαλύτερες αποστάσεις δοκιμής.
  • Πιο ρεαλιστικές θερμοκρασίες περιβάλλοντος, με τιμές πιο κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
  • Υψηλότερες μέσες και μέγιστες ταχύτητες.
  • Υψηλότερη μέση και μέγιστη ισχύ κινητήρα.
  • Πιο δυναμική και αντιπροσωπευτική επιτάχυνση και επιβράδυνση του αυτοκινήτου.
  • Μικρότερες στάσεις.
  • Προαιρετικός εξοπλισμός: Τιμές του CO2 και της κατανάλωσης καυσίμου που προβλέπονται για το  οχήματα και με τον εξοπλισμό.
  • Αυστηρότερες προϋποθέσεις ρύθμισης και μέτρησης  του αυτοκινήτου
  • Επιτρέπει την καλύτερη και την χειρότερη περίπτωση αναφοράς τιμών για την ενημέρωση των καταναλωτών, αντικατοπτρίζοντας τις διαθέσιμες επιλογές για παρόμοια μοντέλα αυτοκινήτων.

 

Ποιες είναι οι βασικές διαφορές μεταξύ των δύο διαδικασιών δοκιμής;


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

WorkshopData Car Truck

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter