Πετρελαιοκινητήρας: Έχει πολύ μέλλον ακόμη

Η Bosch υπερασπίζεται το μέλλον του πετρελαιοκινητήρα καθώς οι νέες δοκιμές εκπομπών RDE (Real Driving Emissions) έρχονται

Οι κυβερνητικές αποφάσεις για την απαγόρευση των οχημάτων ντίζελ σε έναν αυξανόμενο αριθμό ευρωπαϊκών πόλεων είναι "οικολογικά εσφαλμένες. Οι πολιτικοί δεν θα πρέπει να περιορίζουν τις ικανότητες των μηχανικών μας ευνοώντας ή μειονεκτώντας  υπέρ μιας συγκεκριμένης τεχνολογίας

Dr. Rolf Bulander, επικεφαλής της ομάδας Bosch's Mobility technology

Μιλώντας για τον κινητήρα ντίζελ ως βασική πηγή ενέργειας για επιβατικά οχήματα που προχωρούν πέρα από το 2025, ο Δρ. Bulander έκανε μια ισχυρή υπεράσπιση της τεχνολογίας ντίζελ.

Τι συμβαίνει όταν το Παρίσι, η Μαδρίτη, η Αθήνα και η Πόλη του Μεξικού ανακοίνωσαν ότι θα απαγορεύσουν στα οχήματα με καύσιμο πετρέλαιο να κινούνται στους δρόμους τους από το 2025; Κατά την άποψή μας, αυτό είναι οικολογικά εσφαλμένο  ή  στην καλύτερη περίπτωση μία λανθασμένη προοπτική,  επειδή αυτές οι απαγορεύσεις οδήγησης αγνοούν την εξαιρετική απόδοση του κινητήρα πετρελαίου, η οποία είναι ακόμα απαραίτητη για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Αλλά επίσης, επειδή αγνοούν την δυναμική ανάπτυξης που εξακολουθεί να είναι λανθάνουσα σε αυτή την τεχνολογία.

Dr. Rolf Bulander, επικεφαλής της ομάδας Bosch's Mobility technology

Η Bosch ξοδεύει το μισό του ετήσιου προϋπολογισμού Ερευνάς & Ανάπτυξης ύψους € 7B για την προστασία του περιβάλλοντος και τη διατήρηση των φυσικών πόρων.

«Η εργασία στο Boxberg έλαβε χώρα πριν από μια ευρέως δημοσιευμένη πρόταση του Ηνωμένου Βασιλείου για περιορισμό των πωλήσεων νέων μη ηλεκτροκίνητων οχημάτων μετά το 2040», δήλωσε ο Dr. Bulander. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα είναι σε θέση να επιτύχουν τους "πολύ φιλόδοξους" στόχους περιορισμού του CO2 αποκλειστικά με βάση τα ηλεκτρικά οχήματα, γεγονός που απαιτεί την συνεχή βελτίωση στις επιδόσεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης. «Θέλουμε να στηρίξουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες στις προσπάθειές τους να μειώσουν τις εκπομπές των οξειδίων του αζώτου από τα οχήματα ντίζελ σε χαμηλότερα επίπεδα από ό,τι οι απαιτήσεις του κύκλου δοκιμών», πρόσθεσε ο Δρ Bulander.

Μιλώντας αργότερα για την αυτοκινητοβιομηχανία , ο Δρ Markus Heyn, μέλος και συνάδελφος του, πρόσθεσε:

Εδώ στην Ευρώπη, εστιάζουμε στην ρύπανση που προέρχεται από τα αυτοκίνητα, είναι όμως μία πολύ κοντόφθαλμη άποψη. Αν σκεπτόμαστε μόνο για εκπομπές αυτοκινήτων και δεν συμπεριλαμβάνουμε άλλες πηγές ρύπανσης, τότε η απαγόρευση των αυτοκινήτων δεν θα βοηθήσει. Δεν είναι μια ολιστική προσέγγιση και πιστεύουμε ότι υπάρχουν καλύτεροι τρόποι μείωσης των εκπομπών, όπως η βελτίωση της ροής της κυκλοφορίας. Και βεβαίως δεν δημιουργούνται όλες οι αστικές εκπομπές από τα αυτοκίνητα.

Dr. Markus Heyn, μέλος της ομάδας Bosch's Mobility technology

Ο Δρ Markus Heyn σημείωσε ότι οι μηχανικοί της Bosch είναι βέβαιοι ότι η βελτίωση των επιπέδων CO 2 μπορεί να επιτευχθεί κατά 10-15% στις μηχανές εσωτερικής καύσης και ότι η εταιρεία εξετάζει επίσης άλλες λύσεις, συμπεριλαμβανομένων των συνθετικών καυσίμων σε συνεργασία με εταιρείες ενέργειας.

Είναι μια βιώσιμη εναλλακτική λύση για εμάς, επειδή η ηλεκτροκίνηση δεν καλύπτει όλα τα μέσα μεταφορών, όπως τα φορτηγά μακρινών αποστάσεων, τα πλοία ή τα αεροπλάνα. Εάν θέλουμε να επιτύχουμε τη συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα, πρέπει να βρούμε περισσότερες εναλλακτικές λύσεις από ό,τι τα ηλεκτροκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα

Dr. Markus Heyn, μέλος της ομάδας Bosch's Mobility technology

Πρότεινε ένα μέλλον αυτοκίνησης στο οποίο τα συνθετικά καύσιμα θα αναμιγνύονται σταδιακά με συμβατικά καύσιμα, αυξάνοντας το ποσοστό, καθώς το κόστος τους μειώθηκε.

Θα ήταν καλύτερο να ακολουθήσουν όλες οι χώρες αυτές τις εναλλακτικές λύσεις, γεγονός που σημαίνει ότι δεν θα σταματήσουμε την ηλεκτροκίνηση αλλά θα την συνδυάσουμε με μία σταθερή προσέγγιση των συνθετικών και εναλλακτικών καυσίμων των μηχανών εσωτερικής καύσης.

Dr. Markus Heyn, μέλος της ομάδας Bosch's Mobility technology

 

Ενώ τα οξείδια του αζώτου NOx είναι ένα ζήτημα τόσο για τους  πετρελαιοκινητήρες όσο και για τους βενζινοκινητήρες με άμεση έγχυση καυσίμου, ο Δρ. Heyn είναι πεπεισμένος ότι οι διαθέσιμες τεχνολογίες όπως, οι καταλύτες αποθήκευσης  NOx και οι καταλύτες επιλεκτικής αναγωγής SCR σε συνδυασμό με την εφαρμογή των νέων τεστ εκπομπών RDE  και την ανάπτυξη τεχνολογιών κινητήρων που θα παράγουν λιγότερες «ακατέργαστες» εκπομπές καυσαερίων θα επιλύσουν το πρόβλημα.

Τεστ BOSCH RDE: Αξιολόγηση των πραγματικών εκπομπών οχημάτων σε πραγματικό κύκλο οδήγησης

Το RDE άρχισε να ισχύει από τον Σεπτέμβριο του 2018. Τα νέα πρωτόκολλα δοκιμής έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν στους καταναλωτές πιο ρεαλιστικά στοιχεία για τις εκπομπές καυσαερίων και την κατανάλωση καυσίμου.

02

 

Μέσα από μία δοκιμή εκπομπών RDE (real driving emissions) η Bosch είχε την ευκαιρία να αξιολογήσει τα δεδομένα ενός κύκλου δοκιμής.

Το δοκιμαστικό αυτοκίνητο βασίστηκε σε μια τρέχουσα γενιά κινητήρων 2.0-L ντίζελ του VW Golf που είχε μειωθεί σε 1.7-L από τη Bosch και εφοδιάστηκε με δικό του σύστημα ψεκασμού 2000-bar και έναν υπερσυμπιεστή κατάλληλου μεγέθους. Η ισχύς του ήταν μικρότερη, 110 kW (147hp) και 221 lb.ft  (300 Nm) ροπή σε σύγκριση με το πρωτότυπο, 148 hp και 251 lb.ft.  Εφοδιάστηκε με νέα φίλτρα SCR και DPF, με πρόσθετη ηλεκτρονική μονάδα ECU και σύστημα EGR υψηλής και χαμηλής πίεσης.

Όπως εξήγησε ο μηχανικός της Bosch, η πρόκληση της μέτρησης των εκπομπών καυσαερίων είναι πολλαπλή και λαμβάνεται υπόψη ο καιρός, η θερμοκρασία, η υγρασία, η βαρομετρική πίεση, τα δεδομένα GPS,  για να υπολογιστούν τα mg/km, χιλιοστόγραμμα εκπομπών ανά χιλιόμετρο. Υπάρχει επίσης το θέμα της ακρίβειας του εξοπλισμού δοκιμών στον τομέα που διαφέρει από εκείνο που χρησιμοποιείται στο εργαστήριο, που περιπλέκεται από τους συνεχώς μεταβαλλόμενους όγκους καυσαερίων.

Η δοκιμαστική διαδρομή γύρω από το Boxberg κάλυψε 40 χιλιόμετρα μεικτής διαδρομής και με αύξηση υψόμετρου. Τα στοιχεία εκπομπών που καταγράφηκαν κατά τη διάρκεια της κίνησης του αυτοκινήτου ήταν σημαντικά χαμηλότερα των επιτρεπομένων ορίων. Ακόμη και η υψηλότερη τιμή εκπομπών που μετρήθηκε  έφτανε στα 46 mg/km και ήταν ελαφρώς πάνω από το μισό του ορίου των προδιαγραφών EU6 που ορίζεται στα 80 mg/km, ενώ η καλύτερη ένδειξη εκπομπών ήταν σημαντικά χαμηλότερη και έφτασε μόνο στα 28 mg/km.

Από τα στοιχεία αυτής της σύντομης δοκιμής λοιπόν φαίνεται ότι και  ο νέος κύκλος δοκιμής RDE λειτουργεί και περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter