Τα μυστικά της τεχνολογίας START-STOP

Αν και οι βασικές αρχές της τεχνολογίας start-stop είναι γνωστές η ηλεκτρονική διαχείριση του συστήματος παραμένει θολή.

Τα συστήματα start-stop σβήνουν αυτόματα και ξαναξεκινούν τον κινητήρα για να μειώσουν το χρόνο που μένει χωρίς κίνηση κι έτσι να περιορίσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές. Η πλειοψηφία των κατασκευαστών επιλέγουν ειδικές μπαταρίες για τα οχήματα που βγάζουν στη γραμμή παραγωγής.

Η ΜΠΑΤΑΡΙΑ είναι η καρδιά του αυτοκινήτου.

Δίνει ισχύ σε όλα – από τη μίζα έως τα σε διαρκή λειτουργία ηλεκτρικά συστήματα και τα ενσωματωμένα συστήματα αναψυχής. Η μπαταρία εξασφαλίζει διαρκή ισχύ για όλες τις λειτουργίες της διαδικασίας start-stop. Αυτές οι μπαταρίες κάνουν πολύ περισσότερα από το να εκκινούν απλά το αυτοκίνητο. 

start stop2

Εξαρτήματα και συνδεσμολογία του συστήματος start/stop

  1. Μονάδα ελέγχου κινητήρα με start/stop
  2. Μετατροπέας DC / DC 12 Volt
  3. Μπαταρία βαθιάς εκφόρτισης (EFB, AGM) με αισθητήρα μπαταρίας
  4. Μίζα Start/stop
  5. Αισθητήρας Νεκράς ταχύτητας
  6. Αισθητήρας ταχύτητας τροχού
  7. Αισθητήρας στροφαλοφόρου άξονα
  8. Εναλλάκτης με ανάκτηση ενέργειας αναγεννητικής πέδησης

Γι’ αυτό η ΜΠΑΤΑΡΙΑ είναι η ΚΑΡΔΙΑ του οχήματός.

  • Σήμερα τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν λειτουργία start-stop, και γι’ αυτό βρίσκουμε δύο ειδών μπαταρίες με δυνατότητα start-stop: την AGM τεχνολογία για προηγμένα οχήματα start-stop με ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση, και
  • την EFB τεχνολογία για συμβατικά οχήματα.

Ένας συμβατικό ηλεκτρικό μοτέρ εκκίνησης (μίζα) λειτουργεί με την εμπλοκή ενός μικρού οδοντωτού τροχού με ένα μεγάλο δακτυλιοειδές γρανάζι τοποθετημένο γύρω από το εξωτερικό του μηχανισμού σφονδύλου.

Η τελευταία τεχνολογία stop-start μοιάζει πολύ να είναι η ίδια, αλλά τα μοτέρ είναι πιο ισχυρα, πιο γρήγορα και ισχυρότερα. Ορισμένα χαρακτηρίζονται ως «TS» για «διπλή ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα» και έχουν σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζουν πιο ομαλά τα σενάρια όπου ο κινητήρας πρόκειται να σταματήσει και ο οδηγός επιταχύνει ξανά.

Ένα κανονικό αυτοκίνητο χωρίς αυτόματο stop-start μπορεί να αναμένεται να ξεπεράσει τις 50.000 stop-start κατά τη διάρκεια της ζωής του.

Με το αυτόματο stop-start να ενεργοποιείται κάθε φορά που το αυτοκίνητο σταματάει, ο αριθμός αυξάνεται δραματικά, ίσως σε περισσότερους από 500.000 κύκλους stop-start κατά τη διάρκεια της ζωής του κινητήρα ΜΕΚ.

ΜΙΖΕΣ Start/stop

start stop3

Η Bosch στηρίζει μια καινοτόμος ιδέα «Το ίδιο στυλ οδήγησης, πρωτοφανής οικονομία»

Αυτή η ειδική εφαρμογή βασίζεται σε μια διάρκεια ζωής της μίζας που συνεπάγεται σημαντικά αυξημένο αριθμό λειτουργιών εκκίνησης.

Ο βελτιστοποιημένος σχεδιασμός επιτρέπει στην μίζα να αντιμετωπίσει συχνότερη εκκίνηση κατά τη διάρκεια ζωής του οχήματος.

Τα πλεονεκτήματα των μιζών Start / Stop της Bosch αφορούν.

  • Ενίσχυση των σημείων υψηλής πίεσης των ρουλεμάν
  • Περαιτέρω ενίσχυση του πλανητικού μηχανισμού μετάδοσης κίνησης
  • Χρησιμοποιώντας μηχανισμό εμπλοκής βαριάς κατασκευής
  • Βελτιστοποίηση του μεταγωγέα για μεγαλύτερη διάρκεια ζωής

start stop4

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored gplus red YouTube redr Twitter