Οι κατασκευαστές φορτηγών απαιτούν την χρήση οχημάτων μεγάλης χωρητικότητας σε όλη την ΕΕ για να μειωθούν οι εκπομπές CO2

Στο πλαίσιο των ευρύτερων προσπαθειών για τη μείωση των εκπομπών του CO2 από τις οδικές μεταφορές, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ζητεί ένα πλαίσιο πολιτικής που να υποστηρίζει ένα πανευρωπαϊκό σύστημα μεταφορών μεγάλης χωρητικότητας.

Αυτό, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, θα επιτρέψει σε οχήματα μεγάλης χωρητικότητας,  ειδικά σχεδιασμένα, να μεταφέρουν διπλάσια φορτία από τα συμβατικά φορτηγά ενώ θα ταξιδεύουν σε ειδικά τμήματα του οδικού δικτύου της ΕΕ, με σημαντικά οφέλη στην μείωση εκπομπών. 

3 Οχήματα μεγάλης  χωρητικότητας μπορούν να αντικαταστήσουν 6  Οχήματα με παράλληλη μείωση του CO2 μέχρι και 27%

truck1

truck2

Η πείρα δείχνει ότι τα οχήματα μεγάλης χωρητικότητας είναι πιο αποδοτικά και παραγωγικά από τα συμβατικά  οχήματα βαρέων φορτίων, καθώς μπορούν να μεταφέρουν  πολλαπλάσια φορτία από μικρότερα φορτηγά, καταναλώνοντας λιγότερα καύσιμα και μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων. Αυτό τα καθιστά πιο φιλικά προς το περιβάλλον από τους συνήθης συνδυασμούς οχημάτων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της  ACEA και όπως φαίνεται στο παραπάνω πίνακα, τρία οχήματα μεγάλης χωρητικότητας μπορούν να αντικαταστήσουν έξι συμβατικά φορτηγά, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 έως και 27%.

Τα πρώτα πρότυπα εκπομπής CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα καθορίστηκαν πρόσφατα για τα έτη από 2025 έως και 2030. "Οι κατασκευαστές φορτηγών δεσμεύονται να συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών", εξήγησε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert. "Ωστόσο, αυτά τα πρότυπα εκπομπών για τα νέα οχήματα δεν θα αρκούν για να μειωθούν οι συνολικές εκπομπές CO2 από τις οδικές μεταφορές".

Η ζήτηση για εμπορευματικές μεταφορές αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά κατά τις επόμενες δεκαετίες. Τα οχήματα μεγάλης χωρητικότητας παρέχουν οικονομικά αποδοτικά μέσα αντιμετώπισης αυτής της αυξανόμενης ζήτησης φορτίου, διατηρώντας παράλληλα υπό έλεγχο τις εκπομπές άνθρακα, χωρίς να χρειάζεται να τροποποιηθεί  ή να επεκταθεί η ήδη υπάρχουσα οδική υποδομή της Ευρώπης.

Jonnaert: "Για να μπορέσουμε να επωφεληθούμε από τα οφέλη των οχημάτων μεγάλης χωρητικότητας σε ολόκληρη την ΕΕ, παροτρύνουμε τους φορείς χάραξης πολιτικής να επιτρέψουν την εισαγωγή διασυνοριακού συστήματος μεταφορών μεγάλης χωρητικότητας." Η ACEA ζητά επίσης εναρμονισμένες απαιτήσεις για τέτοιου είδους οχήματα.

Τα οχήματα μεγάλης χωρητικότητας με τη μορφή συνδυασμών ευρωπαϊκού αρθρωτού συστήματος (EMS) επιτρέπονται ήδη στο Βέλγιο, τη Δανία, τη Φινλανδία, τα περισσότερα Ομοσπονδιακά κράτη της Γερμανίας, τις Κάτω Χώρες, την Πορτογαλία, την Ισπανία και τη Σουηδία. Στις χώρες αυτές, οι μειώσεις  CO2 έχουν επιβεβαιωθεί στην πράξη. Οι παλαιότερες ανησυχίες σχετικά με μια ενδεχόμενη μετάβαση από τη σιδηροδρομική μεταφορά φορτίου στην οδική, τη φθορά των δρόμων και γεφυρών και την ασφάλεια, έχουν επίσης αποδειχθεί αδικαιολόγητες.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter