Πώς να συντηρήσετε ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία

Φροντίζοντας ένα BEV - είναι τόσο εύκολο όσο ένα, δύο, τρία. Ως επί το πλείστον.

Πάνω από 50 χρόνια πριν ο Carl Benz υπέβαλε αίτηση για το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας του το 1886 για "όχημα με κινητήρα βενζίνης", ο Σκωτσέζος εφευρέτης Ρόμπερτ Άντερσον έδεσε έναν κινητήρα και μια μπαταρία σε ένα φορείο, δημιουργώντας το πρώτο ηλεκτρικό όχημα (EV). Η δημιουργία του δεν ήταν καθόλου έτοιμη για μαζική κατανάλωση, κυρίως χάρη στην έντονη συντήρησή της. Με την καινοτομία επαναφορτιζόμενης μπαταρίας μολύβδου-οξέος δεκαετίες μακριά, το Scotsman EV απαιτούσε την αντικατάσταση των ηλεκτρικών κυψελών του κάθε φορά που δεν είχε φορτίσει. Ευτυχώς, η διατήρηση ενός σύγχρονου ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πολύ λιγότερο εμπλεκόμενη υπόθεση από αυτή του πρωτόγονου πρώτου παραδείγματος του Άντερσον. Να τι πρέπει να προσέξετε:

Τα EV απαιτούν ειδικές διαδικασίες συντήρησης;

Λόγω της απλότητας του κινητήρα του, ένα EV απαιτεί πολύ λίγη συντήρηση σε σχέση με ένα όχημα με κινητήρα ΜΕΚ. Ωστόσο, κάποια πράγματα δεν είναι το ίδιο με τίποτα. Η αντικατάσταση των μπαταριών και των ηλεκτρικών κινητήρων είναι δαπανηρές εργασίες που απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις σχετικά με την πιθανότητα αποτυχίας κάθε λειτουργίας. Ευτυχώς, αυτά τα κομμάτια κινητήρα διαρκούν χρόνια και δεκάδες χιλιάδες χλμ. Επιπλέον, οι κατασκευαστές EV προσφέρουν συνήθως μεγάλες εγγυήσεις για αυτά τα εξαρτήματα- μια απόδειξη για την εγγενή αξιοπιστία και την απόδοση των κινητήρων EV (για να μην αναφέρουμε, μια επιπλέον σιγουριά στους καταναλωτές). 

Τι γίνεται με τις συνήθεις διαδικασίες συντήρησης ενός τυπικού EV;

Φρένα: Χάρη στη λειτουργία αναγεννητικής πέδησης των EV (όπου βασίζονται στην αντίσταση του ηλεκτροκινητήρα να επιβραδύνει το όχημα, όπως το φρενάρισμα του κινητήρα σε ένα κινητήρα οχήματος ΜΕΚ), η φθορά των φρένων είναι συγκριτικά μικρότερη από ότι σε ένα όχημα που βασίζεται αυστηρά δε φρένα τριβής. Ωστόσο, τα EV διαθέτουν φρένα τριβής και το υγρό φρένων και τα μεμονωμένα εξαρτήματα, όπως τα τακάκια και οι δίσκοι, θα απαιτήσουν τελικά αντικατάσταση, είτε λόγω ηλικίας ή φθοράς.

Μετάδοση κίνησης: Η άμεσης μετάδοση κίνηση ή μετάδοση πολλαπλών ταχυτήτων ενός EV ενδέχεται να απαιτεί αλλαγή υγρού κατά τη διάρκεια της ιδιοκτησίας του οχήματος. Συμβουλευτείτε το εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης για να καθορίσετε το προτεινόμενο διάστημα για την ολοκλήρωση αυτής της υπηρεσίας συντήρησης για το συγκεκριμένο EV που έχετε στο συνεργίο σας.

Ψύξη: Προκειμένου να αποφευχθεί η υπερθέρμανση των βασικών ηλεκτρικών εξαρτημάτων, τα περισσότερα EV χρησιμοποιούν ψυκτικό υγρό ή αντιψυκτικό για να κρυώσουν τους φορτιστές, τον αναστροφέα και την μπαταρία. Η διατήρηση της απόδοσης του συστήματος ψύξης, ωστόσο, μπορεί να απαιτεί σπάνιες εκροές ψυκτικού μέσου ή (για τον κλιματισμό) επανασυμπλήρωση ψυκτικού. Συμβουλευτείτε το βιβλίο οδηγιών χρήσης για να καθορίσετε το προτεινόμενο διάστημα για την ολοκλήρωση αυτής της υπηρεσίας για το συγκεκριμένο EV σας.

Ελαστικά: Όπως και στα αυτοκίνητα με κινητήρες που τροφοδοτούνται με καύσιμα, τα EV απαιτούν σταύρωμα των ελαστικών κάθε 10.000-15.000 χλμ. Ακολουθήστε ξανά τα προτεινόμενα χρονικά διαστήματα του κατασκευαστή - ειδικά για οχήματα που χρησιμοποιούν ελαστικά μονής κατεύθυνσης ή κλιμακωτά μεγέθη ελαστικών εμπρός / πίσω. Και, για να είμαστε ξεκάθαροι, τα ελαστικά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων φθείρονται  επίσης, όπως εκείνα με κινητήρες ΜΕΚ στην κανονική οδήγηση.

how to maintain1

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να παραταθεί η διάρκεια ζωής της μπαταρίας ενός EV;

Όπως τα μηχανικά κομμάτια που κινητοποιούν ένα αυτοκίνητο ή ένα φορτηγό με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο ηλεκτρικός κινητήρας και η μπαταρία ενός EV υποβαθμίζονται με την πάροδο του χρόνου. Τούτου λεχθέντος, υπάρχουν αρκετές ενέργειες που μπορούν να κάνουν οι ιδιοκτήτες για να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής της πολύτιμης μπαταρίας του EV. Παρακάτω περιγράφουμε κάποιες από αυτές:
Αποφύγετε ακραίες θερμοκρασίες: Και οι δύο εξαιρετικά ζεστές και εξαιρετικά κρύες θερμοκρασίες επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση της μπαταρίας. Ωστόσο, οι κατασκευαστές γενικά προβλέπουν τέτοιες ακραίες θερμοκρασίες κατά την ανάπτυξη του οχήματος και τα περισσότερα EV προσφέρουν επαρκείς βοηθητικές επιλογές ψύξης και θέρμανσης για να διασφαλίσουν ότι οι θερμοκρασίες της μπαταρίας παραμένουν σε ανεκτά επίπεδα.

Αποφύγετε τακτικά την πλήρη φόρτιση και την εξάντληση της μπαταρίας: Φόρτιση ενός EV σε πλήρη χωρητικότητα και λειτουργία του από φόρτιση κινδυνεύει να υποβαθμίσει τη μπαταρία του. Ευτυχώς, πολλοί κατασκευαστές EV εμποδίζουν τη φόρτιση πλήρους χωρητικότητας προκειμένου να περιορίσουν την υποβάθμιση της μπαταρίας.

Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε τακτικά γρήγορους φορτιστές: Οι "ταχυφορτιστές" κατά την γρήγορη φόρτιση υποβαθμίζουν τις μπαταρίες πιο γρήγορα από τις τυπικές, πιο αργές μεθόδους φόρτισης, όπως ένας φορτιστής επιπέδου 2.

how to maintain2

How To Maintain a Battery-Electric Vehicle (motortrend.com)

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin