Υπάρχουν και ηλεκτρικοί οδοστρωτήρες;

Η BAM Infra Nederland, μια Ολλανδική κατασκευαστική εταιρία, ανέπτυξε τον πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό οδοστρωτήρα στον κόσμο και τον έθεσε σε λειτουργία. Η μελέτη, σχεδίαση, μετατροπή και δοκιμή αυτού του βαρέως τύπου μηχανήματος έργων από πετρελαιοκίνητο σε ηλεκτρικό έγινε μέσα σε μια περίοδο ενάμισι έτους.

Ο ηλεκτρικός οδοστρωτήρας της ολλανδικής εταιρείας χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά πριν από λίγες ημέρες σε ένα εργοτάξιο στο Almere στην Ολλανδία. Η εταιρεία αναφέρει ότι η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διατηρεί τον ηλεκτρικό οδοστρωτήρα σε λειτουργία για οκτώ ώρες, ενώ η επαναφόρτιση της μπαταρίας του διαρκεί τρεις έως πέντε ώρες.

Η ιδέα της μετατροπής σε ηλεκτρικό του οδοστρωτήρα γεννήθηκε λόγω της έλλειψης άλλων επιλογών στην αγορά. Δεδομένου ότι ηλεκτρικοί οδοστρωτήρες δεν υπήρχαν διαθέσιμοι, οι μηχανικοί της BAM Infra μετέτρεψαν σε ηλεκτρικό ένα μεγάλης ηλικίας πετρελαιοκίνητο μηχάνημα της, που χρειαζόταν μεγάλες και δαπανηρές επισκευές σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία, οι οδοστρωτήρες είναι ιδιαίτερα κατάλληλοι για ηλεκτροκίνηση, επειδή δεν διανύουν μεγάλες αποστάσεις και, σε αντίθεση με άλλα μηχανήματα έργων, ενέργεια χρειάζονται μόνο για την κίνηση και τον έλεγχο της κατεύθυνσης τους, ενώ δεν εκτελούν άλλες εργασίες που είναι εντατικές ως προς την κατανάλωση ενέργειας όπως είναι οι εκσκαφές.

Ο οδοστρωτήρας μετά την μετατροπή του σε ηλεκτρικό λειτουργεί τώρα χωρίς εκπομπές καυσαερίων και είναι πολύ πιο αθόρυβος. Η εταιρεία υπολογίζει ότι με το ηλεκτρικό πλέον μηχάνημα της εξοικονομεί 73 λίτρα καυσίμου και περίπου 236 κιλά εκπομπών CO2 ανά ημέρα.
Η μετατροπή όχι μόνο των συμβατικών οχημάτων αλλά και πολλών άλλων μηχανημάτων συμβατικών καυσίμων όπως αποδεικνύεται από τη διεθνή εμπειρία, πλέον, είναι ένας τομέας που πέρα από τα προφανή περιβαλλοντικά οφέλη μπορεί να δημιουργήσει άμεσα θέσεις εργασίας. Αυτές τις θέσεις εργασίας, στην μετά τον κορονοϊό εποχή, ειδικά η χώρα μας τις έχει πλέον απόλυτη ανάγκη.

Οι αρμόδιοι οφείλουν να δημιουργήσουν άμεσα το αναγκαίο νομικό πλαίσιο, τους φορείς πιστοποίησης, και να επιδοτήσουν τέτοιες δράσεις. πρέπει, στον κατάλληλο χρόνο και εφόσον έχουν υλοποιηθεί τα παραπάνω, η χρήση τέτοιων μηχανημάτων σε δημόσια έργα να γίνει υποχρεωτική.

Του Αργύρη Κοτσιλιέρη

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin