Κινητήρας 2ης γενιάς Chevrolet Volt: Ηλεκτρική και Υβριδική λειτουργία

Το Chevrolet Volt είναι κομψό, έχει μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, μικρή κατανάλωση σε βενζίνη, πέμπτη θέση και είναι γρήγορο και ήσυχο στο δρόμο.

Αλλά ενώ η GM δεν το έχει πει ρητά, δεν είναι πλέον τόσο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εκτεταμένης εμβέλειας (ή «υβριδική σειράς»).

Το Volt πρέπει να θεωρείται ως ένα πιο συμβατικό plug-in υβριδικό, με τη ροπή του κινητήρα να αποστέλλεται στους τροχούς μέσω μιας μηχανικής σύνδεσης κάθε φορά που ο κινητήρας είναι αναμμένος.

Το προηγούμενο Volt παραγωγής 2011-2015 είχε έναν κινητήρα που τροφοτούσε τους τροχούς και έναν δεύτερο που λειτουργούσε ως γεννήτρια για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας όταν η χωρητικότητα της μπαταρίας εξαντλείται.

Το νεότερο Volt, από την άλλη πλευρά, έχει ένα ζευγάρι κινητήρων που έχουν περίπου το ίδιο μέγεθος, ο ένας ή και οι δύο μπορούν να τροφοδοτήσουν το αυτοκίνητο.

Εξακολουθεί να λειτουργεί αποκλειστικά σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία μέχρι την εμβέλεια των 50 μιλίων περίπου (εκτός από πολύ κρύο καιρό) πριν ξεκινήσει ο κινητήρας.

Αλλά μόλις η μπαταρία πέσει σε χαμηλό επίπεδο, ο κινητήρας ξεκινά και συμβάλλει στη ροπή στην κίνηση των τροχών πολύ πιο συχνά τώρα απ' ό,τι στο πρώτο Volt, όταν θα έμπαινε στο σύστημα μετάδοσης κίνησης μόνο σε περιορισμένες συνθήκες οδήγησης υψηλής ταχύτητας.

H νέα μονάδα μετάδοσης κίνησης είναι επίσημα γνωστή ως 5ET40 Electrified Transaxle. Διαθέτει πέντε ξεχωριστούς τρόπους λειτουργίας του νέου συστήματος Voltec: δύο μόνο ηλεκτρικά και τρεις μεικτές.

Οι δύο ηλεκτρικοί τρόποι είναι αρκετά απλοί: Είτε ένας κινητήρας τροφοδοτεί το αυτοκίνητο είτε και οι δύο.

Οι ίδιοι δύο κινητήρες, γνωστοί ως Motor A και Motor B, έχουν την ίδια διάμετρο αλλά διαφέρουν ως προς την κατασκευή τους.

Στο Volt πρώτης γενιάς, και οι δύο κινητήρες χρησιμοποιούσαν το σπάνιο μέταλλο νεοδύμιο στους μαγνήτες τους. Στο νέο Volt, ο κινητήρας Α χρησιμοποιεί έναν μαγνήτη φερρίτη, μειώνοντας το κόστος του, ενώ ο κινητήρας Β συνεχίζει να χρησιμοποιεί νεοδύμιο.

Αλλά είναι οι τρεις λειτουργίες εκτεταμένης εμβέλειας που χρησιμοποιούνται μετά τα πρώτα 50 περίπου μίλια όπου συμβαίνουν οι μεγαλύτερες αλλαγές.

2016 chevrolet volt 7

Ακόμη και μετά την εξάντληση της μπαταρίας, το Volt θα ξεκινήσει από στάση μόνο υπό την ηλεκτρική ενέργεια έως και με ταχύτητα 10 έως 15 mph.

Στη συνέχεια, ο κινητήρας θα ξεκινήσει - ή νωρίτερα εάν απαιτείται μέγιστη επιτάχυνση - και θα χρησιμοποιηθεί η πρώτη από τις λειτουργίες

Λειτουργία Low Extended-Range

Αυτή η λειτουργία εναλλάσει συνεχώς μεταξύ των πιο αποδοτικών στροφών λειτουργίας για τον κινητήρα, της απαιτούμενης ισχύος από τον οδηγό, της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας και της χρήσης ενός ή δύο κινητήρων.

Μπορεί ακόμη και να χρησιμοποιεί έναν κινητήρα για να τροφοδοτεί τους τροχούς μαζί με τον κινητήρα, ενώ ο δεύτερος κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για την επαναφόρτιση της μπαταρίας.

Ανάλογα με τις απαιτήσεις ταχύτητας και ροπής του οχήματος, αυτή η λειτουργία λειτουργεί έως και λίγο περισσότερο από 40 mph στο μέγιστο.

Στη συνέχεια ξεκινά η δεύτερη λειτουργία -- και αυτή είναι μια προσθήκη για το Volt δεύτερης γενιάς.

Λειτουργία Fixed Ratio Extended-Range

Σε αυτή τη λειτουργία, ο κινητήρας τροφοδοτεί τους τροχούς μέσω μιας σταθερής σχέσης μετάδοσης - με ή χωρίς πρόσθετη ροπή από τους κινητήρες.

Εάν απαιτείται λιγότερη ροπή, η υπερβολική ροπή του κινητήρα μπορεί επίσης να εκτραπεί για να επαναφορτιστεί η μπαταρία πριν σβήσει ο κινητήρας.

2016 chevrolet volt 4
 
Αυτός ήταν μόνο ένας από τους τρόπους με τους οποίους η ομάδα Volt πλησίασε πιο κοντά στον στόχο της μεγιστοποίησης της λειτουργίας μόνο με ηλεκτρισμό υπό όσο το δυνατόν περισσότερες συνθήκες.

Λειτουργία High Extended-Range

Τέλος, στις υψηλότερες ταχύτητες, ξεκινά η τρίτη και τελευταία λειτουργία ενεργοποίησης του κινητήρα. Αυτή έχει διαφοροποιημένες σχέσεις έτσι ώστε να διαφέρει η πραγματική αναλογία στροφών κινητήρα προς την ταχύτητα κίνησης στο δρόμο.

2016 chevrolet volt 6

Όμως, όπως και η λειτουργία Low Extended-Range, προσαρμόζεται επίσης συνεχώς μεταξύ των στροφών λειτουργίας του κινητήρα, της χρήσης ενός ή και των δύο κινητήρων και της φόρτισης της μπαταρίας για να παρέχει την ισχύ που απαιτεί ο οδηγός με τον πιο ενεργειακά αποδοτικό τρόπο.

H εξέλιξη της Voltec προς ένα πιο συμβατικό υβριδικό σύστημα δύο κινητήρων - παρόμοιο με αυτά που χρησιμοποιούν η Toyota και η Ford, και πιο μακριά η Honda - προσφέρει μια σειρά από ενδιαφέρουσες δυνατότητες.

Πηγή: greencarreports.com

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ
Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης
Αριθμός ΓΕΜΗ: 068362203000

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color x icon linkedin