×

Προειδοποίηση

JUser: :_load: Αδυναμία φόρτωσης χρήστη με Α/Α (ID): 1787

Ελληνική Μηχανή Πετρελαίου Μαλκότση [Video]

"Η ανεπανάληπτη μηχανή Μαλκότση που κελαηδούσε στις ακροποταμιές μαζί με τα αηδόνια..." Πως το κράτος οδήγησε τον Σωκράτη Μαλκότση σε πτώχευση!

Το Malkotsis είναι η εμπορική φίρμα για την Technica S. Malkotsis A.E. Είναι ιστορικά ο σημαντικότερος Έλληνας κατασκευαστής μηχανών, που ξεπερνά διάφορους κατασκευαστές μηχανών (συνήθως diesel και ημι-diesel) που άκμασαν στην Ελλάδα στη δεκαετία του '20 και (κυρίως) τη δεκαετία του '30, όπως dimadis-Kanakis στο Βόλο, Peteinaris στη Καλαμάτα, Siderides, ΒΙΟ, Koutroufis και πολλά άλλα στην Αθήνα.

Ο Σωκρατης Μαλκότσης είναι ιστορικά ο σημαντικότερος Έλληνας κατασκευαστής μηχανών, που ξεπερνά διάφορους κατασκευαστές μηχανών (συνήθως diesel και ημι-diesel) που άκμασαν στην Ελλάδα στη δεκαετία του ’20 και (κυρίως) τη δεκαετία του ’30, όπως dimadis-Kanakis στο Βόλο, Peteinaris στη Καλαμάτα, Siderides, ΒΙΟ, Koutroufis και πολλά άλλα στην Αθήνα.
Τοποθετημένος στον Πειραιά, πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο ο Malkotsis παρήγαγε τους… διάφορους τύπους βιομηχανικών μηχανημάτων.

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΠΑΡΗΓΑΓΕ ΤΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΈΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ, ΑΛΛΑ ΕΣΤΙΑΣΕ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΣΧΕΔΟΝ ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΣΤΙΣ ΜΗΧΑΝΕΣ DIESEL, ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ΣΥΝΤΟΜΑ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥ.

Οι μηχανές Malkotsis βρήκαν τη χρήση σε ποικίλες βιομηχανικές εφαρμογές, ενώ τα πρότυπα μηχανών βαρκών έγιναν θρυλικά για την αξιοπιστία τους. Παρήχθη επίσης και μια σειρά ηλεκτρικών μηχανών.
Η σειρά diesel EM της περιέλαβε στις μηχανές που σχεδιάστηκαν συγκεκριμένα για την τροφοδότηση των οχημάτων και χρησιμοποιήθηκε στα πρότυπα αγροτικών τρακτέρ Malkotsis (Malkotsis em-2 και em-4) που εισήχθησαν το 1959.

malkotsi img 01

Τα τρακτέρ, που σχεδιάστηκαν σε συνεργασία με μια βρετανική συμβουλευτική εταιρία, παρήχθησαν για μόνο μερικά έτη, λόγω έλλειψης των χρηματοδοτικών και άλλων προβλημάτων συμβάλλοντας τα μέγιστα και η πλήρη έλλειψη κρατικής υποστήριξης, όπως άλλωστε συνέβαινε και συμβαίνει σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης και ανάδειξης στην παγκόσμια αγορά Ελληνικών – κυρίως – βαρέως τύπου προϊόντων.

Ωστόσο και ο Μαλκότσης έπεσε θύμα του Ελληνικού ανάλγητου κράτους. Λέγεται ότι τον Μαλκότση τον έκλεισε ό Καραμανλής ο πρεσβύτερος. Ότι του δόθηκε μια παραγγελία 1000 μηχανών από την ΕΛΒΟ για στρατιωτικά οχήματα. Ο Μαλκότσης πήρε δάνειο από την Εθνική Τράπεζα για να φτιάξει την παραγγελία. Όταν παρέδωσε τις μηχανές ό Μαλκότσης, η ΕΛΒΟ καθυστερούσε την πληρωμή τού λογαριασμού. Η Εθνική όμως ζητούσε τα λεφτά της και το κράτος δεν δεχότανε συμψηφισμό. Έτσι η Εθνική έκανε κατάσχεση, έκλεισε ο Μαλκότσης και 3000 εργαζόμενοι βρέθηκαν στον δρόμο, ενώ οι Ντιζελομηχανές τέρμα για την Ελλάδα!

malkotsi img 02

Προσέξτε την λεπτομέρεια. Κρατική και η ΕΛΒΟ, κρατική και η Εθνική τότε.

Από την μια το κράτος μέσω της εθνικής ζητούσε τα χρήματα που είχε πάρει ο Μαλκότσης για να φτιάξει την παραγγελία. Και από την άλλη πάλι το κράτος μέσω της ΕΛΒΟ αρνούνταν να πληρώσει τον Μαλκότση για τις μηχανές που παρήγγειλε.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η επιχείρηση αντιμετώπισε τα οικονομικά προβλήματα αργότερα - λόγω του ανταγωνισμού από τις φτηνότερες εισαγωγές - και αποκτήθηκε το 1991 από τον Drakos-Polemis A.E., μια κατασκευαστική επιχείρηση αντλιών που χρησιμοποίησε όλη την υποδομή Malkotsis για λόγους παραγωγής της.

Όπως ήταν φυσικό η εταιρεία πτώχευσε. Και έμειναν στα χαρτιά και τα σχέδια του Σωκράτη Μαλκότση για το τρακτέρ που είχε αρχίσει να βγάζει...

Video:

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin