Η Γερμανική βοήθεια για την αυτοκινητοβιομηχανία "είναι πολύ αδύναμη και θα χρειαστεί αναθέωρηση"

Τα γερμανικά οικονομικά κίνητρα για τη διάσωση των κατασκευαστών αυτοκινήτων που έχουν υποστεί ζημιά στον κορανοϊό είναι πολύ αδύναμα και θα πρέπει να αναθεωρηθούν ξανά πριν από το τέλος του έτους, σύμφωνα με έκθεση της Fitch Solutions Country Risk & Industry Research.

Τα περισσότερα από τα κίνητρα είχαν ως στόχο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά αποτελούν ένα πολύ μικρό τμήμα της αγοράς και η παραγωγή δεν μπορεί εύκολα να αυξηθεί. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, η BMW και η Mercedes-Benz της Daimler διαθέτουν μεγάλα αποθέματα σπορ αυτοκινήτων και SUV υψηλών τιμών, με υψηλό περιθώριο κέρδους.

Ήλπιζαν ότι το σχέδιο θα τους έδινε κάποια βοήθεια στην πώληση τους.

germaniki voitheia 2

Μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Honda e θα επωφεληθούν από τις γερμανικές επιδοτήσεις

Το πακέτο χαιρετίστηκε με ενθουσιασμό από πράσινες ομάδες όπως οι Μεταφορές και το Περιβάλλον που εδρεύουν στις Βρυξέλλες.

«Μετά τη Γαλλία, τώρα η Γερμανία δείχνει το δρόμο προς τα εμπρός με τεράστιες επενδύσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επαναφόρτιση υποδομών και σιδηροδρόμων. Αυτό είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται για να υποστηρίξουμε θέσεις εργασίας και να μας βοηθήσει να ξανασηκωθούμε πιο δυνατοί και πιο πράσινοι από την κρίση COVID-19. Το σχέδιο δεν είναι τέλειο, αλλά θα πρέπει να είναι μια πρόσκληση αφύπνισης για την (Ευρωπαϊκή Ένωση) Επιτροπή και άλλες ευρωπαϊκές χώρες πριν από την πολύ σημαντική απόφαση για το ταμείο ανάκτησης και ανθεκτικότητας 750 δισεκατομμυρίων ευρώ (850 δισεκατομμύρια δολάρια) της ΕΕ », δήλωσε. Stef Cornelis, διευθυντής της T&E Germany.

Τα μέτρα ήταν μέρος του πακέτου τόνωσης της γερμανικής κυβέρνησης ύψους 130 δισεκατομμυρίων ευρώ (150 δισεκατομμυρίων δολαρίων) που σχεδιάστηκε για να τραβήξει τη χώρα από την οικονομική ύφεση που προκλήθηκε από τον κοροναϊό. Το πακέτο περιελάμβανε γενικές περικοπές φόρου επί των πωλήσεων και χρήματα για τις τοπικές κυβερνήσεις και επιδόματα παιδιών.

Τα κίνητρα αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν στα 9.000 ευρώ (10.000 $), αλλά με ανώτατο όριο τιμών 40.000 ευρώ (45.000 $). Αυτό θα αποκλείσει τα περισσότερα μοντέλα Tesla 3s, τα Model S και Model X. Τα ακριβά ηλεκτρικά οχήματα όπως τα Audi e-Tron, Mercedes EQC και Jaguar I-Pace δεν θα επωφεληθούν επίσης. Τα ηλεκτρικά οχήματα που πιθανότατα θα αυξήσουν τις πωλήσεις θα περιλαμβάνουν τα Kia e-Niro, Hyundai Kona, Peugeot e208, το Honda e και φθηνότερες εκδόσεις του Volkswagen ID.3 που θα κυκλοφορήσει τον Αύγουστο.

Κανένα χρήμα για τους "γκαζόβιους" των βενζινοκίνητων

Αυτοκίνητα ντίζελ και βενζίνης που δεν μπορούν να επιτύχουν πάνω από 41 μίλια ανά γαλόνι ΗΠΑ, δεν θα είναι επιλέξιμα για μείωση του φόρου επί των πωλήσεων σε 16% από 19%. Από τον Ιανουάριο του 2021, τα σπορ αυτοκίνητα με βενζίνη και τα SUV σταδιακά θα φορολογούνται με υψηλότερο συντελεστή.

Η κυβέρνηση απέρριψε ένα αίτημα της αυτοκινητοβιομηχανίας για κίνητρα οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) υπέρ ενός σχεδίου αύξησης της υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο ερευνητής επενδύσεων Evercore EVR ISI είπε ότι τα κίνητρα μπορεί να είναι καλά για το κλίμα, αλλά ήταν απογοητευτικά για τα αποθέματα αυτοκινήτων.

«Υπήρξαν ελπίδες για επιχορήγηση έως 2.500 ευρώ για όλα τα αυτοκίνητα ICE», δήλωσε ο αναλυτής του Evercore ISI Chris McNally.

germaniki voitheia 1

Το ηλεκτρικό SUV Audi e-tron Sportback είναι πολύ ακριβό για τις γερμανικές επιδοτήσεις πωλήσεων.

Η Fitch Solutions είπε ότι το σχέδιο δεν ήταν αρκετά ισχυρό.

«Ενώ τα νέα κίνητρα θα υποστηρίξουν την αγορά EV κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020, πιστεύουμε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα απαιτήσουν πρόσθετα κίνητρα όχι μόνο για να πληρούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα CO2 αλλά και για να ανακάμψουν από τις αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις που προκαλεί η πανδημία Covid-19 », δήλωσε η Fitch Solutions στο report της.

«Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει επίσης να παράσχει κίνητρα για φιλικές προς το περιβάλλον αγορές οχημάτων για αγορές της ΕΕ και αυτή τη στιγμή συζητά για τις συνθήκες με τις εθνικές αυτοκινητοβιομηχανίες και τις κυβερνήσεις, οι οποίες θα προσφέρουν επιπλέον ανοδικό κίνδυνο για την αγορά EV της ευρύτερης περιοχής. Ωστόσο, πρέπει να δούμε πώς θα εφαρμοστούν τα κίνητρα σε επίπεδο ΕΕ σε χώρες που έχουν τα δικά τους κίνητρα », δήλωσε η Fitch Solutions.

Η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων και SUV της Ευρώπης. Αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τέταρτο των πωλήσεων στη Δυτική Ευρώπη, που πέρυσι έφτασε τα 14,3 εκατομμύρια.
Η Γαλλία εισήγαγε επίσης ένα σχέδιο 8 δισεκατομμυρίων ευρώ (9 δισεκατομμύρια δολάρια) για την ενίσχυση της αυτοκινητοβιομηχανίας της, συμπεριλαμβανομένων κινήτρων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως και 12.000 ευρώ (14.000 $).

Η Βρετανία αναμένεται να ακολουθήσει, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουν αναφερθεί λεπτομέρειες σχετικά με το σχήμα και την έκταση του σχεδίου. Σύμφωνα με το Daily Telegraph της Δευτέρας, η Βρετανία θέλει να προσφέρει στους οδηγούς που ανταλλάσσουν αυτοκίνητα ντίζελ ή βενζίνης για ηλεκτρικό, επιδότηση 6.000 λιρών (7.620 $). Το σχέδιο αναμένεται να ανακοινωθεί στις 6 Ιουλίου.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin