Πρόσφατα, η General Motors (GM) φαίνεται να έχει αντικαταστήσει τη δεύτερη ανάκληση που καλύπτει το μοντέλο Bolt 2020 έως 2022 με μια λιγότερο επεμβατική διόρθωση.
Εδώ είναι η αρχική δέσμευση, που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα Transport Canada:
Η General Motors ειδοποίησε τους ιδιοκτήτες μέσω ταχυδρομείου και θα αντικαταστήσει τις ελαττωματικές μονάδες μπαταριών.
Ακολουθεί η αναθεωρημένη επισκευή ανάκλησης:
Η General Motors θα ειδοποιήσει τους ιδιοκτήτες μέσω ταχυδρομείου και θα σας συμβουλεύσει να πάρετε το όχημά σας σε μια αντιπροσωπεία για να εγκαταστήσετε ένα προηγμένο διαγνωστικό λογισμικό που θα παρακολουθεί την μπαταρία υψηλής τάσης και θα σας προειδοποιεί εάν εντοπίσει κάποιο πρόβλημα. Εάν δείτε αυτήν την προειδοποίηση, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με μια αντιπροσωπεία για να κανονίσετε την αντικατάσταση της επηρεαζόμενης μονάδας μπαταρίας υψηλής τάσης.
Η ενημερωμένη ενημέρωση λογισμικού οχήματος της GM θα επιτρέψει στο αυτοκίνητο να παρακολουθεί τον εαυτό του στα επόμενα 10.000 χιλιόμετρα. Εάν οι μπαταρίες θεωρούνται "υγιείς", το Bolt είναι ελεύθερο και καθαρό κάτω από την ανάκληση.
Το λογισμικό θα αποκαταστήσει αυτόματα την πλήρη δυνατότητα φόρτισης χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε αντιπροσωπεία. Εάν όχι, η μονάδα μπαταρίας (το πακέτο που περιλαμβάνει όλες τις μεμονωμένες μικρές μπαταρίες) θα πρέπει να αντικατασταθεί από την GM.
Είναι πιθανό ότι μόνο ένα μικρό ποσοστό των μονάδων μπαταριών από αυτά τα χρόνια ενέχει κίνδυνο πυρκαγιάς. Η αναβάθμιση του διαγνωστικού λογισμικού θα αποφύγει την τεράστια σπατάλη που συνεπάγεται η αντικατάσταση καλών μπαταριών και θα μειώσει τη ζήτηση για κρίσιμα μέταλλα μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV), τα οποία είναι σε έλλειψη παγκοσμίως.
Ανακλήσεις Μπαταριών Υ.Τ – Recall
- Ποιος ο ρόλος τους;
- Τι επιτυγχάνουν;
- Μπορεί το software να αλλάξει σε μία ομαδική αναβάθμιση χωρίς έγκαιρη προειδοποίηση των κατόχων των EV τους;
- Είναι τελικά το software κυρίαρχος του παιγνιδιού;
- Γιατί οι πελάτες τους εκνευρίζονται και καταφεύγουν σε ομαδικές μηνύσεις;
Τον Νοέμβριο του 2020, 50.932 οχήματα Chevrolet Bolt έτους μοντέλου 2017-2019 ανακλήθηκαν λόγω πιθανού κινδύνου πυρκαγιάς.
Φωτογραφία ευγενική προσφορά της Chevrolet
Ένα πακέτο μπαταριών Chevrolet Bolt EV, δεξιά, συγκρίνεται με πακέτα μπαταριών από, αριστερά προς τα δεξιά, ένα Volt πρώτης γενιάς, ένα Volt δεύτερης γενιάς και ένα Spark EV. (Φωτογραφία Jeffrey Sauger για την General Motors)
Σύμφωνα με την GM, αυτά τα οχήματα περιείχαν μπαταρίες υψηλής τάσης που παράγονται στο εργοστάσιο Ochang της LG Chem που μπορεί να ενέχουν κίνδυνο πυρκαγιάς «όταν φορτίζονται σε πλήρη ή πολύ κοντά στην πλήρη χωρητικότητα». Ως προληπτικό μέτρο, η Chevrolet εξέδωσε ενημερώσεις λογισμικού που επιτρέπουν στους αντιπροσώπους να εγκαταστήσουν ένα όριο φόρτισης μπαταρίας 90% στο υπάρχον απόθεμά τους, ενώ προέτρεψε τους σημερινούς ιδιοκτήτες Chevy Bolt 2017-2019 να ενεργοποιήσουν την επιλογή «Hill Top Reserve» (2017-2018MY) ή να ορίσουν το «Target Charge Level» (2019-2022MY) στο 90%. Μια τελική ενημέρωση λογισμικού αναμενόταν να διορθώσει την ικανότητα φόρτισης στο 100% κάποια στιγμή τον Απρίλιο του 2021. Από τον Νοέμβριο του 2020, η Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας - National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) επιβεβαίωσε πέντε γνωστές πυρκαγιές με δύο τραυματισμούς και συνιστά τη στάθμευση ανακληθέντων οχημάτων έξω, μακριά από σπίτια, μέχρι να επισκευαστούν.
Στις 20 Αυγούστου 2021, η Chevrolet επέκτεινε την ανάκληση για να συμπεριλάβει όλα τα μοντέλα Bolt (τόσο EV όσο και EUV) και τα έτη μοντέλου (2017-2022) συνολικού αριθμού ανακληθέντων αυτοκινήτων Chevy Bolt σε σχεδόν 142.000.
Η GM θα αντικαταστήσει τις μπαταρίες των ανακληθέντων οχημάτων, επικαλούμενη κατασκευαστικά ελαττώματα από τον εταίρο της LG, ο οποίος θα μπορούσε να είναι υπεύθυνος για το βραχυκύκλωμα των ανεπαρκών κυψελών μπαταριών. Εν μέσω περαιτέρω έρευνας, η GM λέει ότι θα αυξήσει την παραγωγή ανταλλακτικών κυψελών μπαταριών με την LG Chem, ενώ ζητά αποζημίωση για την ανάκληση από τον κατασκευαστή, καθώς η GM αναμένει ότι η δαπάνη θα είναι 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η LG Chem έπρεπε να πληρώσει 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια στην GM. Ορισμένες από τις ανακληθείσες μπαταρίες επανατοποθετήθηκαν σε μπαταρίες Ηλεκτρικού Δικτύου.
Τα αυτοκίνητα που έχουν κάνει την ανάκληση αντικατάστασης μπαταρίας έχουν την αυτονομία 259 mi (417 km) του Bolt του 2020 και οι νέες μπαταρίες έχουν εγγύηση για 8 χρόνια από την ημερομηνία εγκατάστασης.
Software Updates
Οι τακτικές ενημερώσεις λογισμικού δεν αφορούν μόνο τη διόρθωση σφαλμάτων. Μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την απόδοση, την αποδοτικότητα και την οδηγική εμπειρία των ηλεκτρικών οχημάτων.
Αυτές οι ενημερώσεις συχνά φέρνουν νέα και συναρπαστικά χαρακτηριστικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, επιτρέποντας στους ιδιοκτήτες να απολαμβάνουν τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις. Μπορεί όμως να κρύβουν και εκπλήξεις όπως περιορισμούς στο θέμα πλήρους φόρτισης των μπαταριών.
Κάτι τέτοιο εκτός από την GM έγινε και με την Tesla που όμως έγινε αντιληπτό στους ιδιοκτήτες τους λόγω απώλειας κάποιων μιλίων.
Εδώ υπήρξε άλλη μία ομαδική καταγγελία από τους ιδιοκτήτες τους και η Tesla για άλλη μια φορά φαίνεται να βρίσκεται στο στόχαστρο μιας μη αρεστής αναβάθμισης. Όμως η λογική προστασίας της μπαταρίας και η μείωση των πιθανοτήτων πρόκληση πυρκαγιάς στο 100% σίγουρα θα μειώσει όλους τους ενδελεχείς κινδύνους.
Μπορεί η ενημέρωση λογισμικού Bolt της GM να καθορίσει πραγματικά εάν η μπαταρία είναι ασφαλής;
Η νέα λύση που βασίζεται σε λογισμικό είναι πιθανώς μια αποτελεσματική λύση. Σε γενικές γραμμές, οι κατασκευαστές οχημάτων ήταν πιο ευαίσθητοι στις πυρκαγιές στα ηλεκτρικά τους οχήματα από ό,τι στα βενζινοκίνητα οχήματα, επειδή θέλουν να εξασφαλίσουν την ομαλή υιοθέτηση αυτής της νέας τεχνολογίας. Η GM εφάρμοσε πολύ καλύτερους εσωτερικούς ελέγχους για τον εντοπισμό και τη διόρθωση ελαττωμάτων ασφαλείας μετά από μια ανάκληση κλειδιού ανάφλεξης το 2010 που ήταν υπεύθυνη για 124 ή περισσότερους θανάτους. Τα τμήματα αναφοράς πεδίου, συμμόρφωσης ανάκλησης, μηχανικής και οικονομικών της GM αναβαθμίστηκαν για να εντοπίσουν και να διορθώσουν τα ελαττώματα ασφαλείας πιο προληπτικά. Και, σύμφωνα με δημοσιευμένες αναφορές, το μεγαλύτερο μέρος του οικονομικού κόστους αυτής της ανάκλησης καλύπτεται από την LG Chem – τον κατασκευαστή μπαταριών. Έτσι, η GM πιθανότατα δεν είναι ο κύριος δικαιούχος της εξοικονόμησης κόστους.
Πότε η GM απέσυρε την επέκταση εγγύησης;
Τον Ιούνιο του 2023, η GM έβγαλε την επέκταση εγγύησης από το τραπέζι για τους ιδιοκτήτες Bolt που έλαβαν την επιδιόρθωση λογισμικού.
Ένα φορητό ανυψωτικό (1) χαμηλώνει την μπαταρία EV (2) σε αυτήν την εικόνα από την ανάκληση ασφάλειας προϊόντων της GM, που εκδόθηκε το 2021, για μπαταρίες Chevrolet Bolt.
Τι να κάνετε σχετικά με την ανάκληση μπαταρίας GM Bolt
Η APA ζήτησε πρόσφατα από την General Motors να κάνει τα ακόλουθα δύο πράγματα:
• Προσφορά επέκτασης της κάλυψης εγγύησης σε οκτώ χρόνια από την ημέρα της επισκευής ανάκλησης, ανεξάρτητα από τη λύση που ισχύει: ενημέρωση λογισμικού σταδίου 1 ή αντικατάσταση πακέτου μπαταρίας σταδίου 2. (Αυτό είναι ένα μη-brainer.)
• Πρόσφερε ουσιαστική αποζημίωση στους ιδιοκτήτες για την ταλαιπωρία και τη μειωμένη αυτονομία οδήγησης που μπορεί τελικά να διαρκέσει για δύο ή περισσότερα χρόνια. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει συνδρομή χωρίς χρέωση σε υπηρεσία εντός του οχήματος.
Ωστόσο, ορισμένοι ιδιοκτήτες θα θεωρήσουν ότι η ταλαιπωρία της στάθμευσης έξω για έναν ή δύο χειμώνες αξίζει περισσότερο από αυτό.