Στις εγκαταστάσεις των Polis Park επί της οδού Ριζάρη έγινε επίδειξη των σύγχρονων συσκευών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τις οποίες μπορεί ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φορτιστεί με ηλεκτρική ενέργεια σε χρονικό διάστημα 2 έως 3 ωρών. Ακόμη παρουσιάστηκε και η πρώτη – και μοναδική το παρόν στη χώρα μας – συσκευή υπερταχείας φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με συνεχές ρεύμα και διπλού τύπου ακροδέκτες (CHAdeMO και Combo) με την οποία η φόρτιση σε ποσοστό 80% μπορεί να γίνει σε 20 λεπτά.
Πρωταγωνιστής η ΒMW και το i3 καθώς καθώς και κάποια ηλεκτρικά smart.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν μεταξύ των άλλων και μέλη του ΕΛΙΝΗΟ με τον επίτιμο πρόεδρο Δ. Νέγκας καθώς και τον πρόεδρο του Γ. Αγερίδης καθώς και άλλα από το Δ.Σ. του Ινστιτούτου - επίσημου συνεργάτη του ΙΔΕΕΑ.
Εμφανώς ευχαριστημένοι από τις εξελίξεις των γεγονότων και μετά από αγώνες 23 χρόνων ο ρόλος του ΕΛΙΝΗΟ φαίνεται να δικαιώνεται.
Ρωτήσαμε τον επίτιμο πρόεδρο του ΕΛΙΝΗΟ
Δ. Νέγκα και μας δήλωσε τα εξής:
Προ τριετίας επισημάναμε, σε όλα τα επίπεδα των αρμοδίων οργάνων, την ανάγκη άμεσης παρέμβασης στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο ….απαγόρευε τη δημιουργία κοινόχρηστων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προκειμένου να μη θιγούν τα προνόμια των αδειοδοτημένων παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας. Αδίκως υποδεικνύαμε ότι, την εποχή που νομοθετήθηκαν αυτά τα προνόμια, δεν είχε ακόμα τύχει ευρείας εφαρμογής η τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης των αυτοκινήτων, έτσι ώστε να προβλεφθεί η εξαίρεσή της από τη σχετική απαγόρευση παροχής η πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας. Εις μάτην επιμέναμε ότι, οι αδειοδοτημένοι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας, ούτως ή άλλως, δεν έχαναν τίποτα από το έργο που τους είχε ανατεθεί, αφού οι δικοί τους τελικοί καταναλωτές θα ήταν και πάλι εκείνοι που θα εγκαθιστούσαν και θα λειτουργούσαν αυτούς τους φορτιστές.
Για πρακτική επίδειξη του τι ακριβώς επιδιώκαμε να επιτύχουμε, όταν υποβάλαμε αυτό το αίτημα, συνεργαστήκαμε τον Απρίλιο του 2011 με την ΕΚΟ και εγκαταστήσαμε σε τρία από τα πρατήρια καυσίμων, στην Αθήνα, ισάριθμους διπλούς φορτιστές. Η εταιρία, με δική μας παρότρυνση, προγραμμάτισε την έναρξη της λειτουργίας τους, παρουσία επισήμων, κάτι που όμως τελικά δεν πραγματοποιήθηκε, επειδή θεωρήθηκε σκόπιμο να προηγηθεί η νομοθετική ρύθμιση.
Πέρασαν τρία ολόκληρα χρόνια. Οι προσπάθειές μας φαίνεται να καρποφορούν επί τέλους τώρα, αφού η ΡΑΕ πρόσφατα αποδέχτηκε την ορθότητα των εισηγήσεών μας και υποσχέθηκε να εισηγηθεί στον αρμόδιο Υπουργό την επίλυση του θέματος.
Στο κλίμα αυτό δεν μπορούμε παρά να χαιρετίσουμε, ως πολύ θετική, την επιχειρηματική απόφαση της λειτουργίας σταθμών φόρτισης σε δημόσιους χώρους στάθμευσης στην Αθήνα.
Ηλεκτρικοί σταθμοί φόρτισης λοιπόν και ηλεκτρικά αυτοκίνητα
στους Ελληνικούς δρόμους, Καλή Αρχή!
Δείτε σχετικό video από το ΣΚΑΪ