Η Renault περικόπτει 15.000 θέσεις εργασίας σε μεγάλες αναδιαρθρώσεις

Η Renault μειώνει 15.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως ως μέρος ενός σχεδίου μείωσης κόστους 2 δισ. Ευρώ (1,8 δισ. Λίρες) αφού είδε τις πωλήσεις να πέφτουν λόγω της πανδημίας του ιού.

4.600 θέσεις εργασίας θα μειωθούν στη Γαλλία και η Renault δήλωσε ότι έξι εργοστάσια βρίσκονται υπό εξέταση για πιθανές περικοπές και κλείσιμο. Η γαλλική εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα σε 3,3 εκατομμύρια οχήματα το 2024 από 4 εκατομμύρια τώρα, εστιάζοντας σε περιοχές όπως μικρά φορτηγά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Η Renault υπογράμμισε αναφορές ότι θα μπορούσε να μεταφέρει κάποια παραγωγή στο εργοστάσιο του Ηνωμένου Βασιλείου που διευθύνεται από τον στρατηγικό της εταίρο Nissan.
"Δεν πρέπει να πιστεύεις ό, τι διαβάζεις στις εφημερίδες", είπε η κ. Delbos. "Το μόνο που έχετε δει στις εφημερίδες είναι μόνο φήμες."

Την Πέμπτη, η Nissan παρουσίασε τεράστιες περικοπές θέσεων εργασίας και το κλείσιμο του εργοστασίου της στη Βαρκελώνη. Το εργοστάσιο του Ηνωμένου Βασιλείου, στο Σάντερλαντ, θα παραμείνει ανοιχτό, δήλωσε η ιαπωνική εταιρεία.

Η Renault, που ανήκει στο 15% του γαλλικού κράτους και βρίσκεται σε συνομιλία με την κυβέρνηση για δάνειο 8 δισεκατομμυρίων ευρώ, ξεκίνησε διαπραγματεύσεις με συνδικάτα για τα εργοστάσια που θα μπορούσαν να κλείσουν.

Η εταιρεία μειώνει το κόστος μειώνοντας τον αριθμό των υπεργολάβων σε τομείς όπως η μηχανική, μειώνοντας τον αριθμό των εξαρτημάτων που χρησιμοποιεί, παγώνοντας σχέδια επέκτασης στη Ρουμανία και το Μαρόκο και μειώνοντας την κατασκευή κιβωτίων ταχυτήτων παγκοσμίως.

Η γαλλική εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει την παγκόσμια παραγωγική της ικανότητα σε 3,3 εκατομμύρια οχήματα το 2024 από 4 εκατομμύρια τώρα, εστιάζοντας σε περιοχές όπως μικρά φορτηγά ή ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Υπαναχώρηση με φουλ γκάζι

Η Renault είναι μέρος μιας τριπλής συμμαχίας με τους Nissan και Mitsubishi. Την Πέμπτη, η Nissan δήλωσε ότι θα κλείσει το εργοστάσιό της στη Βαρκελώνη με την απώλεια περίπου 2.800 θέσεων εργασίας σε μια προσπάθεια μείωσης του κόστους, προκαλώντας διαμαρτυρίες στο ισπανικό εργοστάσιο.

Renault 15

Το πρώην αφεντικό Carlos Ghosn διέφυγε από την Ιαπωνία στον Λίβανο τον Δεκέμβριο

Τα μέτρα μείωσης του κόστους που ανακοινώθηκαν τόσο από τη Renault όσο και από τη Nissan σηματοδοτούν αποχώρηση από το φιλόδοξο σχέδιο επέκτασης που επινοήθηκε από τον μέχρι τώρα εκδιωκόμενο ηγέτη της συμμαχίας, Carlos Ghosn.

Η προσωρινή διευθύνουσα σύμβουλος της Renault, κ. Delbos, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή: "Πρέπει να αλλάξουμε τη νοοτροπία μας".

"Δεν θέλουμε να είμαστε στην κορυφή του κόσμου, αυτό που θέλουμε είναι μια βιώσιμη και κερδοφόρα εταιρεία."

Η Renault, η οποία ισχυρίζεται ότι υπερβαίνει το 4% της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτων, δήλωσε ότι τα σχέδιά της θα επηρεάσουν περίπου το 10% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού των 179.000 ατόμων και θα κοστίσουν έως 1,2 δισ. Ευρώ (1,1 δισ. Λίρες).

Η κ. Delbos πρόσθεσε ότι η Renault θα επανεξετάσει κάθε περιοχή προκειμένου να αποφασίσει πού θα πραγματοποιηθούν οι περικοπές θέσεων εργασίας. "Αυτό θα μας βοηθήσει να επιστρέψουμε στο ιδανικό μας μέγεθος", είπε.

Πτώση πωλήσεων

Τόσο η Nissan όσο και η Renault αντιμετώπιζαν ήδη πτώση των πωλήσεων προτού επιδεινωθεί το ξέσπασμα του Covid-19.

Οι πωλήσεις της Renault μειώθηκαν κατά 3% πέρυσι και ο αριθμός των οχημάτων που πωλήθηκαν τους πρώτους τρεις μήνες του 2020 μειώθηκε κατά 25%, πριν μειωθεί περαιτέρω τον Απρίλιο.

Η προβληματική εταιρεία βρίσκεται επί του παρόντος σε συνομιλίες με τη γαλλική κυβέρνηση για ένα πακέτο έκτακτης ανάγκης ύψους 5 δισ. Ευρώ.

Η γαλλική κυβέρνηση δέσμευσε επίσης 8 δισεκατομμύρια ευρώ σε ευρύτερα κονδύλια διάσωσης με στόχο την ενίσχυση της αυτοκινητοβιομηχανίας της χώρας. Σε αντάλλαγμα, ο Πρόεδρος Εμμανουήλ Μακρόν είχε πει ότι η Renault πρέπει να διατηρήσει τους εργαζόμενους και την παραγωγή στη χώρα.

Σχόλια Του Russell Hotten, BBC News

Ερχόμαστε «πίσω στις βάσεις» ήταν ο τρόπος με τον οποίο η Renault παρουσίαζε ευφημιστικά την απόσυρσή της αφού είδε μια πτώση στις πωλήσεις και τα κέρδη. Ο πρώην επικεφαλής της Renault Carlos Ghosn είχε στοχεύσει 5 εκατομμύρια πωλήσεις αυτοκινήτων έως το 2022. Η σημερινή αναδιάρθρωση αναφέρει ότι η εταιρεία μείωσε τη μέγιστη παραγωγική ικανότητα σε 3,3 εκατομμύρια οχήματα έως το 2024.

Οι ειδήσεις κάνουν κάτι περισσότερο από να καταστρέψουν την προηγούμενη στρατηγική της Renault. Αποκαλύπτουν περισσότερο το σχήμα της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Ενώ θα συνεργαστούν για τη μείωση του κόστους, κάθε εταιρεία θα έχει το προβάδισμα σε ορισμένες εξελίξεις νέων αυτοκινήτων.

Και υπάρχει μια γεωγραφική διάσπαση: η Renault εστιάζει στην Ευρώπη και τη Ρωσία, η Nissan στην Κίνα, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ και η Mitsubishi στη Νοτιοανατολική Ασία. Οι μέρες που οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκάστηκαν να συγχωνευτούν σε έναν παγκόσμιο τιτάνα έχουν περάσει πολύ καιρό.

Η παρουσίαση του σχεδίου είναι το εύκολο κομμάτι. Πολύ πιο δύσκολη είναι η εκτέλεση. Η Renault έχει πάρα πολλά εμπορικά σήματα και ήταν αργή να αξιοποιήσει τις αναπτυσσόμενες αγορές. Η βάση κόστους είναι υψηλή. Ο Γάλλος αντίπαλος PSA, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί τους ίδιους κινητήρες, σασί και κιβώτιο ταχυτήτων στα περισσότερα μικρά αυτοκίνητα. Η τεχνική βάση της Renault δεν είναι τόσο αποτελεσματική.

Και έλεγε ότι η Renault δεν είπε ποιες γαλλικές τοποθεσίες θα έκλειναν. Μεταξύ των 15.000 περικοπών θέσεων εργασίας παγκοσμίως είναι το 10% του οικιακού εργατικού δυναμικού της Renault.

Η κυβέρνηση πρέπει ακόμη να υπογράψει ένα δάνειο προς τη Renault, οπότε θα υπάρξουν σκληρές διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα πριν από την παράδοση των χρημάτων.

Αυτό θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί η Renault σήκωσε σήμερα αναφορές ότι θα μπορούσε να βάλει κάποια παραγωγή στο εργοστάσιο της Nissan στο Ηνωμένο Βασίλειο στο Sunderland. Το να έχουν οι Γάλλοι φορολογούμενοι να στηρίξουν μια εταιρεία που στη συνέχεια δημιουργεί θέσεις εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο δεν δίνει και τηνκαλύτερη εικόνα.

Πηγη https://www.bbc.com/news/business-52845849

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tagged under

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin