Συνέντευξη με τον Διονύση Τσόγκα Εγκαταστάτη - Τεχνίτη Αεριοκίνησης (LPG - CNG)

Ο Διονύσης Τσόγκας είναι ένα από τα ανεξάρτητα πετυχημένα και πιστοποιημένα συνεργεία για μετατροπή οχημάτων σε φυσικού αερίου από την TUV AUSTRIA.

Σε συνέχεια της Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος από την ΤUV AUSTRIA (15181435/2-10-2015) για συμμετοχή σε δίκτυο ανεξαρτήτων πιστοποιημένων συνεργείων μετατροπής οχημάτων με συστήματα CNG και μετά την επιτυχή ολοκλήρωση παρακολούθησης του εκπαιδευτικού προγράμματος και της τήρησης των όρων του Ιδιωτικού Πρωτοκόλλου Πιστοποιήσεων και Επιθεωρήσεων, η TUV AUSTRIA ανακοίνωσε τα πρώτα ανεξάρτητα πιστοποιημένα συνεργεία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο, Λάρισα, Τρίκαλα, Λαμία, Χαλκιδική και Κοζάνη. Από την πόλη της Λαμίας ο μοναδικός που συμμετείχε ήταν ο Διονύσης Τσόγκας όπως μπορείτε να δείτε και από την σχετική λίστα της Fisikon.gr και από τον οποίο πήραμε την σχετική συνέντευξη.

Είσαστε το μοναδικό πιστοποιημένο συνεργείο στην περιοχή της Λαμίας που έχετε πιστοποιηθεί για εγκαταστάσεις Φυσικού Αερίου (CNG).Πόσο εύκολη ήταν η διαδικασία και τι σημαίνει σήμερα αυτό για εσάς;

H διαδικασία Πιστοποίησης ήταν η βασική διαδικασία Πιστοποίησης που οφείλουν να διαθέτουν όλοι οι σοβαροί Επαγγελματίες του χώρου του Αυτοκινήτου. Ως Συνεργείο που επικεντρώνεται στις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προς τους καταναλωτές της ευρύτερης περιοχής μου, θεωρώ δεδομένη την Πιστοποίηση τόσο του Εξοπλισμού, όσο και των Κτιριακών Εγκαταστάσεων του Συνεργείου μας.

Σας βοήθησε επαγγελματικά αυτή η επιλογή σας;

Ως Συνεργείο Αερίων Καυσίμων, έχω επιλέξει εδώ και χρόνια να συνεργάζομαι με κορυφαίους οίκους Αεριοκίνησης, ώστε να προσφέρω τις πλέον σύγχρονες και αξιόπιστες λύσεις για τις ανάγκες εξοικονόμησης των ανθρώπων που μου εμπιστεύονται τα αυτοκίνητά τους για μετατροπή σε Εναλλακτικά Καύσιμα. Θεωρώ πως η επιχείρησή μας, είναι ήδη καταξιωμένη στις συνειδήσεις του ευρύτερου καταναλωτικού κοινού της περιοχής μου, οπότε η ενασχόληση με το αντικείμενο του Φυσικού Αερίου Κίνησης είχε ως μοναδικό στόχο της ευρύτερη γκάμα υπηρεσιών προς τους πελάτες του Συνεργείου μου. Είμαστε στον χώρο του αυτοκινήτου από το 1978.

Τι πιστεύετε για το Φυσικό Αέριο σαν καύσιμο σε σχέση μάλιστα και με με τη βενζίνη και το υγραέριο;

Το CNG είναι σαφώς το πιο οικονομικό καύσιμο κίνησης ενός οχήματος, 35% οικονομικότερο από το υγραέριο και 75% οικονομικότερο από την βενζίνη. Η φύση του καυσίμου όμως, δεν επιτρέπει την επιλογή του ως Ε.Κ. (Εναλλακτικό Καύσιμο) για κάθε χρήση οχήματος. Βάση της εμπειρίας μας, διαθέτουμε την γνώση να ενημερώσουμε οποιοδήποτε αν τον συμφέρει η μετατροπή σε Υγραέριο ή Φυσικό Αέριο, αναλόγως την χρήση του οχήματός του.

Πόσες εγκαταστάσεις CNG έχετε πραγματοποιήσει μέχρι τώρα;

Πάνω από 40.

Είστε από τους λίγους που έκαναν τόσο ευρεία χρήση της επιδότησης της ΔΕΠΑ με 1000 ευρώ για κάθε εγκατάσταση. Πόσο βοήθησε αυτή η επιδότηση εσάς και τους πελάτες σας και πως;

Η επιδότηση έδωσε την δυνατότητα σε αρκετούς καταναλωτές να ενημερωθούν για το νέο αυτό Ε.Κ. κίνησης του οχήματός τους, και βεβαίως βοήθησε και αρκετούς να το επιλέξουν. Εμείς από την πλευρά μας, οφείλαμε αρχικώς να ενημερωθούμε σωστά για τα οφέλη και τις ιδιαιτερότητες του νέου αυτού Ε.Κ., ώστε να μπορούμε να ενημερώνουμε με την σειρά μας σωστά τους ενδιαφερόμενους.

Απ’ όσο γνωρίζουμε η επιδότηση έχει πλέον σταματήσει. Κατά την γνώμη σας πρέπει να επανέλθει κάτι τέτοιο;

Η επιδότηση λειτούργησε θετικά στην ανάπτυξη της αγοράς Φυσικού Αερίου Κίνησης. Κάθε παρόμοια ενέργεια βοηθάει στην ευρύτερη γνωστοποίηση και βεβαίως στην ευρύτερη χρήση του Ε.Κ. CNG.

Πόσο σημαντική ήταν η ύπαρξη του πρατηρίου στην πόλη της Λαμίας; Έχει σημασία ότι δουλεύει 24-ωρο;

Δεν θα υπήρχε αγορά Φυσικού Αερίου Κίνησης αν δεν υπήρχε πρατήριο. Θεωρώ πως θα πρέπει (επιβάλλεται) η ανάπτυξη μεγαλύτερου Δικτύου Πρατηρίων Ανεφοδιασμού Φυσικού Αερίου.

Οι πελάτες σας είναι Ιδιώτες ή και επαγγελματίες και ποιοι από τους 2 έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον;

Λόγω της μικρής αυτονομίας που παρέχει το CNG, και σε συνδυασμό με το μικρό Δίκτυο Πρατηρίων Ανεφοδιασμού, το μεγαλύτερο ποσοστό που επιλέγουν το CNG είναι επαγγελματίες που κάνουν επαγγελματική χρήση,αλλά και ιδιώτες με αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού.

Τι δηλώνουν μετά την πρώτη εγκατάσταση; Μιλάνε με ενθουσιασμό; έχουν οικονομία;

Δεν θα μπορούσαν να κάνουν αλλιώς,όταν η απόσταση Λαμία-Αθήνα γίνεται πλέον με 8€!. Το Φυσικό Αέριο Κίνησης μειώνει πάρα πολύ το κόστος κίνησης ενός οχήματος. Ακόμη και αυτοί που ήταν διστακτικοί στην αρχή, δηλώνουν πέραν του δέοντος ευχαριστημένοι.

Πόσο αξιόπιστα είναι σήμερα τα συστήματα CNG; Παρουσιάζουν βλάβες ή απλά χρειάζονται μόνο περιοδική συντήρηση; 

Η περιοδική συντήρηση είναι σημαντική, αλλά εξίσου σημαντικοί παράγοντες είναι η ποιότητα Συστήματος (το κατά πόσο συνάδει με τις προδιαγραφές λειτουργίας του Κινητήρα) και η ποιότητα Ρύθμισης.

Πόσο ικανοποιημένος νιώθει ένας επισκευαστής εγκαταστάτης από την μετέπειτα επικοινωνία με τους πελάτες σου;

Όταν οι πελάτες σου, διαφημίζουν την επιχείρησή σου και την δουλειά σου, μόνο ευχαριστημένος μπορείς να νιώθεις.

Μπορείς να μας δώσεις ένα παράδειγμα οικονομίας για συγκεκριμένο αυτοκίνητο και αποτελέσματα;

Μάρκα – Μοντέλο – Κινητήρας – χλμ μετά την εγκατάσταση - κατανάλωση σε βενζίνη - κατανάλωση σε Φυσικό Αέριο ανά 100 χλμ.
Mercedes Sprinder, 2500cc με μηνιαίο κόστος καυσίμων 650€, πλέον απαιτεί μόνο 200€ για την ίδια χρήση.

Υπάρχει κάποιο μήνυμα που θα ήθελες να στείλεις στους συνάδελφους επισκευαστές & αναγνώστες της εφημερίδας το Συνεργείο του Αυτοκινήτου;

Η μετατροπή ενός κινητήρα σε Φυσικό Αέριο Κίνησης, λόγω της φύσης του καυσίμου, είναι πολύ σημαντική. Δεν χωράνε ‘’αυθαίρετες’’ πρωτοβουλίες ή αντιεπαγγελματικές προσεγγίσεις ‘’μείωσης κόστους μέσω μείωσης ποιότητας υλικών’’. Έχω δει πολλές αστοχίες τόσο στην μετατροπή (τοποθέτηση) όσο και στην ποιότητα υλικών που χρησιμοποιών (παράδειγμα στο σωλήνα καυσίμου). Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποιος αξιόπιστος φορέας ελέγχου της ποιότητας των μετατροπών, οπότε το βάρος της ευθύνης πέφτει απλά στον καταναλωτή – αυτός οφείλει πρωτίστως να κάνει μια σοβαρή έρευνα για το, σε ποιο συνεργείο να εμπιστευθεί το αυτοκίνητό του για την μετατροπή.

Γράφοντας τον επίλογο

Είναι προτιμότερο κατά την άποψή της Σύνταξης να μιλάει ένας επισκευαστής - εγκαταστάτης παρά το επιστημονικό επιτελείο του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ που έχει αναφερθεί με τεχνικές ενημερωτικές ημερίδες πολλές φορές και σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας όπου εγκαινιάζονταν πρατήρια (Θεσσαλονίκη, Βόλος, Λάρισα, Λαμία, Αθήνα).

Εξάλλου απ’ ότι διαφαίνεται το CNG ανήκει στα καύσιμα του μέλλοντος και ας μην ξεχνάμε ότι εκτός από την συμπιεσμένη του μορφή CNG υπάρχει και στην άλλη του μορφή LNG-Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο που έχει να επιδείξει πολλά και κυρίως στα βαρέα Οχήματα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν με πολύ αργά βήματα αλλαγές στις γραμμές παραγωγής τους. Όμως οι κινητήρες Φυσικού Αερίου σε συνδυασμό με την Υβριδκή τεχνολογία θα είναι στο μέλλον, το απόλυτο πάντρεμα τεχνολογιών και καυσίμων για επίτευξη των ολοένα και πιο αυστηρών νομοθετικών ορίων πχ. εκπομπές CO2 μικρότερες από 50 gr/test.
Σήμερα στα πανελλαδικά πιστοποιημένα συνεργεία της ΔΕΠΑ (και φυσικά στον Διονύση Τσόγκα) μπορεί να απευθύνεται κάθε ενδιαφερόμενος για να ενημερωθεί για όλα τα θέματα μετατροπής βενζινοκίνητων οχημάτων σε οχήματα που κινούνται και με φυσικό αέριο (κόστος μετατροπής, επιλογή κατάλληλου συστήματος μετατροπής, εγγύηση και συντήρηση, διαδικασίες ΚΤΕΟ, κλπ) και επιδότηση εφόσον ξανά υπάρξει.

Διεύθυνση Πρατηρίου ΛΑΜΙΑΣ BP-Fisikon (24 ώρες λειτουργίας)
6ο χλμ Π.Ε.Ο. Λαμίας Στυλίδας, Λαμία Τ.Κ. 35100 , τηλ. : 22310-46465 & 22310-47433

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter