Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 2-ήμερο Προηγμένο Τεχνικό Σεμινάριο με Φυσική Παρουσία με συμμετοχές από όλη την Ελλάδα. Από την Ρόδο και την Κέρκυρα και από την Θεσσαλονίκη έως την Κρήτη.
4 μέρες νωρίτερα στις 11 Ιουλίου, είχε πραγματοποιηθεί τεχνική ενημερωτική Ημερίδα με θέμα: "Το μέλλον των Δικτύων Επικοινωνίας Αυτοκινήτων και οι διαγνωστικές συσκευές"
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε το πάνελ και οι ερωτήσεις στις οποίες απάντησε ο επίσημος προσκεκλημένος μας Ελληνο-Καναδό πιστοποιημένος τεχνικός εκπαιδευτής κατά ΕΟΠΠΕΠ (πρώην ΕΚΕΠΙΣ) Ν. Μαραγκός.
Μερικές από τις ερωτήσεις των εκπαιδευτών και συμμετεχόντων που απάντησε ο Κος Ν. Μαραγκός επί της θεματολογίας ήταν οι ακόλουθες:
• Τι είναι τα Δίκτυα Επικοινωνίας Αυτοκινήτων
• Ποια είναι τα νέα πρωτόκολλα επικοινωνίας;
• Πως επηρεάζουν τα πρωτόκολλα τις επικοινωνίες με τα διαγνωστικά;
• Τι απαιτείται για την επιτυχημένη Διάγνωση & Επίλυση προβλημάτων
• Χρειάζομαι άλλο διαγνωστικό ή με καλύπτει το ήδη υπάρχον;
• Γιατί η ανάλυση Can Bus γίνεται αποκλειστικά με παλμογράφο & Πολύμετρο;
• Ποιο το μέλλον του επισκευαστή σε ένα κόσμο που συνεχώς αλλάζει;
• Κα με το Cybersecurity και τα Δίκτυα Επικοινωνίας Αυτοκινήτων τι γίνεται;
• Είναι η γνώση το απόλυτο εργαλείο για την επόμενη ημέρα οι δεξιότητες ή ο εξοπλισμός αρκεί;
Δείτε το σχετικό video στο κανάλι του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ ideeagr στο youtube.
Απαντήθηκε ακόμη το τι μπορούν να αναμένουν οι συμμετέχοντες επισκευαστές ότι θα τους προσφέρει το Σεμινάριο του επόμενου Σαββατοκύριακου με θέμα Προηγμένο Τεχνικό Σεμινάριο Δίκτυα Επικοινωνίας Αυτοκινήτων.
Τώρα το τεχνικό σεμινάριο πραγματοποιήθηκε από τον Κο Ν. Μαραγκό. Μαζί του οι τεχνικοί εκπαιδευτές Β. Καφαντάρης και Α. Κοντογεώργης και τις 2 ημέρες παρέχοντας αμέριστη βοήθεια ειδικά στην Πρακτική.
Οι 4 ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες θεματικές ενότητες που αναπτύχθηκαν σε 2 μέρες εκτιμάμε ότι ήταν αυτές που παρακίνησαν όλους αυτούς του φίλους να απαρνηθούν τις παραλίες και να βρίσκονται σε ένα ακόμη σεμινάριο του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ.
1. Τι είναι τα Δίκτυα Αυτοκινήτων
2. Ανάλυση Can Bus με παλμογράφο
3. Διάγνωση & Επίλυση προβλημάτων
4. Πρακτική σε συμβατικά και υβριδικά οχήματα
Πιο αναλυτικά η 1η Ημέρα περιελάβανε τις εξής ενότητες:
• Εισαγωγή στα δίκτυα Οχημάτων
• Προσδιορισμός Δικτύων Οχημάτων
• Θέματα δικτύων (απλά και σύνθετα)
• Εφαρμογές Δικτύων
• Lin Bus
• Can Bus / Can FD / Can XL
• Flex Ray, Most
• Sent, Ethernet
• Serializers - Deserializers
• Δυαδικά, Δεκαδικά, Οκταδικά και Δεκαεξαδικά αριθμητικά συστήματα - Επεξήγηση
• Βασικά Προβλήματα σε συστήματα CAN BUS με διαδραστική διδασκαλία
• Ολοκλήρωση 1ης Ημέρας
Η 2η Ημέρα περιελάβανε τις εξής ενότητες:
• Αποκωδικοποίηση συστημάτων Can Bus και Lin Bus με χρήση παλμογράφου
• Πρακτική Εξάσκηση τεχνικών στα βασικά προβλήματα με χρήση Πολυμέτρου και Παλμογράφου
• Αποκωδικοποίηση & Ανάλυση Can Bus και Lin Bus
• Συνέχεια Πρακτικής Εξάσκησης των τεχνικών
o Ανάλυση υποθετικών προβλημάτων δημιουργημένων προβλημάτων
• Ανοικτή συζήτηση – Τέλος Σεμιναρίου
• Αξιολόγηση
Οι εκπαιδευόμενοι για πρώτη φορά οδηγήθηκαν σε μια άσκηση επί χάρτου αναγνωρίζοντας τις επαφές της 16-πινης φίσας ΟΒD του υβριδικού Lexus NX 300h. Σε εκκρεμότητα έμεινε λόγω χρόνου η αναγνώριση των επαφών του 2ου συμβατικού οχήματος (Mercedes A160 του 2010) που μας δώρισε εκπλήξεις στην Πρακτική.
Παρά τις ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες του συγκεκριμένου Σ/Κ όλοι άντεξαν, μετρώντας στην πρακτική πάνω στο Break out Box τάσεις can High & Can Low, τερματικές αντιστάσεις, καθώς επίσης συνδέθηκε 4κάναλος ψηφιακός παλμογράφος ο οποίος με το συγκεκριμένο software, έκανε μέσω του expert χειριστή του Ν. Μαραγκού αποκωδικοποίηση των σειριακών δεδομένων (serial data decoding) επιλύοντας και τις τελευταίες απορίες σε όλους.
Τι μας ζήτησαν οι εκπαιδευόμενοι;
Διαρκή εκπαίδευση σε τέτοιες τεχνολογίες, με χρήση έξυπνου εξοπλισμού. Γνώση για το πως μπορούν να έχουν πρόσβαση στην πληροφορία είτε εργοστασιακά (ακριβή λύση) είτε μέσα από ειδικές βάσεις δεδομένων στα Ελληνικά όπως τα Workshop Data της Haynes Pro που δίνουν λύσεις στην ήδη γνωστή και καταγεγραμμένη πληροφορία. Η εξεύρεση του μοντέρνου διαγνωστικού εξοπλισμού του μέλλοντος ένα ακόμη ζητούμενο.
Η επιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου ΙΔΕΕΑ αποτελούμενη από 7 πιστοποιημένους εκπαιδευτές έδωσε απαντήσεις και υπόσχεται να συνεχίζει να προτείνει λύσεις σε τέτοιου είδους τεχνολογικές προκλήσεις αφού όλα αυτά τα χρόνια το μόνο με το οποίο κάνει deal είναι το απόλυτο εργαλείο που λέγεται «Γνώση».
Εξάλλου εάν moto που διαβάζετε πυκνά συχνά στις στήλες της εφημερίδας «Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου» είναι: «Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που το προετοιμάζουν»
Λίγα λόγια για τον Ελληνο-Καναδό Τεχνικό Εκπαιδευτή
Ο Νίκος Μαραγκός είναι πτυχιούχος Μηχανολόγος Μηχανικός με μεταπτυχιακή εκπαίδευση ΜΒΑ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Στα 40 χρόνια της επαγγελματικής του καριέρας στην Ελλάδα και τον Καναδά, εργάστηκε σαν μηχανικός αυτοκινήτων, ως προϊστάμενος και μετέπειτα ιδιοκτήτης συνεργείου, εκπαιδευτής σε μεγάλες εισαγωγικές εταιρίες όπως: Τoyota Hellas, Suzuki Σφακιανάκης, Τεχνικός Διευθυντής στην BMW Κουλούρης και Mercedes – Smart Λαϊνόπουλος, διετέλεσε επίσης τεχνικός προϊστάμενος στην ΟΣΥ.
Τα τελευταία 8 χρόνια, εργάζεται σαν πιστοποιημένος καθηγητής στην μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση στο Quebec-Canada και ειδικότερα στην εκπαιδευτική περιφέρεια EMSB, σε Μηχανικούς Αυτοκινήτων και Μηχανικούς Ηλεκτρικών και Υβριδικών Οχημάτων.
Στους Τοπικούς Καναδικούς Ολυμπιακούς Αγώνες Επαγγελμάτων και Δεξιοτήτων, κατά τη χρονιά 2022-2023 οι επαγγελματίες μαθητές του κατέλαβαν την 1η και 3η θέση από τις 5 σχολικές περιφέρειες του Μόντρεαλ που συμμετείχαν, καθώς επίσης και τη 2η θέση στους επαρχιακούς (Provincial) Ολυμπιακούς αγώνες του Quebec.