Ωστόσο, καθώς η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών αλλάζει, υπάρχει μια αυξανόμενη ανάγκη και ζήτηση για οχήματα με ολοένα και πιο οικολογική συνείδηση.
Κατά συνέπεια, ένα αυτοκίνητο αιωνιότητας θα ήταν κατάλληλο για οποιονδήποτε για τον οποίο μια γρήγορη πλήρης αντικατάσταση του οχήματός του δεν έχει σημασία. Η ιδιοκτησία μετατρέπεται όλο και πιο συχνά σε χρηστικότητα – αντί για ιδιοκτήτες, οι προσωρινοί χρήστες βρίσκονται όλο και πιο συχνά πίσω από το τιμόνι.
Οι προοπτικές για αυτοκίνητα αιωνιότητας όπως το e.Volution υπάρχουν στους τομείς της μίσθωσης, της ενοικίασης και της κοινής χρήσης αυτοκινήτων, με άλλα λόγια όπου η απόδοση της ασφαλούς μετακίνησης έχει σημασία αντί για το έτος κατασκευής ή τα χιλιόμετρα, δύο πτυχές που θα καταστούν άσχετες ως αποτέλεσμα της τακτικής επαναφοράς.
Η ακόλουθη γραφική περιγραφή παρέχει πιο λεπτομερείς περιγραφές μεμονωμένων ενεργειών «επέκτασης της ζωής» για ένα πιθανό αυτοκίνητο αιωνιότητας.
1) Ηλεκτρικός κινητήρας
Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ένα από τα λιγότερο ευαίσθητα εξαρτήματα ενός ηλεκτρικού οχήματος. Δεν απαιτεί λίπανση και επειδή δεν έχει σχεδόν καθόλου κινούμενα εξαρτήματα εκτός από τον ρότορα, τα ρουλεμάν και οι βάσεις του είναι επίσης απλές. Είναι δυνατά χιλιόμετρα πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων με ελάχιστες απαιτήσεις συντήρησης και η αλλαγή των ρουλεμάν του ρότορα είναι εύκολη
2) Ηλεκτρονικά
Ενώ τα ηλεκτρονικά εξαρτήματα συμβατικά εξακολουθούν να είναι εγκατεστημένα σε διαφορετικές θέσεις ενός οχήματος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο concept e.Volution θα μπορούσαν να εξοπλιστούν με μια κεντρική μονάδα υπολογιστών και ηλεκτρονικών (Central Intelligence Unit). Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο plug-and-play, αυτή η μονάδα θα μπορούσε εύκολα να αφαιρεθεί πλήρως, να ενημερωθεί, να επισκευαστεί ή να αντικατασταθεί με μια κίνηση του χεριού. Η τεχνολογία Update ΟΤΑ-(Οver-Τhe-Αir), διατηρεί επίσης ενημερωμένο το λογισμικό και το υλισμικό.
3) Εσωτερικοί χώροι
Ως μέρος μιας περιοδικής ανακατασκευής του οχήματος βάσει των e.Volution και Eterna, η εσωτερική επένδυση που αποτελείται από φυσικά υλικά θα αντικατασταθεί και θα ανακυκλωθεί. Εδώ θα μπορούσε να χωρέσει το προσωπικό γούστο των ιδιοκτητών του οχήματος
4) Αμάξωμα
Εάν το επάνω τμήμα του αμαξώματος και το πλαίσιο μπορούν εύκολα να διαχωριστούν, το αυτοκίνητο μπορεί να τροποποιηθεί ώστε να ταιριάζει με τις μεταβαλλόμενες συνθήκες και τον τρόπο ζωής με μία λογική π.χ. Κατά συνέπεια, η ανάπτυξη οικογενειών ή τα νέα χόμπι με ογκώδη εξοπλισμό δεν οδηγούν απαραίτητα σε αλλαγή οχήματος
5) Συντήρηση και φθορά
Λόγω του μικρού αριθμού κινούμενων μερών και υγρών σέρβις, τα ηλεκτρικά οχήματα απαιτούν πολύ λίγη συντήρηση. Αλλαγές μπουζί, αντικατάσταση ιμάντα χρονισμού ή αλυσίδας, αλλαγές λαδιών, επιθεω-
ρήσεις του ιμάντα V και της βαλβίδας - όλα αυτά είναι στοιχεία που έχουν εξαφανιστεί από τις λίστες ελέγχου.
Έχετε λοιπόν εξαρτήματα όπως ο συμπλέκτης ή το σύστημα εξάτμισης; Μόνο εξαρτήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια, όπως τα αμορτισέρ, τα ελαστικά, τα φρένα ή τα συστήματα φωτισμού πρέπει να συνεχίσουν να ελέγχονται και να αντικαθίστανται ανάλογα με τις ανάγκες, όπως οι υαλοκαθαριστήρες ή τα φίλτρα γύρης.
Αυτοκίνητα Αιωνιότητας!
Θα υπάρχουν;
6) Σύστημα μετάδοσης κίνησης
Για να τεθεί η ισχύς του κινητήρα ή του κινητήρα στο δρόμο χρησιμοποιείται ένα σύστημα αξόνων μετάδοσης κίνησης και στήριξης καθώς και διαφορικά τόσο σε οχήματα με κινητήρες MEK, όσο και σε ηλεκτρικούς κινητήρες. Εάν είναι απαραίτητο, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ανακατασκευαμένα και επομένως λιγότερο δαπανηρά και πιο βιώσιμα ανταλλακτικά για επισκευές.
7) Σασσί
Η προστασία από τη διάβρωση είναι ζωτικής σημασίας για τη μεγάλη διάρκεια ζωής του πλαισίου. Η καλή δυνατότητα επισκευής μετά από ατυχήματα είναι μια άλλη σημαντική πτυχή. Εάν ένα αμάξωμα του οχήματος πρέπει να έχει δυνατότητες ανάπτυξης, το πλαίσιο θα πρέπει επίσης να είναι ευέλικτο.
8) Μπαταρία έλξης
Εκτός από τον ηλεκτροκινητήρα, είναι το δεύτερο πιο γνήσιο εξάρτημα εξοπλισμού στα ηλεκτρικά οχήματα. Επί του παρόντος, γίνεται ολοένα και πιο σαφές ότι η μείωση της χωρητικότητας των μπαταριών έλξης λόγω χρήσης είναι πολύ πιο αργή από την αναμενόμενη. Επειδή οι νέοι τύποι μπαταριών υψηλής τεχνολογίας και υψηλής ποιότητας θα επιτρέψουν έως και 10.000 κύκλους φόρτισης, μια διάρκεια ζωής έως και ενός εκατομμυρίου χιλιομέτρων (620.000 μίλια) μπορεί να γίνει ρεαλιστική. Μεγάλοι παράγοντες που επηρεάζουν, όπως η συχνότητα φόρτισης και ο τύπος φόρτισης (ελάχιστη γρήγορη φόρτιση, πιο ήπια αργή φόρτιση) μπορούν να βελτιστοποιηθούν με την έξυπνη διαχείριση της μπαταρίας. Αυτό διασφαλίζει επίσης την απαιτούμενη διαχείριση θερμοκρασίας της μπαταρίας.
9) Μετάδοση
Τεχνικά, ένα ηλεκτρικό όχημα θα μπορούσε να οδηγηθεί εξ ολοκλήρου χωρίς κιβώτιο ταχυτήτων, επειδή η εν πολλοίς σταθερή ροπή δεν απαιτεί ρύθμιση. Ωστόσο, στα περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα, ενσωματώνεται ένα γρανάζι μείωσης μιας ταχύτητας για καλύτερη ρύθμιση στροφών. Η αλλαγή ταχυτήτων δεν είναι απαραίτητη και το πρόσθετο εξάρτημα αυξάνει ελάχιστα τον αριθμό των κινούμενων και επομένως των θεωρητικά ευάλωτων εξαρτημάτων. Ορισμένα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα διαθέτουν κιβώτιο δύο ταχυτήτων για να αυξήσουν την τελική τους ταχύτητα. Το πολύ κοντίνό μέλλον διαγράφεται, το μέλλον θα δείξει!
Πηγή: Schaeffler