Print this page

Απώλεια ισχύος του κινητήρα ως αποτέλεσμα ελαττωματικού αερισμού στροφαλοθαλάμου

Σε οχήματα με υπερσυμπιεστές-turbo, η απώλειες ισχύος, η αστάθεια στροφών στο ρελαντί ή ένας θόρυβος σαν ελαφρύ σφύριγμα από το εσωτερικό του κινητήρα είναι δείκτες ελαττωματικού συστήματος εξαερισμού του στροφαλοθαλάμου.

Ο εξαερισμός του στροφαλοθαλάμου αποτελεί σημαντικό στοιχείο καλής λειτουργίας της μηχανής εσωτερικής  καύσης. Απάγει τα αέρια εξαέρωσης καυσίμου και λιπαντικού – αναθυμιάσεις,  που σχηματίζονται είτε μέσα στον κύλινδρο κατά τη διάρκεια της καύσης και περνούν στο στροφαλοθάλαμο, είτε από την εξάτμιση του λιπαντικού μέσα στον ίδιο το στροφαλοθάλαμο, ελέγχοντας έτσι τις καταστάσεις της πίεσης στο εσωτερικό του κινητήρα.

Σχήμα 1: Θέση εγκατάστασης της βαλβίδας PCV στην κυλινδροκεφαλή

Για το σκοπό αυτό εγκαθίστανται στους κινητήρες  ειδικές βαλβίδες ελέγχου πίεσης, γνωστές ως βαλβίδες PCV. Το PCV σημαίνει "θετικός εξαερισμός του στροφαλοθάλαμου" ( Positive crankcase ventilation - PCV) και η βαλβίδα PCV έχει ως αποστολή να διασφαλίζει ότι ο στροφαλοθαλάμος αερίζεται κατάλληλα σε διάφορες περιπτώσεις φορτίου του κινητήρα όπως:

α. Ρελαντί ή επιτάχυνση

Τα αέρια των αναθυμιάσεων τροφοδοτούνται πιο κάτω από το στόμιο της πεταλούδας και επίσης χαμηλοτερα του στροβιλοσυμπιεστή, καθώς στην περίπτωση αυτή υπάρχει αρνητική πίεση στην πολλαπλή εισαγωγής (Σχήμα 2).


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

WorkshopData Car Truck

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ