Μπαταρία: Τι γίνεται σε ένα τρακάρισμα;

Σε πολλά οχήματα για λόγους ασφάλειας και αποφυγή ενός βραχυκυκλώματος, η μπαταρία, μετά από ένα τρακάρισμα με την βοήθεια ενός διακόπτη αποσυνδέεται από το ηλεκτρικό κύκλωμα.
Πως λειτουργεί και πως ελέγχεται; 

Αποσύνδεση μπαταρίας - διακόπτης απομόνωσης

Σε περίπτωση σύγκρουσης η μπαταρία αποσυνδέεται από το καλώδιο της μίζας μέσα από τον κύριο διακόπτη της μπαταρίας Αυτό γίνεται για να μην βραχυκυκλώσει το καλώδιο της μίζας, και προκληθεί φωτιά.

Το σήμα της αποσύνδεσης έρχεται στον κύριο διακόπτη της μπαταρίας από τον εγκέφαλο αερόσακων (Ηλεκτρικό διάγραμμα εξάρτημα J234) μέσω ξεχωριστού καλωδίου σήματος.

battarie dicon 2

Σχήμα: Ο κύριος διακόπτης μπαταρίας / διακόπτης απομόνωσης (αποσύνδεσης)

Αναγνώριση της επέμβασης του διακόπτη

Σημαντικό

Μετά την αποσύνδεση, στη θυρίδα παρατήρησης αντί του χάλκινου πηνίου θα φαίνεται ένα λευκό κάλυμμα. Το ρελέ πρέπει μετά να επαναφερθεί από το μπουτόν μηδενισμού, διαφορετικά δεν η εκκίνηση δεν θα είναι δυνατή.

Σε ηλεκτρικό δίκτυο δύο μπαταριών ο εγκέφαλος του ηλεκτρικού δικτύου ελέγχει τη θέση του κύριου διακόπτη της μπαταρίας. Εάν ο διακόπτης είναι ανοιχτός, εμποδίζεται η εκκίνηση μέσω της μπαταρίας μίζας/εκκίνησης.

Ηλεκτρικό κύκλωμα

battarie dicon 1

A: Μπαταρία
B: Μίζα / Starter
C: Γεννήτρια
E74: Κύριος διακόπτης μπαταρίας/ διακόπτης αποσύνδεσης
J234: Εγκέφαλος αερόσακων
J285: Πίνακας οργάνων
TV: Διανομέας καλωδιώσεων
V: Καταναλωτής του ηλεκτρικού δικτύου

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter

 

Σεμινάρια Επόμενου Μήνα