CAN & Gateway - Συνολικό σύστημα και δικτύωση των συστημάτων μέσω του Gateway

Οι Εγκέφαλοι του CAN-bus Κίνησης - Εγκέφαλος κινητήρα - Εγκέφαλος ABS - Εγκέφαλος ESP - Εγκέφαλος Κιβωτίου Ταχυτήτων - Εγκέφαλος SRS - Εγκέφαλος Πίνακα οργάνων και οι τρόποι επικοινωνίας τους.

CAN Βus, Databus Κίνησης, Databus Άνεσης και πληροφόρησης, LIN-Bus, Το µονοκαλωδιακό Databus, MOST-Bus - Το οπτικό Databus, BluetoothTM, Το ασύρµατο Databus, και όχι μόνο, αποτελούν ένα σύνολο δικτύων μεταφοράς δεδομένων και πληροφοριών σε ένα αυτοκίνητο. Η τεχνολογία αυτή σίγουρα αφορά και την διάγνωση.

Μέσα από την επικοινωνία αυτή των συστημάτων και μηχανισμών του αυτοκινήτου ο τεχνίτης μέσα από το σύστημα της διάγνωσης του αυτοκινήτου μπορεί να αντλήσει χρήσιμες πληροφορίες που θα κάνουν την επαγγελματική του δραστηριότητα ευκολότερη.

Δικτύωση και λειτουργία του Gateway

Στην συνέχεια εξηγείται ο τρόπος λειτουργίας των δικτύων και ο τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των δικτύων μεταφοράς δεδομένων μέσω της Πύλης Εισόδου - Gateway.

Μια πλέξη δύο συστημάτων μεταξύ τους, όπως του CAN-Databus Κίνησης και του CAN-Databus Άνεσης/ Ψυχαγωγίας δεν είναι εφικτή εξαιτίας των διαφορετικών στάθμεων τάσης και της διαφορετικής διάταξης των αντιστάσεων τους. Εδώ έρχεται ακόμα να προστεθεί η διαφορετική ταχύτητα μετάδοσης των δύο συστημάτων Databus, η οποία καθιστά αδύνατη μια αξιολόγηση των διαφορετικών σημάτων.

Μεταξύ των δύο συστημάτων Databus θα πρέπει λοιπόν να πραγματοποιείται μια μετατροπή. Αυτή η μετατροπή πραγματοποιείται στο ονομαζόμενο Gateway.

Ανάλογα το αυτοκίνητο το Gateway μπορει να βρίσκεται είτε στον πίνακα οργάνων, είτε στον εγκέφαλο τροφοδοσίας δικτύου, είτε σε έναν αυτόνομο εγκέφαλο Gateway.

Επειδή στο Gateway είναι διαθέσιμες όλες οι πληροφορίες μέσω του CAN-Databus, αυτό μπορεί να χρησιμοποιείται και ως Διαγνωστική θύρα.

Η φιλοσοφία του Gateway εξηγείται με το παράδειγμα ενός σταθμού τραίνων

Παράδειγμα

Στην πύλη A (Gateway) ενός σταθμού τραίνων τρέχει η ταχεία αμαξοστοιχεία (CAN-Databus Κίνησης, 500 kBit/s) με εκατοντάδες επιβάτες (φαντασθείτε ότι οι επιβάτες αποτελουν τις διάφορες πληροφορίες των αισθητήρων).

Στην πύλη B περιμένει ήδη το τράμ (CAN-Databus Άνεσης/ψυχαγωγίας, 100 kBit/s). Μερικοί επιβάτες μεταβαίνουν στο τράμ και άλλοι επιβάτες έφτασαν με το τραμ, για να συνεχίσουν με το ταχύτερο τραίνο.

Αυτή τη λειτουργία του σταθμού/ πύλης, δηλαδή τη δυνατότητα μετάβασης επιβατών, ώστε να εξυπηρετηθούν αυτοί στον τόπο προορισμού τους με διαφορετικά γρήγορα μέσα συγκοινωνίας, περιλαμβάνει το έργο του Gateway στη δικτύωση των συστημάτων CAN-Databus Κίνησης και CAN-Databus Άνεσης/ψυχαγωγίας.

can1

Παρατήρηση

Η βασική αποστολή του Gateway έγκειται στην ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των δύο διαφορετικά γρήγορων συστημάτων.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter