DIESEL: Έλεγχος του επεξεργαστή εγκεφάλου ECM και της πιεζοηλεκτρικής τάσης ενεργοποίησης των μπεκ

To Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ σας ενημερώνει : Εξειδικευμένη τεχνική πληροφόρηση για επαγγελματίες μηχανικούς και ηλεκτρολόγους αυτοκινήτων

Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε για τα προβλήματα αλλά και την λύση τους, που εμφανίζει το ηλεκτρικό κύκλωμα και ο κινητήρας, όταν η τάση της μπαταρίας του αυτοκινήτου δεν είναι σωστή και η ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα καταγράφει βλάβες με κωδικούς:

- DTC P0606: Επεξεργαστής του εγκεφάλου ECM
- DTC P1197: Έλεγχος της φάσης της πιεζοηλεκτρικής τάσης - Γενική αστοχία
- DTC P1641: Αστοχία εκκίνησης της φάσης πιεζοηλεκτρικής τροφοδοσίας μπεκ, από την εντολή οδηγού

Το Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ μαζί με την εφημερίδα το «Συνεργείο  του αυτοκινήτου» γνωρίζοντας όσο κανείς άλλος τις ανάγκες και τα προβλήματα του Έλληνα τεχνικού εγκαινιάζει μια νέα στήλη παροχής εξειδικευμένων πληροφοριών. Βρήκατε τον κωδικό και μετά; Πόσες φορές δεν αφιερώσατε ώρες πολλές για την λύση ενός προβλήματος για το οποίο είχατε τον κωδικό βλάβης; Οι πληροφορίες αυτές αφορούν τον έλεγχο και την επιβεβαίωση του προβλήματος μετά την αναγνώριση του κωδικού βλάβης από το διαγνωστικό. Πληροφορίες οι οποίες ενώ υπάρχουν και δίδονται από τον κατασκευαστή, είτε δεν γνωρίζουμε την ύπαρξή τους, είτε τις αγνοούμε, είτε δεν τις συνδυάζουμε με το πρόβλημα μιας και θεωρούμε ότι η ένδειξη του κωδικού βλάβης μέσα από το διαγνωστικό θα μας δώσει την λύση.
Δυστυχώς σε μερικές περιπτώσεις αυτό δεν είναι από μόνο του αρκετό και απαιτεί μια σύνθετη εξειδικευμένη διαδικασία έλεγχου. Αυτή την διαδικασία θα περιγράψουμε σε αυτή και στις επόμενες στήλες του «Συνεργείου», πιστεύοντας πως θα σας καθοδηγήσουμε στην επίλυση δύσκολων προβλημάτων.

ecm7

Παρατήρηση: Ο DTC P0606, αφορά γενικό κωδικό ενώ οι κωδικοί DTC P1197 και DTC P1641 αφορούν κωδικούς κατασκευαστή (Toyota).

Μέτρα Ασφάλειας

• Μην ξαναχρησιμοποιήσετε τον σωλήνα ψεκασμού. Αντικαταστήστε τον με έναν καινούργιο.
• Μην ξαναχρησιμοποιήσετε την έδρα του ακροφύσιου. Εάν έχετε αφαιρέσει το μπεκ, πρέπει να αντικαταστήσετε την έδρα του ακροφύσιου του μπεκ με καινούργια.
• Το μπεκ ελέγχεται με μία τάση των +/- 70 V.
• Βεβαιωθείτε ότι έχετε συνδέσει τα μπεκ σωστά για να αποφύγετε δυσλειτουργίες των μπεκ.
• Ποτέ μην χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε πηγή τροφοδοσίας ρεύματος για το μπεκ εκτός από αυτήν του εγκεφάλου ECM.
• Ποτέ μην εφαρμόσετε τάση στο μπεκ ενώ αυτό δεν είναι γειωμένο με το αμάξωμα.
• Μην αποσυναρμολογήσετε το μπεκ.
• Μην χρησιμοποιήσετε μηχάνημα καθαρισμού με υπερήχους για να καθαρίσετε το μπεκ.

ecm6

Σχήμα: Η κυματομορφή μεταξύ των ακροδεκτών #10 έως #40 και PINJ1 έως PINJ4 των φις του εγκεφάλου ECM με τον κινητήρα στο ρελαντί.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ FAIL-SAFE

ecm5

ecm4

Σχήμα: Ηλεκτρικό διάγραμμα κυκλώματος ελέγχου των μπεκ ψεκασμού.


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

WorkshopData Car Truck

 

Ακολουθήστε μας τώρα και στο Instagram #newspapertosynergeio

gsmarena 001

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ
Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης
Αριθμός ΓΕΜΗ: 068362203000

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin

Σεμινάρια Τεχνίτη Υψηλής Τάσης
SEMINAR YT

 NEO  Σεμινάριo Τεχνίτη Υψηλής Τάσης Κατηγορίας 1

Θεωρία (Δευτέρα 20 εώς και Πέμπτη 23 Ιανουαρίου (2025) διαδικτυακά μέσω webinar)
Πρακτική (Σάββατο 25 Ιανουαρίου 20252024)

Δηλώστε Συμμετοχή...
SEMINAR YT

 NEO  Σεμινάριo Τεχνίτη Υψηλής Τάσης Κατηγορίας 2

Θεωρία (Δευτέρα 03/02– Πέμπτη 06/02 & Δευτέρα 10/02– Πέμπτη 13/02 (2025) διαδικτυακά μέσω webinar)
Πρακτική (Σάββατο 15 & Κυριακή 16 Φεβρουαρίου 2025)

Δηλώστε Συμμετοχή...