DIESEL: Έλεγχος της Βαλβίδας EGR - κωδικοί βλαβών - έλεγχος και επισκευή

Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε για τα προβλήματα, αλλά και την λύση τους, που εμφανίζει ο κινητήρας όταν ο αισθητήρας θέσης του Εκκεντροφόρου άξονα δυσλειτουργεί και η ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα καταγράφει βλάβες με κωδικούς:

DTC P0401: Ελεγκτής της Βαλβίδας EGR, η ροή της μάζας αέρα MAF είναι πολύ χαμηλή Σε σύγκριση με την στόχευση.
DTC P0402: Ελεγκτής της βαλβίδας EGR, η ροή της μάζας αέρα MAF είναι πολύ υψηλή σε σύγκριση με την στόχευση.
DTC P0403: Η Ροή της μάζας αέρα MAF βρίσκεται εκτός τιμής της κανονικής κλίμακας
DTC P0487: Ο Έλεγχος της βαλβίδας EGR είναι πάνω από το Ανώτερο Όριο ή κάτω από το Κατώτερο Όριο.

Το Ινστιτούτο μαζί με την εφημερίδα το «Συνεργείο του αυτοκινήτου» γνωρίζοντας όσο κανείς άλλος τις ανάγκες και τα προβλήματα του Έλληνα μηχανικού εγκαινιάζει μια νέα στήλη παροχής εξειδικευμένων πληροφοριών. Βρήκατε τον κωδικό και μετά; Πόσες φορές δεν αφιερώσατε ώρες πολλές για την λύση ενός προβλήματος για το οποίο είχατε τον κωδικό βλάβης; Οι πληροφορίες αυτές αφορούν τον έλεγχο και την επιβεβαίωση του προβλήματος μετά την αναγνώριση του κωδικού βλάβης από το διαγνωστικό.

Πληροφορίες οι οποίες ενώ υπάρχουν και δίδονται από τον κατασκευαστή, είτε δεν γνωρίζουμε την ύπαρξή τους, είτε τις αγνοούμε, είτε δεν τις συνδυάζουμε με το πρόβλημα μιας και θεωρούμε ότι η ένδειξη του κωδικού βλάβης μέσα από το διαγνωστικό θα μας δώσει την λύση. Δυστυχώς σε μερικές περιπτώσεις αυτό δεν είναι από μόνο του αρκετό και απαιτεί μια σύνθετη εξειδικευμένη διαδικασία έλεγχου. Αυτή την διαδικασία θα περιγράψουμε σε αυτή και στις επόμενες στήλες του «Συνεργείου», πιστεύοντας πως θα σας καθοδηγήσουμε στην επίλυση δύσκολων προβλημάτων.

DTC: ΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΒΛΑΒΗΣ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ

DTC P0401: Ελεγκτής της Βαλβίδας EGR, η ροή της μάζας αέρα MAF είναι πολύ χαμηλή Σε σύγκριση με την στόχευση.
DTC P0402: Ελεγκτής της βαλβίδας EGR, η ροή της μάζας αέρα MAF είναι πολύ υψηλή σε σύγκριση με την στόχευση.
DTC P0403: Η Ροή της μάζας αέρα MAF βρίσκεται εκτός τιμής της κανονικής κλίμακας.
DTC P0487: Ο Έλεγχος της βαλβίδας EGR είναι πάνω από το Ανώτερο Όριο ή κάτω από το Κατώτερο Όριο.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

egr1

Σχήμα 1 : Θέσεις λειτουργίας βαλβίδας EGR

Ο εγκέφαλος ECM ρυθμίζει την γωνία ανοίγματος της βαλβίδας ανακύκλωσης των καυσαερίων EGR και την πεταλούδα (για την EGR) για να ελέγξει την ποσότητα EGR (Ανακύκλωσης των Καυσαερίων) για να μειώσει τους ρύπους.

Όταν η βαλβίδα EGR είναι κλειστή, δεν υπάρχει ροή ανακύκλωσης καυσαερίων EGR. (Σχήμα 1α). Όταν η βαλβίδα EGR είναι ανοικτή, καυσαέρια ρέουν μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής. (Σχήμα 1β) Όταν η γωνία ανοίγματος της πεταλούδας (για την EGR) γίνεται μικρότερη, η πίεση μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής πέφτει. Αυτό βελτιώνει την ροή των καυσαερίων μέσα στην πολλαπλή εισαγωγής. (Σχήμα 1γ)

Η βαλβίδα EGR είναι συνήθως κλειστή με το ελατήριο επαναφοράς. Όμως, ένα σήμα ελέγχου αναγκάζει την βαλβίδα να κλείσει όταν το άνοιγμα γίνεται μικρότερο από 10%.

Κατά την επιβράδυνση, ο ροή του αέρα ελέγχεται (1 φορά για κάθε κύκλο οδήγησης). Αυτός ο έλεγχος πραγματοποιείται με την σύγκριση της υπολογισμένης θεωρητικής ποσότητας της ροής του αέρα μέσα στον κύλινδρο (Στόχευση της Ροής Μάζας Αέρα MAF) και της ποσότητας του αέρα ο οποίος μετρήθηκε από την μετρητή της ροής της μάζας αέρα (MAF).

egr pinakas1

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ  FAIL-SAFE

egr pinakas2

egr2

Σχήμα: Ηλεκτρικό διάγραμμα κυκλώματος βαλβίδας EGR

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

WorkshopData Car Truck

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin