Στην περίπτωση αυτή τα δύο καύσιμα καίγονται συγχρόνως, σε αναλογίες που να ανταποκρίνονται στην απαίτηση του κινητήρα κάθε στιγμή, ανάλογα με την πίεση του πεντάλ του γκαζιού. Η τεχνολογία αυτή συνδυάζει τον καλύτερο κινητήρα με το βέλτιστο και ευγενέστερο καύσιμο.
Στην Ελλάδα η νομοθεσία πλέον επιτρέπει τη μετατροπή των πετρελαιοκινητήρων σε dual fuel με φυσικό αέριο και ήδη έχουν κυκλοφορήσει οχήματα που έχουν μετατραπεί, τα οποία παρουσιάζουν εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Πέντε λόγοι για να μετατρέψουμε το όχημά μας σε διπλού καυσίμου
- Ο σύντομος χρόνος της απόσβεσης της επένδυσης (κατά μέσο όρο 18 μήνες)
- Τα μειωμένα έξοδα καυσίμου: Mε βάσει τις τρέχουσες τιμές, η τιμή του φυσικού αερίου είναι περίπου 60% χαμηλότερη σε σύγκριση με τη βενζίνη, 25%-30% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πετρέλαιο και περίπου 40% χαμηλότερη σε σύγκριση με το LPG.
- Οι μειωμένοι ρύποι: είναι το πιο καθαρό εναλλακτικό καύσιμο, εκπέμποντας ως 30% λιγότερα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με τα οχήματα βενζίνης και πετρελαίου.
- Ένα όχημα φυσικού αερίου που λειτουργεί σε σχετικά υψηλά φορτία συνήθως εκπέμπει περίπου 25% λιγότερο CO2 από ένα παρόμοιο όχημα που λειτουργεί με βενζίνη ή diesel.
- Η αποδοτικότητα καυσίμου: Ως προς την απόδοση του καυσίμου ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης περιέχει πολύ περισσότερη ενέργεια σε σχέση με ένα λίτρο από όλα τα άλλα υγρά καύσιμα. Ενεργειακά ισοδυναμεί με 1,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου.
- Θεσμικά και οικονομικά κίνητρα όπως οι μπλε διάδρομοι (δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού σε όλη την Ευρώπη), εκπτώσεις τελών κυκλοφορίας.
Οικονομία και αυτονομία που ….δεν χάνεται
Το φυσικό αέριο, αποδεδειγμένα αποτελεί το οικονομικότερο καύσιμο. Μια πρόσφατη δοκιμή με αφορμή το θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς», αποδεικνύει την «πρωτιά» του φυσικού αερίου κίνησης στην οικονομία. Οχήματα φυσικού αερίου διένυσαν την απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη αποκλειστικά με τη χρήση φυσικού αερίου χάρη στο διευρυμένο δίκτυο ανεφοδιασμού. Η αυτονομία με τα ρεζερβουάρ φυσικού αερίου γεμάτα ήταν γύρω στα 300 χλμ (επομένως για την απόσταση μέχρι τη Θεσσαλονίκης αρκεί ένα ενδιάμεσο γέμισμα). Το κόστος του καυσίμου ήταν περίπου 4ευρώ για κάθε 100 χιλιόμετρα και για το σύνολο της διαδρομής δεν ξεπέρασε τα 25 ευρώ, στοιχείο που καθιστά το φυσικό αέριο το πιο οικονομικό καύσιμο από όλα τα υπόλοιπα.
Εργοστασιακά μοντέλα διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά
Στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν ΙΧ και επαγγελματικά CNG μοντέλα διπλού καυσίμου από όλες τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα πιο γνωστά μοντέλα κυκλοφορούν και σε CNG εκδόσεις ενώ η γκάμα τους διευρύνεται συνεχώς με νέα μοντέλα να κάνουν την εμφάνισή τους στη διεθνή και την ελληνική αγορά.
Ήδη στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν CNG οχήματα γνωστών αντιπροσωπειών όπως είναι η Fiat (FiatDoblo Cargo, Ducato, Fiorino, Punto Van κλπ), η Audi (Audi A3 Sportback g-tron),η MercedesBenz (BClass 200, E 200 NTG, BenzSprinterNTG), η Lancia (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir), η Piaggio,η Iveco (IvecoDaily), η Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, EcoUp, CaddyVannEcofuel), η Seat (SeatLeon 1.4 TGI 110 PS), η Skoda (OctaviaG-TEC) και η Opel (OpelZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, OpelCombo 1.4 T-Jet 120 PS)