Γιατί απαιτείται σύστημα λίπανσης
Οι βαλβίδες και οι έδρες των βαλβίδων μερικών κινητήρων είναι περισσότερο επιρρεπείς στη φθορά όταν ένα όχημα οδηγείται με υγραέριο LPG. Αυτό δεν ισχύει με τη βενζίνη, καθώς χημικά πρόσθετα που βρίσκονται στο καύσιμο λιπαίνουν τις βαλβίδες και τις έδρες. Μέσω του ψεκασμού της βενζίνης επιτυγχάνεται αποτελεσματική λίπανση και ψύξη των βαλβίδων και του χώρου καύσης διότι όταν η βενζίνη εισέρχεται στο θάλαμο καύσης, υπάρχει μια ψύξη από εξάτμιση. Αυτή ψύχει το θάλαμο καύσης και τα άλλα εξαρτήματα και λέγεται “ψύξη πλήρωσης’’.
Στον ψεκασμό του υγραερίου λείπει η ψυκτική και λιπαντική δράση. Αυτό προκαλεί επιπλέον αύξηση της θερμικής καταπόνησης σε ολόκληρο τον κινητήρα, ιδίως στις έδρες των βαλβίδων.
Εάν μάλιστα γίνει μία λανθασμένη ρύθμιση στην ηλεκτρονική διαχείριση ψεκασμού του υγραερίου, εκτός του ότι δεν θα λειτουργεί σωστά ο κινητήρας, δημιουργείται επιπλέον θερμική καταπόνηση στην κυλινδροκεφαλή, στις βαλβίδες και στις έδρες των βαλβίδων, με σημαντική αύξηση και της θερμοκρασίας των καυσαερίων.
Με τα συστήματα προστασίας – λίπανσης των βαλβίδων, γίνεται δυνατή η ανάμειξη αυτού του χημικού-λιπαντικού ή των χημικών μέσα στον κινητήρα, μαζί με το υγραέριο LPG. Με αυτόν τον τρόπο, μειώνεται σημαντικά η φθορά των βαλβίδων και των εδρών τους.
Σε κινητήρες λοιπόν για τους οποίους δεν προβλέπεται από τον κατασκευαστή ειδική επεξεργασία των μηχανισμών της κυλινδροκεφαλής για την χρήση υγραερίου απαιτείται σύστημα λιπανσης.
Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε συνδεθείτε
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.
Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει
παρακαλούμε εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.