Κακή απόκριση και απόδοση του κινητήρα;

Τι φταίει; Ελέγξτε τη βαλβίδα αέρα ανακύκλωσης RAV (Recirculation Air Valve)

Σε περίπτωση προβλημάτων απόκρισης απόδοσης σε οχήματα με βενζινοκινητήρες, που παραμένουν ακόμη και μετά την αντικατάσταση του υπερσυμπιεστή, αυτό μπορεί να συμβαίνει λόγο βλάβης της βαλβίδας ανακύκλωσης του αέρα (RAV). Αυτή η βαλβίδα εγκαθίσταται είτε απευθείας στον υπερσυμπιεστή είτε στην πλευρά της πίεσης στην γραμμή του αέρα εισαγωγής.

Η κακή απόδοση μπορεί να προκληθεί από μια μεμβράνη με ρωγμή  στο εσωτερικό, από διαρροές στις γραμμές ελέγχου (σωληνάκια υποπίεσης) ή από διαβρωμένες επαφές βύσματος.

Με τις  ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες, δημιουργείται γενικά μια εγγραφή στην μονάδα ελέγχου του κινητήρα. Ο έλεγχος της μνήμης σφαλμάτων για σφάλματα που θα έχουν αποθηκευτεί σε αυτή την περίπτωση εξοικονομεί σημαντικό χρόνο στην διάγνωση.

Συμβολή της βαλβίδας ανακύκλωσης αέρα στο "turbo lag".

Η βαλβίδα ανακύκλωσης του αέρα εκτός των άλλων αποτρέπει την καθυστέρηση του αέρα τροφοδοσίας ως αποτέλεσμα αλλαγών φορτίου (αλλαγή ταχύτητας)  και συνεπώς την σχετική επιβράδυνση των περιστρεφόμενων μερών του υπερσυμπιεστή.

Για παράδειγμα αν ο οδηγός αφήσει ξαφνικά το γκάζι (κλείνει η πεταλούδα  γκαζιού -αέρα)  με υψηλή ταχύτητα του στροβιλοσυμπιεστή, δημιουργείται μία υψηλή δυναμική πίεση αερίων στην πλευρά του συμπιεστή, η οποία δεν μπορεί να εκτονωθεί.

Αυτή η αντίστροφη δυναμική πίεση επιβραδύνει την λειτουργία της πτερωτής και οδηγεί σε υψηλά μηχανικά φορτία στον υπερσυμπιεστή και στην κλειστή πεταλούδα γκαζιού.

 Όταν η αλλαγή ταχύτητας  ολοκληρωθεί (ανοίγει η πεταλούδας του γκαζιού),  ο υπερσυμπιεστής πρέπει να αυξήσει  ξανά την ταχύτητα περιστροφής του.

Η βαλβίδα  RAV ελαχιστοποιεί αυτή την καθυστέρηση στη ταχύτητα περιστροφής του υπερσυμπιεστή η οποία είναι  γνωστή και ως "turbo lag ". Μετά από κάθε αλλαγή φορτίου απελευθερώνει το  συσσωρευμένο φορτίο του αέρα μεταξύ της πλευράς του συμπιεστή και της κλειστή πεταλούδας μέσω παράκαμψης. Μόλις ο αέρας περάσει μέσω του συμπιεστή, οδηγείται πίσω στην εισαγωγή πριν από τον συμπιεστή. Αυτή η απώλεια πίεσης στην πλευρά του συμπιεστή εμποδίζει την επιβράδυνση του υπερσυμπιεστή. Όταν ανοίξει η πεταλούδα γκαζιού, η βαλβίδα  RAV κλείνει και η πίεση του αέρα αυξάνεται αμέσως.

Αν όμως η βαλβίδα RAV έχει υποστεί βλάβη ή δεν λειτουργεί σωστά, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την κακή απόκριση του κινητήρα, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε λάθος διάγνωση στον υπερσυμπιεστή που αποτυγχάνει ως αποτέλεσμα υπερφόρτισης.

Σημαντικό

Εάν παρατηρήσετε πτώση στην απόδοση απόκρισης  του κινητήρα, ελέγξτε πάντα την βαλβίδα  RAV πριν αντικαταστήσετε τον υπερσυμπιεστή.

kaki apodosi1

Σχήμα 1: Ηλεκτρικά ενεργοποιούμενη βαλβίδα RAV

kaki apodosi2

Σχήμα 2: Πνευματικά ενεργοποιούμενη βαλβίδα RAV μέσω υποπίεσης.

(πηγή:MAHLE)

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter