Κροτάλισμα στο κουτί - Αξονικό διάκενο (τζόγος) & κλίση βολάν διπλής μάζας (DMF)

Πολλοί εργαζόμενοι στο συνεργείο έχουν ήδη ακούσει την τεχνική εξήγηση και ηρέμησαν, αλλά το θέμα παραμένει επίκαιρο.

Υπάρχει μεγάλη ποικιλία σχεδιάσεων και γενεών του DMF. Σε όλες τις περιπτώσεις, ωστόσο, η δευτερεύουσα μάζα πρέπει να μπορεί να κινείται σε σχέση με την πρωτογενή μάζα. Ανάλογα με το σχεδιασμό, αυτό μπορεί να γίνεται είτε με κυλινδρικά ρουλεμάν είτε με απλά ρουλεμάν. Μια πιο προσεκτική ματιά σε αυτούς τους δύο τύπους ρουλεμάν καθιστά σαφές γιατί ένα DMF με απλά ρουλεμάν έχει σημαντικά περισσότερο αξονικό διάκενο από ένα DMF σχεδιασμένο με κυλινδρικά ρουλεμάν.

Ένας σφαιρικό ρουλεμάν μπορεί επίσης να απορροφήσει αξονικά κάποιες από τις ακτινικές του δυνάμεις. Αυτό σημαίνει ότι σε DMF με σφαιρικά ρουλεμάν η δευτερεύουσα μάζα εδράζεται σχετικά σφικτά στην κύρια μάζα και είναι ουσιαστικά αξονικά ακίνητη. Ένα απλό ρουλεμάν, από την άλλη πλευρά, φυσικά απαιτεί ένα ορισμένο ποσοστό εσωτερικού διάκενου για να επιτρέπει σωστή λειτουργία και ακτινική καθοδήγηση της δευτερογενούς μάζας. Κάτω από ορισμένες συνθήκες, αυτό μπορεί να είναι ανιχνεύσιμο ως ελαφρύ διάκενο κλίσης ακόμη και σε νέο εξάρτημα. Σε σύγκριση με ένα σφαιρικό ρουλεμάν, η αξονική καθοδήγηση συμβαίνει μόνο στην φορά του κινητήρα.

Συνεπώς, ένα απλό ρουλεμάν DMF μπορεί να παρουσιάζει αξονική διάκενο μεταξύ της κύριας και της δευτερογενούς μάζας, ανάλογα με τον τύπο. Εάν μετακινείτε τώρα τη δευτερεύουσα μάζα αξονικά εμπρός και πίσω, μπορείτε να ακούσετε τον θόρυβο που αναφέρθηκε παραπάνω. Αυτό σίγουρα δεν είναι ένα ελάττωμα, επειδή αυτή η κατάσταση συμβαίνει μόνο στον πάγκο εργασίας ή μετά την αποσυναρμολόγηση του κιβωτίου ταχυτήτων. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης σε πραγματικά σενάρια η προφόρτιση του συστήματος απελευθέρωσης μαζί με την καθοδήγηση του δίσκου του συμπλέκτη στον άξονα εισόδου του κιβωτίου ταχυτήτων (κύριο και πιλοτικό ρουλεμάν, αν υπάρχει) διασφαλίζουν ότι η δευτερεύουσα μάζα είναι σταθερή και τοποθετημένη σωστά. Συνεπώς, κινήσεις αξονικές και κλίσης δεν εμφανίζονται.

Ο αξονικός τζόγος (διάκενο), ο οποίος μετράται στην τέρμα εξωτερική άκρη όταν αποσυναρμολογείται, μπορεί να είναι το πολύ 2,9 mm για σχεδιάσεις απλών ρουλεμάν. Όταν το DMF έχει ήδη λειτουργήσει, αυτός ο αξονικός τζόγος μπορεί να χρησιμεύσει ως ένδειξη φθοράς. Η ακριβής πραγματική τιμή μπορεί να προσδιοριστεί χρησιμοποιώντας το ειδικό εργαλείο LuK special tool 400008010. Περισσότερες πληροφορίες, για τα οχήματα και τις τιμές φθοράς και για ποια είναι κατάλληλα μπορούν να βρεθούν στο REPXPERT product catalog.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info@tosynergeio.gr

 

 

Social Media

facebook logored YouTube redr Twitter

 

Σεμινάρια Επόμενου Μήνα