ACEA: Τα φορτηγά με μηδενικές εκπομπές απαιτούν ριζικές αλλαγές πολιτικής

Με την ευκαιρία της διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα των COP25 που πραγματοποιήθηκε, οι διευθύνοντες σύμβουλοι των κατασκευαστών φορτηγών στην Ευρώπη επαναβεβαίωσαν  την πλήρη δέσμευσή τους να συμβάλουν στη μετάβαση στις εμπορευματικές μεταφορές με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα και μηδενικές εκπομπές.

image2

Συγκεκριμένα, οι επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), τόνισαν ότι αυτή η μετάβαση δεν μπορεί να συμβεί χωρίς ριζικές αλλαγές πολιτικής από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις κυβερνήσεις όλων των κρατών μελών.

Νωρίτερα φέτος, η ΕΕ υιοθέτησε τα πρώτα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, τα οποία θα ισχύουν το 2025 (-15%) και το 2030 (-30%) [1]. Αυτοί οι αυστηροί στόχοι για το CO2 υποχρεώνουν όλους τους κατασκευαστές να επικεντρωθούν και να αυξήσουν σημαντικά τις επενδύσεις σε εναλλακτικούς κινητήρες. Πράγματι, σήμερα υπάρχει ήδη μια αυξανόμενη προσφορά φορτηγών χαμηλής και μηδενικής εκπομπής και πολλά άλλα βρίσκονται στο στάδιο της προετοιμασίας για το εγγύς μέλλον.

“Όταν εξετάζουμε σήμερα το συνολικό στόλο των μεταφορών, είναι σαφές ότι η αγορά θα πρέπει να στραφεί εντελώς σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα”, τόνισε ο Gerrit Marx, Πρόεδρος του Συμβουλίου Εμπορικών Οχημάτων της ACEA και Πρόεδρος της CNH Industrial Commercial Vehicles.

Τα νέα δεδομένα που ανακοίνωσε  η ACEA δείχνουν ότι το 98,3% όλων των βαρέων και μέσων φορτηγών (πάνω από 3,5 τόνους) στους δρόμους της Ευρώπης σήμερα λειτουργεί με πετρέλαιο.

Τα οχήματα με ηλεκτρική κίνηση αντιπροσωπεύουν ένα αμελητέο μερίδιο όλων των φορτηγών που κυκλοφορούν  0,01% ή ένα στα 10.000 οχήματα και περίπου το 0,4% όλων των φορτηγών στην ΕΕ  κινούνται με φυσικό αέριο CNG.

"Αν θέλουμε να αλάξουμε αυτήν την εικόνα και να πείσουμε τους μεταφορείς να στραφούν σε οχήματα με χαμηλές και μηδενικές εκπομπές σε μεγάλη κλίμακα, η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να εφαρμόσει μια ισχυρή δέσμη συνεκτικών και προβλέψιμων πολιτικών μέτρων", δήλωσε ο Gerrit Marx.

Αυτό περιλαμβάνει, για παράδειγμα, την ταχεία ανάπτυξη της υποδομής ειδικών χρεώσεων και ανεφοδιασμού για φορτηγά –κάτι που απουσιάζει εντελώς σήμερα- και τη θέσπιση ουσιαστικών κινήτρων για να καταστούν αυτά τα οχήματα εμπορικά βιώσιμη και ανταγωνιστική επιλογή για τους μεταφορείς, ενισχύοντας έτσι την ανανέωση του στόλου.

Η αναθεώρηση της οδηγίας για την «Ευρωβινιέτα» θα πρέπει επίσης να επιτρέπει τη διαφοροποίηση των τελών χρήσης των οδικών μεταφορών από τις εκπομπές CO2.
Η δημιουργία πραγματικής ζήτησης στην αγορά για οχήματα με χαμηλές και μηδενικές εκπομπές θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα της Ε.Ε. Οι δεσμευτικές ποσοστώσεις πωλήσεων για τους κατασκευαστές, από την άλλη πλευρά, δεν θα έκαναν τίποτα για να ενθαρρύνουν τις εταιρείες μεταφορών να αγοράσουν φορτηγά με εναλλακτική κίνηση.

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της ACEA «Οχήματα σε χρήση - Ευρώπη 2019», υπάρχουν 6,6 εκατομμύρια φορτηγά στους δρόμους της ΕΕ. Με περισσότερα από 1,1 εκατομμύρια φορτηγά, η Πολωνία διαθέτει το μεγαλύτερο στόλο φορτηγών στην ΕΕ, ακολουθούμενο από τη Γερμανία και την Ιταλία. Η έκθεση δείχνει επίσης ότι ο στόλος φορτηγών της ΕΕ γερνάει γρήγορα. Τα φορτηγά είναι πλέον κατά μέσο όρο 12,4 ετών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, έναντι 11,7 ετών το 2013.


[1] Η βασική γραμμή 2019/2020 για τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 για το 2025 και το 2030 εξακολουθεί να είναι άγνωστη.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin