Τα φίλτρα σωματιδίων πετρελαίου ... πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

Τα φίλτρα σωματιδίων πετρελαίου μειώνουν τη ρύπανση, αλλά χρειάζεται να ξέρετε όλη την ιστορία ... εδώ είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα

Το πετρέλαιο (ντίζελ) παράγει αιθάλη (σωματίδια) που μπορεί να προκαλέσει αναπνευστικά προβλήματα και συμβάλει στον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων.

Τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα (από το 2009) πρέπει να είναι εφοδιασμένα με φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου (DPF) στην εξάτμιση για να εμποδίζουν τη διοχέτευση της αιθάλης στην ατμόσφαιρα.
Ο στόχος είναι μια μείωση κατά 80% των εκπομπών σωματιδίων, αλλά η τεχνολογία δεν είναι χωρίς προβλήματα και οι τεχνικοί μας καλούνται συχνά σε αυτοκίνητα με βουλωμένο DPF.

Για να διατηρηθεί η απόδοση, πρέπει να αδειάζετε τακτικά ένα DPF. Αυτό γίνεται συνήθως παθητικά με μια διαδικασία που ονομάζεται «αναγέννηση» όταν η θερμοκρασία της εξάτμισης είναι αρκετά υψηλή, σε αυτοκινητόδρομους ή εθνικές οδούς ταχείας κυκλοφορίας.

  • Η συλλεγόμενη αιθάλη καίγεται, αφήνοντας μόνο ένα μικρό υπόλειμμα τέφρας.
  • Η τέφρα δεν μπορεί να αφαιρεθεί - εκτός εάν το DPF αφαιρεθεί από το όχημα και αποσταλεί για ειδικό καθαρισμό - αλλά το DPF σε ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιείται σωστά θα πρέπει να είναι λειτουργικό για πάνω από 100.000 μίλια.

Παθητική αναγέννηση

Αυτό συμβαίνει κατά την οδήγηση, χρησιμοποιώντας τη θερμότητα της εξάτμισης. Η πραγματοποίηση της παθητικής αναγέννησης σε τακτική βάση αρκεί για να κάψετε την αιθάλη και να την μετατρέψετε σε τέφρα (στάχτη). Ωστόσο, αυτή η διαδικασία απαιτεί τις θερμοκρασίες που δημιουργούνται όταν ένα αυτοκίνητο κινείται με υψηλή σχετικά ταχύτητα για παρατεταμένη χρονική περίοδο.

Για να βεβαιωθείτε ότι πραγματοποιείται η αναγέννηση, συνιστάται η οδήγηση των αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρα για 30 έως 45 λεπτά σε αυτοκινητόδρομο ή εθνική οδό με σταθερή ταχύτητα.

Ωστόσο, η παθητική αναγέννηση δεν είναι πάντοτε δυνατή, για παράδειγμα αν μένετε σε μια περιοχή με πολύ κίνηση. Έτσι, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν σχεδιάσει την ενεργητική αναγέννηση.

dpf info 2

Ενεργητική αναγέννηση

Πολλά αυτοκίνητα δεν έχουν τη σωστή χρήση για να λειτουργήσει η παθητική αναγέννηση, οπότε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν δημιουργήσει την "ενεργητική" αναγέννηση όπου το λογισμικό ελέγχου του κινητήρα ανιχνεύει ότι το φίλτρο βουλώνει και ψεκάζει επιπλέον καύσιμο στον κινητήρα για να αυξήσει τη θερμοκρασία της εξάτμισης και να ενεργοποιηθεί η αναγέννηση.

Η ενεργητική αναγέννηση θα ενεργοποιηθεί κάθε 300 μίλια περίπου ανάλογα με τον τρόπο που χρησιμοποιείτε το αυτοκίνητό σας και θα χρειαστούν 5 έως 10 λεπτά για να ολοκληρωθεί. Αλλά θα υπάρχει πρόβλημα εάν το ταξίδι σας είναι πολύ σύντομο και η αναγέννηση δεν ολοκληρωθεί.

Κατά την ενεργητική αναγέννηση μπορεί να παρατηρήσετε:

  • Οι ανεμιστήρες ψύξης να λειτουργούν
  • Υψηλότερες στροφές ρελαντί του κινητήρα
  • Το αυτόματο σύστημα Stop/Start να μην λειτουργεί
  • Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου
  • Μια καυτή, έντονη μυρωδιά από την εξάτμιση.
  • Ο ήχος του κινητήρα είναι διαφορετικός

dpf info 1

Μην αγνοείτε μια προειδοποιητική λυχνία

Εάν ανάψει μια προειδοποιητική λυχνία που δείχνει ότι το φίλτρο είναι βουλωμένο, θα πρέπει να είναι δυνατή η ολοκλήρωση ενός κύκλου ενεργητικής αναγέννησης και το σβήσιμο της προειδοποιητικής λυχνίας οδηγώντας για περίπου 10 λεπτά με ταχύτητες άνω των 40 mph.
Εάν αγνοήσετε μια αναμμένη προειδοποιητική λυχνία DPF και συνεχίσετε να οδηγείτε σε το σχετικά αργό μοτίβο σταματήματος / εκκίνησης, η αιθάλη θα συσσωρευτεί στο φίλτρο έως ότου το αυτοκίνητό σας περάσει στη «λειτουργία περιορισμένης απόδοσης» για να αποφύγετε τυχόν ζημιές.

Εάν το αφήσετε να γίνει τότε είναι κακό:

  • Η οδήγηση μόνο με υψηλή ταχύτητα δεν θα είναι αρκετή.
  • Θα πρέπει να ζητήσετε από έναν αντιπρόσωπο να κάνει μια χειροκίνητη ή «αναγκαστική» αναγέννηση φίλτρου.
  • Σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί να χρειαστεί να αντικαταστήσουν το φίλτρο που μπορεί να κοστίσει τουλάχιστον £ 1000 συν η εργασία.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, υπάρχει μόνο ένας μικρός χρόνος μεταξύ της στιγμής που το DPF που είναι μερικώς βουλωμένο και μέχρι τη στιγμή που θα βουλώσει τόσο ώστε να χρειάζεται χειροκίνητη αναγέννηση.

Εάν πρόκειται να αγοράζετε ένα καινούργιο αυτοκίνητο και θα το χρησιμοποιήσετε κυρίως μέσα στην πόλη με συχνά σταματήματα/ξεκινήματα, θα ήταν καλό να αποφύγετε τους πετρελαιοκινητήρες με φίλτρο σωματιδίων

Ακόμα κι αν η οδήγησή σας δεν είναι κυρίως εντός πόλης, ίσως χρειαστεί να αλλάξετε το στυλ οδήγησης ώστε το σύστημα να λειτουργεί σωστά. Ακολουθήστε τυχόν συμβουλές στο βιβλίο οδηγιών χρήσης του αυτοκινήτου σας.

Τι εμποδίζει την κανονική αναγέννηση;

  • Συχνές μικρές διαδρομές όπου ο κινητήρας δεν ζεσταίνεται
  • Ο λανθασμένος τύπος λαδιού κινητήρα - ελέγξτε το βιβλίο οδηγιών χρήσης
  • Ένα πρόβλημα με το σύστημα καυσίμου ή την επανακυκλοφορία καυσαερίων (EGR) που προκαλεί υπερβολική αιθάλη.
  • Μια προειδοποιητική λυχνία στον πίνακα οργάνων ή ένας κωδικός βλάβης που είναι αποθηκευμένος στο σύστημα διαχείρισης κινητήρα.
  • Υπέρβαση του προτεινόμενου διαστήματος συντήρησης
  • Εάν το όχημα χρησιμοποιεί πρόσθετο Eolys ™, μια χαμηλή στάθμη στη δεξαμενή μπορεί να αποτρέψει την αναγέννηση.
  • Η χαμηλή στάθμη καυσίμου - γενικά λιγότερο από το ένα τέταρτο του ρεζερβουάρ - θα αποτρέψει την εκτέλεση της ενεργητικής αναγέννησης.

Πρόσθετα DPF

Τα περισσότερα DPF είναι τοποθετημένα κοντά στον κινητήρα όπου η εξάτμιση είναι πιο καυτή, έτσι ώστε η παθητική αναγέννηση να είναι πιθανότερο να λειτουργήσει.
Ωστόσο, ορισμένα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν έναν διαφορετικό τύπο DPF που χρειάζεται πρόσθετο καυσίμου (υγρό Eolys ™) για να μειώσει τη θερμοκρασία ανάφλεξης των σωματιδίων αιθάλης έτσι ώστε η αναγέννηση να μπορεί να συμβεί σε χαμηλότερη θερμοκρασία.

  • Το πρόσθετο αποθηκεύεται σε ξεχωριστή δεξαμενή και αναμιγνύεται αυτόματα με το καύσιμο.
  • Μια πλήρης δεξαμενή προσθέτου θα πρέπει να διαρκεί περίπου 70.000 μίλια.
  • Θα πρέπει να πληρώσετε (περίπου 200 £ για υγρά και εργασία) για να ξαναγεμίσετε τη δεξαμενή του πρόσθετου.
  • Μην αγνοείτε μια προειδοποιητική λυχνία που δείχνει ότι οι δεξαμενές πρόσθετων χρειάζονται επαναπλήρωση - χωρίς πρόσθετο, το DPF θα βουλώσει γρήγορα.

Η αφαίρεση δεν αποτελεί νόμιμη επιλογή

Μερικές φορές κάποιος μπορεί να σας προτείνει να αφαιρέσετε το DPF από την εξάτμιση και το λογισμικό διαχείρισης κινητήρα να επαναπρογραμματιστεί αντί να πληρώσετε για να το επισκευάσετε.

  • Τα DPF είναι εξοπλισμένα για να πληρούν τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τις εκπομπές και είναι αδίκημα (σύμφωνα με τους κανονισμούς για τα οχήματα (κατασκευή και χρήση)) εάν χρησιμοποιείτε ένα όχημα που έχει τροποποιηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην συμμορφώνεται πλέον με τα πρότυπα εκπομπών που σχεδιάστηκε να κανοποιεί.
  • Η αφαίρεση ενός DPF θα μπορούσε επίσης να ακυρώσει οποιαδήποτε ασφαλιστική κάλυψη επειδή καθιστά το όχημα παράνομο για χρήση στο δρόμο.
  • Από τον Φεβρουάριο του 2014, ένα DPF που λείπει, όπου τοποθετήθηκε όταν κατασκευάστηκε το όχημα, θα οδηγήσει σε πρόβλημα κατά τον έλεγχο στο ΚΤΕΟ.

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ
Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης
Αριθμός ΓΕΜΗ: 068362203000

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color x icon linkedin