DIESEL: Πιεζοηλεκτρική Τάση του Μετατροπέα DC/DC Πολύ Χαμηλή, Πιεζοηλεκτρική Τάση Πολύ Υψηλή

Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε για τα προβλήματα που εμφανίζει ο κινητήρας αλλά και την λύση τους, όταν η τάση τροφοδοσίας από την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου προς τον αισθητήρα πίεσης καυσίμου του κοινού κανόνα, έχει διακυμάνσεις με τιμές υψηλότερες  ή χαμηλότερες των 5 volts και η ηλεκτρονική διαχείριση του κινητήρα καταγράφει βλάβες με κωδικούς:

DTC P1169: Πιεζοηλεκτρική Τάση του Μετατροπέα DC / DC
Πολύ Χαμηλή, Πιεζοηλεκτρική Τάση Πολύ Υψηλή

Το Ινστιτούτο μαζί με την εφημερίδα το «Συνεργείο  του αυτοκινήτου» γνωρίζοντας όσο κανείς άλλος τις ανάγκες και τα προβλήματα του Έλληνα μηχανικού εγκαινιάζει μια νέα στήλη παροχής εξειδικευμένων πληροφοριών.

Βρήκατε τον κωδικό και μετά;

Πόσες φορές δεν αφιερώσατε ώρες πολλές για την λύση ενός προβλήματος για το οποίο είχατε τον κωδικό βλάβης;

Οι πληροφορίες αυτές αφορούν τον έλεγχο και την επιβεβαίωση του προβλήματος μετά την αναγνώριση του κωδικού βλάβης από το διαγνωστικό.

Πληροφορίες οι οποίες ενώ υπάρχουν και δίδονται από τον κατασκευαστή, (Ο DTC P1169 αφορά ειδικό κωδικό κατασκευαστή - TOYOTA) είτε δεν γνωρίζουμε την ύπαρξή τους, είτε τις αγνοούμε, είτε δεν τις συνδυάζουμε με το πρόβλημα μιας και θεωρούμε ότι η ένδειξη του κωδικού βλάβης μέσα από το διαγνωστικό θα μας δώσει την λύση. Δυστυχώς σε μερικές περιπτώσεις αυτό δεν είναι από μόνο του αρκετό και απαιτεί μια σύνθετη εξειδικευμένη διαδικασία ελέγχου. Αυτή την διαδικασία θα περιγράψουμε σε αυτή και στις επόμενες στήλες του «Συνεργείου», πιστεύοντας πως θα σας καθοδηγήσουμε στην επίλυση δύσκολων προβλημάτων.

DTC: ΟΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΒΛΑΒΗΣ ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ

DTC P1169:  Πιεζοηλεκτρική Τάση του Μετατροπέα DC/DC
Πολύ Χαμηλή, Πιεζοηλεκτρική Τάση Πολύ Υψηλή

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

Ο μετατροπέας DC/DC που βρίσκεται ενσωματωμένος μέσα στον εγκέφαλο ECM ενισχύει την τάση της μπαταρίας (+12 V) σε 70 V για να ενεργοποιήσει το πιεζοηλεκτρικό μπεκ ψεκασμού.
Ο εγκέφαλος ECM ελέγχει συνέχεια την ενισχυμένη τάση. Εάν η ενισχυμένη τάση αποκλίνει από την κανονική κλίμακα, ο εγκέφαλος ECM προσδιορίζει ότι ο μετατροπέας DC/DC δυσλειτουργεί.

diesel piez 1

diesel piez 2

Σχήμα: Η κυματομορφή μεταξύ των ακροδεκτών #10 έως #40 και PINJ1 έως PINJ4 των φις του εγκεφάλου ECM με τον κινητήρα στο ρελαντί.

Μέτρα ασφαλείας

• Μην ξαναχρησιμοποιήσετε τον σωλήνα ψεκασμού. Αντικαταστήστε τον με έναν καινούργιο.
• Μην ξαναχρησιμοποιήσετε την έδρα του ακροφύσιου. Εάν έχετε αφαιρέσει το μπεκ, πρέπει να αντικαταστήσετε την έδρα του ακροφύσιου του μπεκ με καινούργια.
• Το μπεκ ελέγχεται με μία τάση των +/- 70 V.
• Βεβαιωθείτε ότι έχετε συνδέσει τα μπεκ σωστά για να αποφύγετε δυσλειτουργίες των μπεκ.
• Ποτέ μην χρησιμοποιήσετε οποιαδήποτε πηγή τροφοδοσίας ρεύματος για το Πιεζοηλεκτρικό μπεκ εκτός από αυτήν του εγκεφάλου ECM.
• Ποτέ μην εφαρμόσετε τάση στο μπεκ ενώ αυτό δεν είναι γειωμένο με το αμάξωμα.
• Μην αποσυναρμολογήσετε το μπεκ.
• Μην χρησιμοποιήσετε μηχάνημα καθαρισμού με υπερήχους για να καθαρίσετε το μπεκ.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ FAIL-SAFE

diesel piez 3

diesel piez 4

Σχήμα: Ηλεκτρικό διάγραμμα κεντρικού Ρελέ EFI με ECM.

diesel piez 5

Σχήμα: Ηλεκτρικό διάγραμμα Μπεκ ψεκασμού με ECM.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ


  Αν είστε συνδρομητής παρακαλούμε  
με το όνομα χρήστη και τον κωδικό σας για να διαβάστε όλο το άρθρο.

Αν δεν είστε συνδρομητής ή η συνδρομή σας έχει λήξει 
παρακαλούμε 
εγγραφείτε ή ανανεώστε την συνδρομή σας.

 

WorkshopData Car Truck

 

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΕΕΑ

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εφημερίδα
Το Συνεργείο του Αυτοκινήτου

 

Ινστιτούτο ΙΔΕΕΑ
Σαρανταπόρου 70
Χαλάνδρι, 15231 - Χάρτης
Αριθμός ΓΕΜΗ: 068362203000

 

Τ 210 2825611, 210 6754419
F 210 2842420

 

info [at] tosynergeio.gr

 

 

Social Media

Facebook-color Instagram-color youtube-color Twitter linkedin